onsdag 4 januari 2012

Lögner, Föräldraskap & Porr!

"Men maaaaamma! ÄR vi snart framme på riktigt eller är det bara "Mamma-ljug-framme"?! Vafan? Har hon redan listat ut det..? Vad ska jag nu svara på alla "När är vi framme mamma??!" Ska jag vara...ärlig(?) och svara "Om en och en halv timme gumman! Ungefär så lång tid som det tar för dig att städa ditt rum, äta middag, bada, se en film, gå och kissa, bråka om tvättningen av dina händer, se lite mer TV, hälla ut två glas saft och tejpa upp två tejprullar"? Ibland är lögnerna mer praktiska helt enkelt! Och ja, jag ljuger fan ganska mycket för Alice. Alla ni perfekta "Jag-är-både-snygg-och-lagar-ekologisk-barnmat-och-skulle-aldrig-ljuga-för-mina-barn-mammor" - Skit på er! Det gör ni visst! Alla gör det...väl?


Alice: "Mamma? Är jag fin nu?"
Jag: "Du är jättefin gumman, du ser ut som en prinsessa!"
Sanningen: "Du ser ut som ett polskt fnask som gått vilse på Gekås år 1972!" DET kan jag väl inte säga till henne efter en timmes stylande med utklädningskläderna och docksminket?!

Alice: "Mamma? Var det gott??"
Jag: "Mmmm! Det är jättegott älskling! Du gör världens bästa köttfärssås!"
Sanningen: "Du är en irriterande liten skit som stör mig med dina små fula plastbestick när jag vill titta på Days of our Lives! EN jävla halvtimme är allt jag begär!!? LÅT MIG VA! En halvtimme!!!?? Tallriken är TOM!" Ja, det hade väl varit lite hårt..?

Alice: "Mamma? Vad är det du har i munnen?"
Jag: "Medicin för mammor!"
Sanningen: "Tre rutor Geisha". (Kommentar överflödig.) ...Men ja, tre rutor kan man visst stoppa in samtidigt! Lite svårt att andas men om man bara har 6 sekunder av obevakad tid gäller det fan att prioritera!

Alice: "Mamma!! Jag VILL inte borsta tänderna idag!!!"
Jag: "Nej, låt bli då. Men imorgon när du vaknar kommer trollen att ha ätit upp dina tänder och du kommer kanske ha BLOD i munnen!" Och Tandläkaren blir ju jättearg när han ringer imorgon och kollar! (Jag VET, inte min mest pedagogiska förklaring...men till mitt försvar: Jag ÄR ingen pedagog och jag HATAR den där jävla diskussionen om tandborstningen!)
Sanningen: "Inget händer. Tandläkaren får aldrig veta - för mamma skulle aldrig erkänna sitt misslyckande."



Alice: "Mamma? Ska ni också gå och lägga er nu då?"
Jag: "Jaaadå! Så fort vi ser att du sover gott...så går vi  också och lägger oss!"
Sanningen: "Vi ska äta godis...och se på porr!"

En lögnare? Sån é jag!

Over and out.

//Meekatt...
 
För att ytterliga förstärka rollen som supermorsa kan man bjuda ungarna på Pipparkakor - Meekattstyle!

21 kommentarer :

  1. Haha älskar den sista sanningen. Vi ska äta godis...och se på porr!! Hihi och jag som borde sova.

    SvaraRadera
  2. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~4 januari 2012 kl. 10:21

    Hahaha, du är absolut inte ensam om dessa "vita" lögner.

    Visst går det över ;) men tyvärr så löser den ena diskussionen den andra, under LÅNG tid. Själv räknar jag ibland ner hur lång tid det är kvar innan de ska stå på egna ben och jag kan skita vad dom gör och inte gör ;)
    Och det är ju bra träning du har nu, tills hon är tonåring ;)) då man som förälder alltid ska ligga tänker före.

    Hoppas denna dag blir lite lugnare, trots att mina ord kanske har totalt förstört den.

    SvaraRadera
  3. Haha så sant och roligt det du skriver! Inga mammor talar sanningen för sina barn liksom.

    Sv: Tack så mycket! :)

    SvaraRadera
  4. Får mig alltid ett skratt när jag kikar in hos dig! Men ja, visst ljuger man för ens kids..det skulle inte funka att alltid säga sanningen :/ Och lillen har redan börjat ljuga tillbaka, fast än så länge kan jag genomskåda honom ;)

    Den där sillen var inte så dum faktiskt, jag kommer nog röra ihop den igen inom en månad..mums!

    SvaraRadera
  5. "Vi ska äta godis...och se på porr!" HAHAHAHA, Underbart! Vi älskar din blogg och din ärlighet! Håll nu ditt viktigaste nyårslöfte = att blogga mer! Blir lika glada varje gång vi läser dina inlägg!

    Gott Nytt År! Kram Eva med kollegor

    SvaraRadera
  6. Helt rätt! ALLA ljuger för sina barn punkt slut! Den som säger sig inte göra det lever inte i verkligheten!

    SvaraRadera
  7. Hahahaha! You BITCH! ;-)

    Och tackar tackar för tipsen! Ett litet sånt glas får det nog bli till lyktorna. Madrassen får jag se hur jag gör. "Memorydyna" ska tydligen vara bra eller så köper jag bara en luftmadrass så är allt frid och fröjd. ;-)

    Kram1 :D

    SvaraRadera
  8. Hahahahaha! Skrattar så jag får ont i magen! Ditt inlägg om Facebook är det roligate jag någonsin läst! Och din ärlighet om graviditet är klockren! Älskar ditt sätt att skriva! Du kommer komma långt med ditt författarskap, det är jag säker på! :)

    Anna J

    SvaraRadera
  9. Så sant! Alla dessa utklädningar som man berömmer som egentligen ser ut som fan, hehe.
    Härligt beskrivet och precis så är det!

    Kram Erik

    SvaraRadera
  10. Lögnare är vi allihopa! Ha, ha! Och ja, kolla dina änglar noga, man vet ju aldrig vad för skoj man kan hitta upp i baken! ;)

    SvaraRadera
  11. Kom inte klaga sen när din unge börjar ljuga för dig/er ;)

    SvaraRadera
  12. Bara för bra!!! Inget förskönat här inte mera sådant :-)

    Greta

    SvaraRadera
  13. Hahaha:D Så klockrent!! Skrattade både gott och igenkännande:)

    SvaraRadera
  14. Haha så härlig blogg! Humor i vardagslivet :)
    Vill ge dig tummen upp för att du är så brutalt ärlig :)!

    SvaraRadera
  15. Hahaha.. åh jag bara älskar din brutala ärlighet och ditt fantastiska sätt att skriva på! Tack för dagens/nattens skratt! :)

    SvaraRadera
  16. Hahaha! Det sista var helt Klockers.

    SvaraRadera
  17. Underbart! Som man har ljugit för sina små...

    Vi har en story som går hemma hos oss fortfarande. När våra var små så kom dom på oss med att sitta uppe och äta kräftor när dom lagt sig. Snåla som fan så vägrade vi dela med oss till ungar som bara äter stjärtar. En annan kväll kom dom på oss med popcorn och chips.
    Så vår då 8 årige son sa till oss att nu ville han minsann ha ett utvecklingsamtal med oss om vad vi sysslade med efter dom lagt sig......HAn skulle bara vetat....hahahha.....
    Så fort dom ohängda 17 och 19 åringarna gnäller om något som vi ätit eller druckit som dom missat så säger vi; Ja och vi åt kräftor, popcorn och chips också.

    SvaraRadera
  18. Är bara inne på min fjärde vecka som mamma så jag är inte riktigt där jag behöver ljuga än, men kan ju vara bra att veta i framtiden ;-)
    Favoritar din blogg! :-)

    SvaraRadera
  19. Längesen jag skrattat så mycket,tack för det! Det känns onekligen befriande med någon som vågar säga/skriva det vi alla tänker ibland. Jag skulle ALDRIG byta bort min familj,men ibland (läs:oftare än jag vill erkänna) så löser hjärnan upp sig i molekyler av allt tjat,alla masten och ja du fattar ju själv. Jag kommer fortsätta komma hit och skratta åt att det finns fler lika patetiska som mig :-D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!