fredag 11 mars 2011

Dagis, Big Brother & Brinnande Apor!

Ja, så var det då äntligen FREDAG igen och nu börjar det värsta begäret efter Semlor att släppa - och än lever jag! Idag ska jag och Alice ta oss ut ur huset och till Ica Maxi, vilket innebär att viss frestelse kan uppstå - men jag ska nog stå emot! ÅH, vad jag saknar Dagis! Jag har haft nedräkning på sekundnivå till måndag i över två veckor...men igår kom Freddy med den fantastiska påminnelsen: "Det är stängt på dagis på måndag!" Skjut mig! Alice är fantastisk...på många sätt...men efter två veckor i "karantän" här hemma på Järvvägen börjar hon kännas som ett Plåster. Ett sån't segt jäkla plåster som inte går att rycka bort, ens om man gör det "fort som pappa gjorde när vi var små" och som lämnar fula eksem om man skulle råka få bort skiten. ÅH - DAGIS!! Aj Lav Jo! Jag saknar "Days of our Lives", mina skolböcker, att få duscha och kissa utan publik och JAG HATAR TINGELING!! På tisdag när Alice är på dagis gräver jag ner skiten brevid de andra filmerna i trädgården! Ge mig lite ENSAMTID!!!



Big Brother... Ja, jag skulle ju inte påstå att jag följer det eller att jag tycker om det...men jag ser det VARJE kväll nu. Hallå!? Vad hände där?? Världens mest idiotiska program men jag bara MÅSTE se det! Dessutom har jag en favorit - "Gurkan". Han måste vara det roligaste i Big Brother's historia?! Men nej, jag måste sluta kolla på det innan någon kommer på mig! Hur pinsamt skulle inte det va?? Jag läste på Aftonbladet att två utav deltagarna misstänks "hantera narkotika" där inne. Herregud, jag känner ett sug bara av att kolla på skiten!

"Var sjunde svensk vet inte vem den nye S-ledarkandidaten är" - Och resterande bryr sig inte, men ALLA har åsikter om hans mustasch. Vad är det för fel på mustasch?!


"Kaos i Japan" - Och plötsligt känns vårt klagande över några minusgrader och snö lite pinsamt... Alice kom förbispringandes nyss när jag satt och kollade på Aftonbladet LIVE och sa: "Vad är det där mamma?" Jag svarade lite snabbt "Det brinner i Japan". "VA?! BRINNER DET PÅ APAN?!" *ler* Skönt att vara tre år gammal och totalt omedveten om hur grym verkligheten kan vara ibland...

Ha en gó fredag allihop!

//Meekatt.

2 kommentarer :

  1. Lika Galen som vanligt men vad sjutton hittar du alla dina galna bilder.
    Tack igen för en super blogg

    SvaraRadera
  2. Haha, galen? Jag tar det som en komplimang! ;) Kul att du gillar bloggen! Alla bilder...hämtar jag i min "hemliga mapp" - en del fotar jag själv! Vilka avslöjar jag inte! *asg*

    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!