onsdag 9 mars 2011

Gruppsex, Fika & Gräsklippning!

Igår skulle Alice och jag ha myskväll eftersom pappa Freddy är på kurs med jobbet...men den lille svikaren somnade redan klockan sju i soffan! Tack för den lillskiten! Så här satt jag...ensam...utan semlor...på självaste Semle-ätar-dagen. *suck* Klockan halv nio kom jag på att jag var lite mörkrädd och gick och la mig jag med, haha. Hur gammal är man?! TUR att Alice drömde mardröm så jag kunde bära in henne till mig...jag tycker INTE om att sova ensam! Är ju van vid att vi alltid är minst tre i sängen! - Och nej, jag syftar på mig, Freddy, Alice och ibland Bamse (= vår katt, inte Sopgubben)...inget annat, haha. Och skulle vi nu komma på sådana tankar är det nog inte så lättraggat i alla fall:

"Par med gravid och allmänt svullen och trött småbarnsmamma med orakade ben och med bomber i storlek "livsfara" söker lekkamrater för "waka waka" på fler. Träffar kan ske på vardagar mellan klockan 21 och 21,15. Då BRUKAR lillfisen ligga i egen säng, men detta garanteras inte! Ni ska inte va känsliga för starka dofter såsom Helosansalva eller handsprit - ej heller för orakade ben eller Narkolepsi. Vi är föräldrar - vi är TRÖTTA! Är vi paret ni söker? Ring inte, vi orkar inte svara i alla fall! Skicka ett mail! Ps. Med en risk på ca. 97% kommer en 3-åring att avbryta detta redan vid sms-kontakt. Ds."

Vad tror ni?


Idag lurade bästa Edyta ut oss på en mysig utflykt! Vi packade goda mackor, frukt, kex, saft och Kaffe i Freddys fula If-ryggsäck och gav oss iväg...efter tio minuters svettigt kämpande med mina överdragsbyxor i hallen som resulterade i att jag KASTADE dem i soptunnan på vägen ut! Vafan!? Jag blir bara trött...snart får jag gå naken - hela tiden! Vi mötte i alla fall Edyta och Tessie på Hökafältet och gick en evighetspromenad genom skogen. Normala människor skulle klarat av den här stigen på 10 minuter - MEN Alice var ju med och envisades med att gå i slowmotion och skrika "PLING PLONG" efter stackars vovven Tessie hela vägen. När vi ÄNTLIGEN kom fram till vårt mål...stranden...så började det REGNA! Vafan Gud?! Jag är medveten om att jag inte är din idol...men här kunde du väl hålla tätt?! Jaja, det var bara att gå in i skogen, sätta sig ner och fika i ösregn. Ganska mysigt i alla fall, trots frånvaron av både sol och god fika. Men jag tycker INTE om mitt "nya" liv! Jag vill ha Semlor - nu! Det finns egentligen INGEN anledning att gå på utflykt om man inte får något GOTT att äta?!? Men tack Edyta för att du rastar oss lite emellanåt, haha. 



Man kan tydligen läsa på Aftonbladet.se redan nu - att Pagrotsky har fått "FRÅGAN"- Pinsamt! Varför blev detta offentligt? Bara för att JAG inte har någon känsla för "privat" så behöver han ju inte outa oss inför hela Svenska folket!? Skämmes Pagrotsky! Och ja, för er som inte läst artikeln - han sa NEJ, han ville inte waka waka med oss! Och inte med Socialdemokraterna heller för den delen...så det var inte bara "oss" det var fel på!

Nej, nu ska jag bege mig ut i regnet! TRE timmars gräsklippning ger mig 100 g mjölkchoklad ikväll - wiiiih! Nu jävlar ska det klippas!

//Meekatt.


5 kommentarer :

  1. Hahaha man kan ju inte leva utan semlor, är du galen?!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHA, Äntligen en ärlig kontaktannons! Håller tummarna för er! *lol*

    Gräsklippning, i snö? Ja, vad gör man inte för lite choklad? ;D Du är underbar!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg! Suttit och läst i över en timme och kan inte slita mig! Herregud kvinna vad du skriver bra! Kan inte fatta att Pagrotsky dissar dig? *asg*

    Lysande! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Sv: Tack så mycket, vad söt du är. :) Kul att du är med också!

    SvaraRadera
  5. Har ju hört att du är lite lättskrämd på kvällarna... ;)
    Känner till sidor där den kontaktannonsen hade funkat perfekt! *asg*
    Regn? Här började det snöa vid middagstid!! Var väl bara en påminnelse om att man inte skulle slappna av...
    "TRE timmars gräsklippning ger mig 100 g mjölkchoklad." Alltså är det därför som man hört rykten om nån galning som kört gräsklippare under vintern i Mellbystrand?
    /Duden - nu sexigare än någonsin

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!