fredag 11 mars 2011

Mjukglass, Slagsmål & Fredagsmus!

Lagom uttråkade begav Alice och jag oss in till Halmstad för lite seriös shopping i eftermiddags. Jag var i stort behov av en jacka som faktiskt går att knäppa och Alice kände ett stort behov av...kondomer? Hm...

Jag gjorde ett superfynd på H&M och hittade en "Mamma-jacka" med extra plats för både mage och badbomber till halva priset - Yeyh! Alice fyndade ett Spiderman-paraply för endast 80 kr så även hon blev nöjd! Och ja, man måste ju va förberedd för alla väderlekar! Väl i kassan träffade vi dagiskompisarna Petter och Dina och "Mamma Yvla" som Alice säger. Och detta var ju rena julafton för Alice som BÅDE fick åka hiss med dem - OCH bli bjuden på mjukglass med strössel! Hur bra var inte det?!



Efter vår lilla glassorgie gick vi in på COOP - och här inne finns till min förvåning och till Alice stora glädje en KONDOMAUTOMAT. Man köper inte längre detta "öppet" i kassan, utan i smyg...i en skum "syndautomat" som erbjuder både cigg och ligg helt anonymt! Tadaaaa!? Alldeles framför kassorna uppenbarade sig denna fantastiska apparat och Alice sprang ju SJÄLVKLART fram och började trycka på alla knappar och då matas det ut en jävla massa KONDOMBILJETTER ur skiten! Dessa lappar ska man tydligen betala i kassan (vilket förstör hela smyg-grejen men ok) och sen ska man stoppa in dem i en annan automat - "Syndomaten" - och sen är det fritt fram att synda med mössa på! Praktiskt! Lite krångligt...men yeyh för att det finns såklart!

MEN. Alice vägrade såklart släppa maskinen och det fortsatte ploppa ut kondombiljetter ut automathelvetet och där står man...med magen i vädret...barnvagn...en trotsig 3-åring och en hel hög med Kondombiljetter i handen...TACK Alice! Jag bara älskar dig! Och TACK för att detta skedde just idag, en Fredag eftermiddag inne på Coop...det var ju inte en enda människa som såg oss....suck!!!

Ja, efter vårt säkra äventyr inne på Coop fortsatte dagen inne í Leksaksaffären. Och det gick oväntat bra...tills vi kom ut och hittade det nya lilla leklandet de byggt upp utanför butiken. HÄR avslutade vi vårt besök i storstaden med 15 minuters SLAGSMÅL mellan Alice och Petter. Jag och Ylva satte oss på kanten och tittade på varandra och var överens om att "så länge de inte klöser ögonen ur varandra är det väl ok". (och med detta menade vi "Låt dem slåss, då blir de trötta och somnar tidigt ikväll!") Att alla andra besökare tittade snett på oss brydde vi oss inte om...

Alice sammanfattar dagens traumatiska händelse med en "VLOGG" - "Tiffany-style":


Nej, nu blir det Let's Dance på TV, fötterna i ett fotbad och Idominsalva på läpparna - det är Fredag! På tal om Fredagsmus föresten... (förlåt Freddy, men jag har ingen känsla för privat) så åkte Freddy och Alice en sväng till Farmor innan för att lämna tillbaka en symaskin jag hade lånat. Ja, tro det eller ej - jag kan sy! MEN Freddy kom hem ensam! Tadaaa! Jag satt i telefon med Henrietta i lugn och ro och in kommer min man och säger "Av med kläderna älskling, vi är barnfria!" Ja, det är ju bara att säga som det är till Henrietta och kasta luren, hahaha. (Hon har också barn, hon förstår!)

Jag: "Herregud! Hur länge då?!"
Freddy: "En timme ungefär!"
Jag: "JÄVLAR, då finns ingen tid att spilla! In i duschen!" (Ja, man sitter ju inte i raffset direkt)

Inne i duschen två minuter senare:

Jag: Skrattar och säger "Fan, jag är ju inte ens sugen!"
Freddy: "Inte jag heller men vi får kanske ALDRIG den här chansen igen!!"

Det är UNDERBART att vara småbarnsförälder, hahaha. Förlåt Freddy....och Tack svärmor! *asg*

//Meekatt.

6 kommentarer :

  1. måste berömma dig för din vackra dotter. Otroligt söt.

    SvaraRadera
  2. "Inte jag heller men vi får kanske ALDRIG den här chansen igen!!"
    HAHAHAHAHAHA - Underbart!

    Åh, vad Alice är söt!!

    SvaraRadera
  3. Vilken uppfriskande blogg! Tack för en massa skratt! /Anna.

    SvaraRadera
  4. ~ ♥ Lovely Kidz ♥ ~12 mars 2011 kl. 13:25

    Underbart inlägg ;)
    Glassen gör att man längtar mer än nånsin efter sommaren nu ;)
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag valt veckans blogg! :)

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja, hon är en liten sötis...mitt lilla monster, haha.

    Flerbarnslivet: Tack! Ja, eller hur?! Sol och mjukglass!! Snart är vi där...håll ut!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!