fredag 18 mars 2011

Gnäll, Smittor & Fredagsmus!

IDAG är det Fredag - Yeyh!!

Jag kämpar på med mina värmeslingor i trädgården och ska fan ha den enda gröna fläcken i Mellbystrand i helgen! Jag skulle ju ha VÅR här...sitta ute i solen, grilla och fixa sandlådan till lillfisen. Och ja, trots att Japanerna har det värre...tänker jag klaga på snön - jättemycket! Det är ju trots allt kris i världen hela tiden...inte fan håller vi tillbaka våra klagomål för det...bara om det visas på TV! Det ENDA som skulle kunna få mig lite gladare när det gäller snön...det är om jag får med mig Freddy ut ikväll för att bygga upp Mellbystrands stolthet i rondellen igen, haha.


På måndag börjar allvaret igen - Tre kurser som drar igång samtidigt och jag kommer plugga på 150 % fram till sommaren. Och håller planen ska jag vara FÄRDIG med hela utbildningen i början av juni! Så nu vill vi inte ha några mer snuvor, prickar eller magsjukor i detta huset!

På tal om prickar - FYRA små troll har Alice lyckats smitta ner med sina prickar hittills...så det får man väl kalla en lyckad kram-mission!? Idag fick jag minsann "betalning" av tacksamma "Mamma Yvla" iform av en SEMLA - och DÄR var det kört! Hahaha, åh vad jag är dålig...men FAN vad gott det var!

Nu blir det FREDAGSMYS här hemma! Alice har önskat sig "Fredagsmus med saft och en liten liten liten Geisha"...jag önskade mig "Ett fotbad, nybryggt kaffe och ett STORT STORT STORT Geisha!" Freddy tar väl en macka med Keso! hahaha




Fredagsmus åt alla! Eller förlåt - FREDAGSMYS åt alla såklart! ;)

//Meekatt.


7 kommentarer :

  1. Oj, bor du i Mellby :D
    Jag bor i Vallberga, haha! Roligt att hitta någon annan från trakten som bloggar :)

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Vad dktig du är med ditt pluggande... Själv tycker jag att det kan vara jobbigt att bara läsa recept ;) ...

    Ett fotbad med MaryKays underbara produkter kanske? Eller är de slut? Boka en tid hos mig :) Så ska du få ett fotbad med valfri doft :)

    Sovande barn, tv,n i bakgrunden, facebook och ett glas Rosé... Det är mitt fredagsmys... :)

    Ha en trevlig helg!
    Du och din underbara familj!

    Kram Tessan

    SvaraRadera
  3. Älskar din blogg Malin!
    Ha en underbar helg och lycka till med plugget :-)

    Kram Heidie

    SvaraRadera
  4. Tack Tessan! ;) Haha, ja...annars är H&M-katalogen lagom läsning tycker jag!

    Jag har kvar än! Kan man få med chokladdoft? Eller semlor? haha

    Sovande barn & Vin - vem behöver ngt mer? Ha en bra helg vännen! Krama familjen!

    Heidie: Tack fina du!

    SvaraRadera
  5. Du skriver härligt!

    lycka till med pluggandet!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Duktigt av dig att som gravid & med en 3-åring klara av att plugga 150%=)
    Undrar då varför ungdomarna nu INTE ens klara av 100%...???
    SES!
    //F

    SvaraRadera
  7. Haha, precis!! Så kan vi köpa fika och gå ner till lekplatsen med barnen så de får springa av sig :P Haha!

    Klart att vi lägga till varandra, jag har hittat in på din blogg några gånger innan och det du skriver är intressant att läsa :)

    Hoppas du har fått bort snön :D Haha!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!