tisdag 10 januari 2012

Segerdans, Fetton & Snusklåtar!

Imorgon är det äntligen onsdag och ordningen i Birgersson casa återställs. Klockan kvart i åtta vinkar jag leende till min lilla dagistös i dörren...sen stänger jag den, gör en high five i spegeln, kastar morgonrocken och dansar segerdansen naken i köket! Vi överlevde jullovet! Allihop! Tack gode gud att det är över! Ja, sekunden senare kommer jag inse att jag antagligen skrämt stackars Elton för livet och blockerat allt intresse för framtida kontakt med det motsatta könet...men vafan - sån här é ju jag! ;)


På tal om pinsamma kroppar... Idag skulle vi äta kvällsmat och dukade framför TV'n. På TV3 gick "Supersize vs Superskinny", på TV4 gick "Matmissbrukarna" och på Kanal 5 gick "Biggest Loser". Hallå!? Leave Me och mina fettomackor alone!! HUR kan alla kanalerna sända sån skit SAMTIDIGT!? Är det en kupp? Mot mig och min pinsamma kropp? Fan. Jag SKA ta tag i träningen!! Tror dock att jag blivit för tjock för mina träningsbyxor så jag väntar på att fem kilo mirakulöst ska försvinna ifrån min kropp så att jag kan komma i dem och åka till gymmet.

Dags att ta tag i pluggandet. Imorgon efter dagis ska jag sjunga gamla hederliga BARNVISOR för Alice. Tror att jag behöver fräscha upp hennes minne lite. Idag satt hon på filten hos lillebror och sjöng "Bäää bääää viiiiiita lamm, har du sett mig full?!" följt av "Det är inte lätt att va ödmjuk, när man är så naken som jaaaaag!" När det är dags för Elton att börja dagis kommer han briljera under sångsamlingen med storasysters favoriter - "Liggalåten", "Jag kommer, jag kommer, jag kommer nuuuuu...I HIIIISSEN!!" och "Naken i min säng". Återigen - tack gode gud att jullovet är över... VI behöver bra förebilder i våra liv!


over and out.

//Meekatt...














5 kommentarer :

  1. Ha, ha jag lyckas alltid slå på tv'n EFTER jag ätit... Lika illa det! Och vet du?! Helosan var från början ihopkokat som spensalva. Det säger ju allt... Helosan rules! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det här med att råka gå förbi spegeln efter duschen är jag mer och mer försiktig med.. Även jag tycker att första målet borde vara at komma i joggingbrallan igen. Fan! Hur gick det här till (igen)?

    Lycka till med segerdansen och framtida barnsånger. ;)

    SvaraRadera
  3. Ja men visst är det så. Hela tvbranchen verkar vara i maskopi. Tycker liksom som så här: Låt mig sitta i min soffa och svulla utan samvetskval.

    Jag tjock? Nä det är bara så att jag råkar väga lite för mkt för min längd. Så jag behöver växa lite på längden bara :)

    Här tog jullovet slut redan i måndags så jag gjorde min nakendans då :)
    Ha en härlig nakendag nu!

    SvaraRadera
  4. hahaha.....dom programmen skrattar mig rakt i facet. Jag kan inte se de för jag tycker alltid att det är så orättvist att jag är drabbad av dåliga tjockegener. För visst är det väl det som är felet.....TJOCKEGENERNA.....

    Vet många som kan äta vad dom vill- som till och med har magen att klaga på att dom inte går upp i vikt. Jaha.....och tycker jag synd om dom....NEJ- träna lite styrka så går du upp. Även om jag både tränar och svälter mig så är jag en liten rund boll ALLTID.
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Haha jag satt i måndags och åt 20 st chicken nuggets + pommes + 3 dipp sen 2 portioner chokladpudding med en massa grädde. Gissa vad det var för jävla tema på alla tvkanaler just precis då?! :@

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!