måndag 7 mars 2011

Invägning, Nytt liv & Sopgubbar!

Någonting har blivit VÄLDIGT fel här hemma!! Jag är helt förvirrad...mår nästan lite dåligt nu faktiskt! HUR kan jag ha missat det här?!

Idag var det åter dags för invägning hos Barnmorskan och vattafakk!?! Vad hände där? Jag tittade på vågen, funderade på om jag hade STEN i fickorna men nej...det fanns ingen ursäkt...annat än SEMLORNA! Skjut mig! SÅ många semlor har jag faktiskt inte ätit, men okej...jag börjar bli liiiite trött på dem i alla fall så beslutet jag fattade om ett nytt liv redan i bilen på vägen hem ifrån Barnmorskan kändes bra. Ett nytt liv - utan semlor och med en och annan promenad emellanåt för att skoja med kroppen - och detta NYA liv skulle jag påbörja imorgon...Toppen! Köpte till och med en stor paket Linfrön på Ica Maxi på hemvägen för att markera både för mig själv och magen att det nu var andra bullar som gällde...och det kändes fortfarande bra!

MEN så ringer min syster...och gratulerar mig i förskott....på FETTISDAGEN! Hallå!? Var inte den i början av februari...och alla med mig är lika förvånade varje gång de är i affären för att det fortfarande finns semlor kvar att köpa?! Jag som tänkt..."Äsch, det är bara några dagar kvar" - men nu har ju daghelvetet inte ens varit ännu?! HUR ska jag kunna börja ett nytt liv IMORGON - på självaste Semle-ätar-dagen!? Nej!! Det går ju bara inte! Nej, på onsdag får det bli...nytt liv...*suck*

I förmiddags var jag och Alice ute och gungade på de nya gungorna och Yeyh vad bra det går! Idag trillade Alice bara av femton gånger! Vi tog ut lite fika och satte oss i solen och mös och då hör vi den...SOPBILEN! Fatta så lycklig man blir!! Det är ju nästan det häftigaste som kan hända i ett villaområde i Mellbystrand vintertid - så det var bara att kasta bullarna och SPRINGA fram till framsidan! "Ta kort mamma, ta kort!!" Och ja, som iPhone-ägare är man ju aldrig mer än 4 sekunder ifrån ett foto och självklart skulle detta fantastiska ögonblick förevigas!! Men suck...hur pinsamt blev inte det där? Ut ur sopbilen trillar minsann INTE en SOPGUBBE - utan en solbränd hunk av 1975 års modell på ett ungefär och lyste upp vår tråkiga gata med sina blå ögon... Och där satt jag...på huk...brevid soptunnan med kameran i högsta hugg....skjut mig! Men vad gör man inte för sin tös...?



När han var klar med tömningen (av soptunnan alltså, haha) så kom han bort till oss med en "lapp".  Nämen?! Vad är detta?? Hm...inte hans telefonnummer...eller ens en gratistömning...utan bara en skittråkig broschyr om sophantering och hämtningsschemat för våren och sommaren.  Alltid nå't i och för sig - framöver kommer hela "mammaligan" sitta och fika brevid soptunnan varannan måndag klockan elva! Välkomna brudar!  ;)



"Skittråkig post mamma"

//Meekatt.

3 kommentarer :

  1. Hahahahahaha!!! Förlåt gumman!! Men tur att du har mig - tänk om du hade missat fettisdagen??!! Saknar & älskar dig! Kram storasyster

    SvaraRadera
  2. Det kommer alltid nån sån där jäkla frossar-dag eller nåt frossar-tillfälle som man bara inte kan stå över..namnsdagar, födelsedagar, nån får barn, nån får nytt jobb, nån får en parkeringsbot....argh! :/

    SvaraRadera
  3. "Livet är en fest"
    Håll med om det folk och fä...
    Och när livet är pest...
    SEMLAN smakar BÄST.

    Semlor är som balsam för själen.
    Och...
    Som all annan psykofarmaka så har den en bieffekt...fniss

    /Anondoderorsos

    Som fick en semla när han checkade in på hotellet idag. Fu..ing perfect!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!