måndag 28 mars 2011

Graviditet, Drömmar & Nakenkalas

Ja, jag är ju två nu...och det är ganska jobbigt emellanåt, men jag ska inte klaga. Kunde varit värre - jag kunde ju varit tre! ;)

 "Nu går du in i graviditetens sista tredjedel. Det är en spännande men också påfrestande tid, såväl psykiskt som fysiskt. En del kvinnor mår utmärkt under denna period, medan andra kan känna sig helt utmattade."Yeyh, det FINNS alltså ett slut på det här?! Spännande...det vettefan, jag vet ju liksom vad jag har framför mig och AJ! Hur tänkte jag där? 3 dygn med värkar...19 timmars förlossning...det KAN ju bara bli bättre, eller hur? Min plan är att "checka in" på BB i god tid, få ryggmärgsbedövningen redan ute på parkeringen, lägga mig i sängen, slita åt mig lustgasen och säga "Skjut mig...så jag kan föda!" Det ska nog gå bra det här! ;) Det enda som faktiskt känns jobbigt inför förlossningen är att åka ifrån Alice och inte veta hur lång tid det kommer ta...

 "Under dessa veckor kan du räkna med en viktuppgång på ca 4,5-5,5 kg, där barnet utgör ca 3-3,5 kg." - Eeeh...okej. Jag ska alltså gå upp 5 kilo till...vilket innebär en total viktuppgång på tio kilo...varav 8 kilo är bröst!? Skjut mig! DET RÄCKER NU! Väntar fortfarande på min specialbeställda BH men den verkar aldrig bli klar...



Att jag blir anfådd bara av att tänka på att röra på mig KAN ju vara ett tecken på att jag borde röra på mig mer, men min lilla inneboende stretar emot allt vad h*n kan och nej...det är inte skönt att motionera med världens sammandragningar och ont i ryggen! Inte ens "waka waka" är tillåtet längre! Jäkla unge! ;)

 "Livmodern har under den senaste månaden växt ca 4cm och du kan känna ett tryck upp mot bröstkorgen. Detta kan ge en lätt obehagskänsla när de nedersta revbenen spänns ut." - Revbenen?! Har jag såna? Coolt! Men en F-kupa som spänns ut ser jag minsann HELA tiden - även om jag tittar uppåt! Är det någon som funderat på att förstora sina bröst till storlek "omänsklig" - GÖR INTE DET! Det är fan inte praktiskt överhuvudtaget! De är i vägen hela tiden, jag ser ut som en svullen och nerdrogad porrstjärna och dessutom - VAR ska jag stoppa dem?! Det är ju inte så att det tillverkas BH:ar i storlek "omänsklig". Bara fasar för amning och mjölkfyllda bröst...mitt i högsommaren. Beach 2011 - My ass!


(Byter namn till "Valin" ett par månader...)

"Omkring dessa veckor görs ofta ett glukosbelastningstest, vilket innebär att man kontrolleras för att se ökad risk för graviditetsdiabetes." - Och här är det viktigt att man INTE smygäter semlor kvällen innan! ALLT ser se...de jävla läkarna! *suck*

"Är du Rh-negativ görs en andra undersökning för att kontrollera om modern utvecklat antikroppar." - Ja, jag är Rh-negativ...och har utvecklat antikroppar mot allt! Mot träning, semleförbud, tjat ifrån Alice, städning, sex, pluggande och ja...allt! Låt mig sova! Jag är TRÖTT!

 "Ditt barn är nu ca 25 cm långt från huvud till stjärt och vikten ca 1,2 kg. Det utvecklas och växer mycket snabbt nu." - Ja, problemet är dock att JAG utvecklas och växer också mycket snabbt just nu! ;)

"Hos flickor är blygdläppar fortfarande små och täcker inte klitoris men under de sista veckorna växer de samman alltmer. Hos pojkar sjunker testiklarna ned i pungen." - Ja, och vi får väl hoppas att h*n blir nöjd med resultatet! Alice fick ett utbrott häromdagen för att hon minsann "OCKSÅ ville ha en snopp och en "pyng"...och åka Skateboard!" Pyng?! Lite senare upptäckte hon dock till sin stora glädje att hon hade en snopp?! "Men mamma, jag HAR ju en snopp!!!! Titta mamma!! Titta här!!!" Och ja...suck...så var den diskussionen igång, haha.


"Fortsätt att prata med ditt barn för vid det här laget har det vant sig vid din röst." - Alice?! Skulle jag sluta prata med henne nu? Blir hon också tyst då?? ÅH vad skönt det skulle va ibland!! I lördags klockan elva på morgonen sa Freddy "Nu börjar jag förstå vad du menar"...efter en timme tillsammans med Alice ute i trädgården, haha. Under den timmen han hon upprepa orden "Mamma, kan du hjälpa mig hitta en snigel?" minst 2000 gånger! ÅH, vad hon kan tjata! Efter ett tiotal sniglar, en spindel, en nyckelpiga och en enorm skalbagge övergick hon till "Mamma, var är min burk?" Underbart. Det är då man inser...att burkhelvetet med alla djur i...antagligen är INNE i huset...utan lock!

"Om dina drömmar är underligare än någonsin och fyllda av erotik, talande djur, enorma byggnader och andra ovanliga teman, så kan du förklara det med en blandning av höga progesteronnivåer och dina känslor inför att vänta barn och att bli förälder." -  Erotik?! Ja, I wish...inte ens i drömmen tillåter min inneboende snusk! Men det här med drömmarna...är helt sjukt! Jag har aldrig drömt så skumma drömmar som jag gör nu!

Häromnatten satt jag i bilen...på väg till Ullared. Edyta skulle gifta sig dagen efter och behövde åka dit för att köpa klänning och mat till den stora festen. På Gekås?! När jag var framme insåg jag att jag hade GLÖMT hämta upp henne och vi blev ovänner på telefon....suck! Vad betyder detta? Att jag kommer glömma Freddy när jag ska till BB? Att jag har ett sjukligt förhållande till Gekås? Eller bara att jag är knäpp? Antagligen det sistnämnda...



Inatt...efter att ha råhånglat med Mikael Persbrandt (YEYH!)...kom jag på att Alice skulle ha barnkalas...om en kvart!! Jag skällde på Freddy och sprang runt som en galning i hela huset och kastade in saker i garderoberna. Sen öppnade jag frysen och skrek på Freddy att "GE ALLA BARNEN VARS EN PIGGELIN NÄR DE KOMMER SÅ ÅKER JAG O FIXAR GODIS!!" Panik!! Sen kastade jag mig ut genom dörren, skrek "BLÅS BALLONGER NU FÖR HELVETE!!!" och sprang mot bilen.

Då möter jag alla föräldrarna från dagis...kramar om dem lugnt och säger "Välkomna, gå ni in bara" och springer sedan runt huset för att varna Freddy. Då ser jag geom rutan (som jag bankar på som en galning) att han går mot dörren...NAKEN...och öppnar! Hahaha, vad betyder det här då? Att vi är världens sämsta föräldrar som inte haft barnkalas för Alice i år...att jag känner mig allmänt stressad...att Freddy är fin naken...eller bara att jag vill ligga med Mikael Persbrandt kanske? Ja, GARANTERAT det sistnämnda! ;)


//Meekatt... + 0,5 kilo på invägningen idag! Det firades med en chokladbiskvi! ;)

6 kommentarer :

  1. Men vad fan...du har ju inte gått upp någonting....grrr Så från och med nu har du ingen talan i detta ämne....tror jag har tagit dina kilon med....hm Så du har min tillåtelse att äta lite semlor igen, skit i tanten på MVC!!!!

    Kramar från tjockisen Fia.....:-(

    SvaraRadera
  2. Valin? HAHAHAHAHA, du är underbar! Ingen gravidblogg är som din! ;D

    Mikael Persbrandt? Ja tack! *lol*

    SvaraRadera
  3. Jag bara ÄLSKAR din blogg :D Kram Cajsa!

    SvaraRadera
  4. Vet inte hur jag fann dig eller vem du är. Men din text får mig att le, det räcker så. Tack!

    SvaraRadera
  5. Mohammedi: *skratt* Njae...men sån é ju jag! ;)

    tjockisen Fia: Hahaha, tack! Semlor ska det bli!

    Jenny: Gravidblogg? Hjälp!! Är det det jag har?!

    Cajsa: Tack! Vad glad jag blir! :)

    Lena: Tack själv för kommentaren! Kul att du gillar min blogg! :)Får jag folk att le...har jag lyckats med det jag ville!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!