onsdag 30 mars 2011

Alice gästbloggar & Korvar flyger!?

Igår somnade både jag och pappa innan klockan åtta i stora dubbelsängen. Jag hörde mamma fråga pappa "Ska du med upp eller ligger du kvar?" Men han låg kvar och snarkade hos mig och mamma fick lite egentid. Jag låg och smyglyssnade och kan skvallra för er alla att hon tittade på Big Brother igen! PINSAMT MAMMA!! Du FÅR inte titta på det! Förstår inte varför du inte passade på att kolla på min nya Tingeling....jag VET ju att du har gömt den för mig...antagligen för att du vill ha den för dig själv? Precis som Tweenies och Teletubbies-filmerna!? Jag saknar dem!

Men hämnden är ljuv, hehe. Mamma kröp ner hos mig vid halv ett inatt och jag hörde hur hon grejade med sina "savlor". Jag vågade inte öppna ögonen...vet hur rädd jag blev sist när jag tittade upp och mötte hennes kritvita läppar...insmorda med "gumpsalvan" (=idomin). Usch! Jag hade mardrömmar i flera nätter! Istället låg jag tyst...tills hon hade somnat... SEN kissade jag i sängen! HA! Där fick hon! hahaha

Mamma FLÖG upp ur sängen, väckte pappa som började springa runt naken...jättesur och muttrade en massa och sen slet mamma in mig i badrummet för en tvångsdusch. Här kunde jag ju varit tacksam och tyckt att det var skönt med en dusch för att bli fräsch...men sån är inte jag! Istället bestämde jag mig för att skrika mitt allra högsta och streta emot med all min kraft för att göra det hela lite festligare...och JÄVLAR vilken fest det blev. Lärde mig tre nya ord inatt: "Helvete", "Röv" och "Madrasshelvete". Jättebra - jag behövde lite nya ord som man ska skrika fram. "Penis" och "Fan" börjar kännas lite mesigt.



Jag tyckte lite synd om mamma som hade ont i ryggen av att stå böjd över mig i duschen när jag skrek och slogs, men jag kunde ju inte sluta när jag väl hade börjat!? Har man gett sig in i leken...
Men efteråt svepte mamma in mig i en varm och go handduk och bar in mig i sängen igen som pappa hade renbäddat. Vilken LYX att få lägga sig nyduschad i en renbäddad säng! Det HÄR ska jag göra om! ;) Underbart! Gjorde dock en tabbe när jag vände mig mot mamma, la armen runt hennes hals och tryckte mig mot henne för att mysa och säga förlåt. Halva min kropp, inklusive hela mitt huvud försvann mellan hennes enorma badbomber och jag hade en nära-döden-upplevelse utan dess like! Kunde slutat riktigt illa det där!! Tur jag överlevde så att jag kunde vakna på dåligt humör klockan sju idag och börja skrika "Jag vill INTE gå till dagis! jag vill INTE ha kläder! jag vill INTE borsta tänderna!!" *fniss* Jag är ganska rolig jag... ;)

I eftermiddag ska jag och mamma åka till nya fina lekplatsen i Laholm. Sist var pappa också med och det var inte bra. Jag fick inte va med och leka alls! Mamma och pappa gungade på gungbrädan hur länge som helst och jag stod under ett träd och skämdes! Föräldrar!

Jaja...Tack för mig...och "Röv"! (haha, kul att säga...vet inte riktigt i vilket sammanhang ännu, men ska prova mig fram!)

//Alice-Kravallis, den roliga sängvätaren.



Malin, ALLT är GRATIS! Bara för dig!" - Nu igen?! VISTAPRINT måste vara världens mest generösa företag och de måste verkligen älska just mig!? Det var ju bara någon vecka sedan jag senast fick samma mail...om att ALLT är GRATIS...och det gäller BARA mig! Coolt! Ja, det är väl bara att länsa deras lager och starta eget? Sist jag försökte beställa en "gratis stämpel" slutade kalaset iofs på 226 kronor när jag ville ha text på skiten och dessutom hade en önskan om att få den hemskickad. Fanvilka höga krav man har... ;)

Till råga på allt har en stackars sjuk man ifrån Japan hört av sig och behöver hjälp att flytta över pengar till Sverige och ja...vafan?! Man ställer väl upp för en vän i nöd? SJÄLVKLART sätter jag in 5 000 kronor till honom så att han kan sätta in 50 000 dollar till mig som tack!? Yeyh - äntligen är det MIN tur att ha lite tur! ;)

"Korven på himlen förbryllar" - Mystiskt föremål svävar över Söderköping och piloten som fotat föremålet säger att det är en "stor svart korv"!? Eeeh...okej. Fäbojäntan måste va helt förtvivlad! Tänk så ironiskt...våra vassa plan flyger över Libyen...över oss flyger...korvar?

Åh - Martha Stewart på Oprah...skjut mig! VEM fan orkar leka Martha Stewart?! INTE jag! KÖP era jävla födelsedagskort, KÖP era tvålar och SLUTA spraya och mangla era lakan med hemmagjort Lavendelspray! Ha sex istället!

Dags att stänga TV:n åka till Mödravården...igen. Hade tydligen lite dåliga värden sist och nu ska jag vila vila vila för att inte få havandeskapsförgiftning igen. Lite tidigt...sist fick jag det i v. 38...så snälla...vänta med det! Men vila med en 3-åring? Yeah Right! ;)

Over and out!

//Meekatt.

4 kommentarer :

  1. Haha.

    Och nej usch "freestyla" är ju sååå obehagligt. Speciellt när det är kallt ute ^^

    SvaraRadera
  2. Tänkte bara säga att jag följer din blogg via bloglovin, för du skriver så roligt! :D

    Det kan ju vara lite kul att veta vilka människor som följer bloggen :)

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHAHA, Alice är underbar!

    SvaraRadera
  4. Hrrmmm...
    Jag tycker Alice är en liten terrorist...
    (Söt sådan förvisso)

    Hehe...
    Kanske dags och hitta ett kollo över sommaren?

    PS..ett elektriskt kisslakan med piptut botar snabbt lite kisseriproblem.

    /Anondoderorsos

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!