torsdag 17 mars 2011

Åstorp, Nyheter & Waka Waka!

Hämtade Alice på dagis vid ett idag och sen begav vi oss mot Åstorp för att gratulera världens tjurigaste 3-åring! Benjamin har nog haft bättre dagar och på vägen hem i bilen sa Alice "Mamma, ska vi köra till ett annat barn nu som är gladare?" Hahaha, ja...de har ju sina dagar de små...och konflikten om Zumba-pinnarna var inte lätt att komma över! Jag och Magda höll i alla fall sams hela tiden, gräddade pannkakor och jämförde bebismagar och graviditetsbesvär.

När vi ändå var i Åstorp passade vi på att köra förbi huset där jag växte upp, Valbo...och det är alltid lite vemodigt. Men egentligen, vad är det att böla över? Anders (min kärleksfulla storebror) gjorde jäkligt klart för mig när jag var liten att jag minsann var adopterad - och att de HITTAT mig i en container mellan Tejpfabriken och EMVE i Åstorp. Detta trodde jag på tills jag var 10 år, haha! Varje gång vi bråkade som små sa han "Håll käften, du är ändå adopterad!"  Tack Anders! Jag älskar dig också!


Ja...här är jag född?

Lite rubriker - inte en dag för tidigt!!

"Gaddafi hotar attackera alla" - ALLA?! Jävla tur man har trådlöst Internet! Tar några kilo Geisha, min dator och min iPhone och kryper ner i min container igen tills faran är över!

"Här är Asiens pissigaste kök" - NEJ!! Vattafak!? Sluta upp med det där!! Genast!! Läs inte här! 

"Borrstart för ny tunnel i åsen" - I Hallandsposten kan man idag läsa att vi år 2015 äntligen ska kunna åka TÅG genom Hallandsåsen. Wiiiiih!! Ja, jag packar då ingen väska ännu...och gratulerar 2 arbetande generationer framåt till en MASSA arbetstillfällen! Heja heja!!

"Förgiftat kött i ny skandal" - Ja, inte för att man kan förvänta sig en massa respekt när man deltar i Big Brother...men "kött" var lite väl hårt Expressen!

"Försökte ta sitt liv efter Big Brother" - Ja, nu är det ju kanske inte så roligt...i en vanligt hjärna...MEN jag har ingen vanlig hjärna! Grabben VALDE att låsa in sig, tillsammans med sin flickvän...i ett hus fullt av idioter och redan efter 6 dagar drabbas han av en psykos. Dag 5 såg du minsann inte så sjuk ut när ni guppade under täcket...så man undrar ju...vad hände där under egentligen? Var det flickvännen du hade där eller var det kanske den vackra Vanessa Lopez som enligt hennes egna ord "vänt snoppen ut och in"?!


"Kvinna bet av sin pojkväns testiklar" - Ja...vad ska man säga? Smaken är som baken..? Tur man inte har en sån "craving" nu när man är gravid? Eller hallå!? SLUTA titta på Fear Factor! Idiot! (Länk till Expressen för er som blev hungriga)

"Bakslag för våren - ikväll kommer snön tillbaks" - Skjut mig!

"Eftersupning kriminaliseras" - Ja, jag är lika förvånad som ni. Ibland behöver man fan ta något stärkande efteråt för att förtränga hur dåligt det egentligen var...men nej! Nu är det förbjudet! Nu ska man sitta där med skammen...och eventuell klamydia? Hm...sup före säger jag!!

"UD avråder ifrån Japanresor" - Nähä?!

"Bara middag med dans hos Berlusconi" - Ja, jag hade också blivit besviken! Man förväntar ju sig lite "waka waka" efter Mascarponen!
 
 
 
Ja...tack för mig...och förlåt...men sån é jag!
 
//Meekatt.
 

5 kommentarer :

  1. HAHAHAHAHAHAHAHA, Du är helt otrolig Meekatt! Din hjärna är inte som alla andras men det är ju precis därför vi älskar dig och dina inlägg! TACK för veckans skratt! Och du: MER uppdateringar vill vi ha!! ;D

    SvaraRadera
  2. HAHAHA! Asiens pissigaste kök - WTF?! Sjukt. Och hon som bet av ballen. Fy fan. Ja sick people I say. ;)

    SvaraRadera
  3. UNDERBART inlägg som vanligt Malin! Inget slår dina nyhetstolkningar! *ASG*

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det en härlig värld vi lever i...? Verkligheten överträffar dikten, som det heter.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!