fredag 27 januari 2012

Morgonhumör, Dogging & TV-Tina!

"Maaammaaaa!! Maaaaaaaammaaaaaa!!!!" Amen vafan!? Klockan är två minuter över åtta!!? LÅT MIG VA!!! Alice står klarvaken och studsar inne hos mig när jag lyckas få upp mina ögon. "Mamma!! Mamma!!? Jag måste kissa!!!" I vanlig ordning vaknar jag på ett strålande humör (eeeeh?) och fräser ur mig "Men GÅ och kissa då! Det hjälper ju inte att stå här och hoppa!!" Ja, för det är ju helt okej att bli irriterad på Alice...för att hon har vaknat?! Suck. Men Alice är van och låter sig inte slås ner av sin surfis till mamma utan svarar "Men mamma? Om jag GÅR och kissar så får du gå efter och torka golvet HELA vägen! Vill du det eller?!" Kul Alice. Lite morgonhumor! Jag hinner inte mer än vakna förrän jag blir idioten här.


"Vi får va lite tysta gumman så vi inte väcker Elton" säger jag på väg mot toaletten. Här ser jag ju min chans till lite "Bara-fixa-en-dålig-frulle-sen-lägga-mig-död-i-soffan-hos-Alice-och-låtsas-att-jag-kollar-på-Fåret-Shaun-tid" Men nej... "Jag har redan väckt honom mamma!" Tack som fan. Och mycket riktigt, där ligger han i "mittelen" i dubbelsängen...med ett leende ifrån öra till öra, snor i halva ansiktet, en gles combover...och i en svag doft av BAJS! Mysigt att vakna så...som en liten illaluktande Benny Hill...

Jaja, det var bara att kasta i sig alla mediciner, fixa gröt till Elton - flingor och macka till Alice...sen en ny macka till Alice eftersom att den första inte passade...sen ytterligare en ny eftersom macka nr två hamnade upp och ner på mattan...som inte direkt var nystädad. Skit! Men hey, det är ju fredag - nu får man ju försöka va lite positiv! En snabb temp (i örat för er som funderar) visade 38,6 så det är ju en "bra" dag idag! Snälla "sjuksyster Fia" skickade mess och foto på texter om HALSBÖLDER och det förgyllde ju verkligen min morgon. "Det blir bölder...med var i...som doktorn tar hål på". MEN SKJUT MIG!? Jag har inga halsbölder, kommer aldrig att få halsbölder eftersom att jag inte har några mandlar och om jag får det i alla fall - skjut mig Freddy! Nu ska jag förtränga de bilderna från google...och dricka lite honungsvatten.

Men Halli Hallå! Dags för DAGENS BÄSTA!! Köptips ifrån Sparköpskatalogen!!! I love it!

Detta fantastiska gardinset med tillhörande duk(!) blir ditt för endast 64,95 kr! "Dekorativ cafégardin"!? YES! Jag flyttar tillbaks till Åstorp och 1992, köper Rosa Kiosken och drar igång ett Semlecafé! Välkomna! (Jag säljer även hembränt på baksidan, knacka tre gånger så öppnar min storasyster som sköter affärerna! Ta med jämna pengar!) Hoppas Video-Kalle finns kvar så att jag kan sola solarie till musik som "Varför är det så skönt att knulla bakifrån?" Det var...skumt.


"Trådlösa hörlurar med inbyggd radio. 298,50 kr" Eeeeeh!? Va?!! TRÅDLÖSA hörlurar...MED RADIO!? Nej!? Det kan inte var sant!? *kastar min iPhone åt helvete och välkomnar framtidens revolutionerande teknikpryl* Jag beställde redan imorse så jag kommer va FÖRST med de här på gymmet!! Wohoo!! COOLT! För er tekniknördar: Märke="Hörlur". Tadaaa!



"Ett bekvämt armband av flexibel silikon som avger valfri mängd doft av citronella som myggor och knott avskyr! Verksamt under 4-6 veckor. Perfekt vid alla sorters utomhusaktiviteter men kan även användas inomhus vid behov!" Wohoo! Äntligen en produkt för alla hundälskare (eller för all del...alla er som ägnar er åt "dogging" på våra övergivna parkeringar här i Mellbystrand!) Se bara till att ställa in doften på en lagom nivå så ni slipper spendera kvällen med Lena Handèn!


Marie! Här har vi den!! Årets bästa grej! Aldrig mer kommer vi behöva sitta obekvämt när vi ska plantera blommor, städa golv eller leka med våra barn! Vi sätter oss bara på cp-pallen and off we go! Grannarna kommer bli SÅ avundsjuka!! "Kolla Malin! Hon målar huset!! På en cp-pall!! WOW! Snygg-Malin!!" För bara 298,50 kr är den din! (Undrar om den funkar på Mc Donalds Drive-in? Man spar ju flera minuter om man slipper gå in!)



Halli Hallå!! City-Boots!? Wohoo!! Måste bara ha!! För ynkliga 229,90 kronor får man ett par City-Boots av bästa kvalitét och dessa har enligt säkra källor (Sparköpskungen?) blivit en NORDISK FÖRSÄLJNINGS-SUCCÉ! Ja, först var det Foppa-tofflorna, sen Odd Molly-koftan, sen Onepeacen och nu är det Citybootsen! "Lika fin till honom som till henne". Ahaaa!! Det förklarar bilden där de viker ihop dojjan! Jag köper storlek 44 till Freddy så kan jag bara vika in nosen när jag ska ha dem! SMART! "Passar lika bra vid alla tillfällen med sin eleganta men sportiga design!" Ja, men självklart - det ser vi ju!

Nej, nu får det räcka med köptips för idag! Vill ju inte fresta alla er shopoholics out there! Fler köptips kommer nästa vecka så håll andan! ;)

Nu ska jag ringa och skälla på min lillebror. Ryktet går på stan att han skaffat ny tjej...det går inte för sig Anton! Vi "ÄLSKAR Svida" som Alice sa innan hon lärde sig säga FRida! Skärpning Lillebror! Visst går vägen till mannens hjärta via magen...men det här är ju bara löjligt! Dessutom gjorde Alice och jag hennes "korv i sovsäck" -  de smakade skit! Men lite söta är ni... ;)



over and out.

//Meekatt...(lite piggare idag!!)

25 kommentarer :

  1. HAHAHAHAHAHAHAHA!! Skrattar så jag gråter! Hahaha!!! Kan se oss på varsin CP-pall genom McDonalds drive-in i Mellbystrand i sommar! Hahahahahahaha!!! Eller när vi leker med alla våra barn & kusiner nästa gång, vi kan ju åka runt runt i pappas källare allihop! Hahaha! Jättefina skor också, verkligen, vi kan ju dela på dem alla fem syskonen kanske? Lägga ihop?Fast om du & jag ska jobba i Rosa kiosken lär vi ju bli rika ändå, på jämna pengar, hahaha! Underbar blogg som piggar upp alla dagar. :) KRAM från CP-Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sommaren är räddad med våra nya åk! Jag beställer ett par skor så delar vi! Tror Anton & Anna kommer slåss för sina timmar med City-bootsen! Hahahaha!

      Radera
  2. Haha Benny Hill :) du e bara för rolig!

    SvaraRadera
  3. MYSIGA bölder? Yuck! Dina köptips är ju helt hysteriskt underbara och allra bäst var nog de nördigt puffiga "citybootsen". Kan riktigt se en gammal dam i täckkappa och rollator ha dem när hon ska ila ner till ICA och reta gallfeber på andra.

    "Varför är det så skönt att knulla bakifrån"-balladen gav mig en flashback till Rhodos -93. Minns som igår när jag stod och diggare den i min puffiga frilla och solbrända feja och sjöng med... Oh my God.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur!? Tror citybootsen kommer slå stort! Lika bra att beställa direkt så man säkert får ett par! ;)

      Radera
  4. Va? Har du redan släppt ide'n med freestyle och blandband på gymmet? Krya på dig.
    /Duden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså...fatta...TRÅDLÖST är det nya!? Har du hört talas om det? Hur coolt som helst! Tänk ett par såna lurar på löpbandet! Snacka om att man skulle få ragg! ;)

      Radera
  5. "där ligger han i "mittelen" i dubbelsängen...med ett leende ifrån öra till öra, snor i halva ansiktet, en gles combover...och i en svag doft av BAJS!"
    HAHAHA Mindes plötsligt med den beskrivningen min egen son som yttepytte. Gullungar! :-o ;-)

    Att du fortfarande har så pass hög feber, trots Kåvepeninet, betyder nog att den babysorten inte fungerar. (Kåvepenin, som nog är den svagaste, mildaste sorten av alla, har aldrig räck för mig, de gånger jag faktiskt behövt penicillin.) Du behöver någon starkare variant!

    Trevlig helg!/Tette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har jag ringt och fått starkare droger! Hörde också att Kåvepenin var för mesar! ;)

      Ja, visst är de underbara...de där små stinkande filurerna? ;9

      Ha en go helg!

      Radera
  6. Haha, du är ju helt suverän! Dig kommer jag aldrig tröttna på..! ;)
    Krya på dig, hörredu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla du! Vad glad jag blir! :)

      Frisk...ska jag vakna imorgon tänkte jag!

      Radera
  7. Oj, kändismingel på din blogg, inte illa! Haha, jättefin bild! Vad glad hon ser ut Tina. Nästan lite kär! ;D Svida får nog hålla hårt i honom!

    Köptipsen är underbara. Bara älskar allt du skriver, som vanligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna! :)

      Ja, kändismingel! Du vet, när man är så känd som jag så jagas hela familjen. Det är baksidan med det hela. *asg*

      Radera
  8. HAHA! MER SHOPPING-TIPS! :D

    Min morsa fick hem en sån där katalog. Vi satt hela familjen och skrattade! Bland annat så var det med en maskin som man skulle sätta under hakan som sedan skulle vibbrera bort dubbelhakan ;) Fiffigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wohoo, en sån skulle man ju ha!!! Eller varför inte en "tåspretare"!? Alla dessa saker man inte kan leva utan... ;)

      Radera
  9. Ja jag fattar inte hur spartips kan gå runt?

    Det där dåliga morgonhumöret du beskrev flög precis iväg här. Tack!! Att läsa om ditt fick mig att skratta bort mitt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej jag fattar inte heller det. Men vem vet...när vi är 70+ kanske vi köper ALLT i katalogen! ;)

      Naaw, tack!

      Radera
  10. Hahahaha älskar bilden fåglarna ^^

    SvaraRadera
  11. Malin, allvarligt: Skriv den där boken nu. NU.

    Kram!

    Jenny

    SvaraRadera
  12. Underbara du! Håller på och läser ikapp och när jag inte tror att det kan bli bättre så skriver du cp-pall!!! Underbart!!!

    SvaraRadera
  13. Underbara du! Håller på och läser ikapp och när jag inte tror att det kan bli bättre så skriver du cp-pall!!! Underbart!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!