fredag 1 januari 2016

Nytt år, Födelsedag & Göteborgshäng!

Nyårsafton kunde inte blivit bättre! Vi inledde med falsk sång för en nybliven 8-åring som skämdes bort med frukost på (mest i faktiskt) sängen och presenter. Lillebror var skitarg och vägrade sjunga. Men ja, jag förstår honom. När man väl är ledig...så ska man behöva släpa sig upp tidigt, lämna en varm och go säng för att ge någon annan presenter. Hur kul är det?!

Vi kalasade för Alice med släkten och sen lämnade vi allting och körde till Kävlinge för en kväll hos våra Gran Canaria-kompisar. När vi kom fram mottogs vi med marschaller, röda mattan utrullad och välkomstdrinkar. Lyxigare blir det inte. Tydligen är det så man tas emot i Kävlinge när man är nybliven författare, haha. Underbart! Vi åt, drack goda drinkar, spelade luftgitarr och spanade in massor med raketer och alla barnen höll sig vakna till tolvslaget. Den som somnade först var Freddy och han somnade i tvååriga Nellys rosa säng med ett täcke som knappt räckte över knäna, haha. Gott Nytt År Freddy! (Bildbevis finns men jag spar det tills han förtjänar det!)

Idag körde vi hem, packade Meekattbilen full och har nu checkat in på Scandic Rubinen i Göteborg. Mitt bästa hotell! Jag fyller år (tydligen 74 år enligt Elton) imorgon och då kände jag att det var här jag ville vakna upp. De senaste veckorna har varit totalt hysteriska med jobb, tårar, stress, boksläpp och julhets. Jag är så sönderstressad att jag blir rädd för min egen skugga. Så två dygn på Rubinen är PRECIS vad den här mamman behöver! Sveriges bästa hotellfrulle på sin födelsedag - lucky me!

 Bästa mottagandet! Kärlek!

Mysigaste familjerummet! Två stora sovrum och härlig stor terrass med Avenyn och Götaplatsen alldeles utanför. Barnen jublade högt över egen TV, haha. 

Och mamman jublade över badrummet! Tänkte flytta in här.

Det är ju något med Göteborg som alltid får mig att må så bra. Jag bodde antagligen här i mitt förra liv och därför känner jag mig hemma här. Så fort vi parkerat och checkat in började jag andas ända ner i magen igen. Ljuvligt. Nu ska det bara mysas och slappas. Vi ska gå på stan, titta på folk, äta gott, gå på museum och shoppa. Och eftersom att det är min födelsedag imorgon så får jag bestämma. ;)

Jag har med mig ett gäng böcker för jag förstod att det fanns lite göteborgare som ville ha tag på signerade böcker. Maila bara mig på info@meekatt.com eller via Bloggens Facebooksida så löser vi det såklart!

Ja, det här med att försöka få en normal bild på en 4-åring... 

Vår utsikt! Bättre blir det inte!

Nu ska vi ge oss ut på stan och spana lite. Allt har väl antagligen stängt idag men lite mat ska vi nog kunna lokalisera. Sen blir det drinkar i baren, bastu och skrivtid! Nästa bok är ju på gång och det kliar i fingrarna när jag inte får skriva.

Många frågar var man kan köpa min bok. Ni kan bland annat beställa den i min webshop och på Adlibris än så länge. I Halmstad finns den på Simsalabim och i Laholm på bokhandeln. Och i helgen kan ni i Göteborg köpa den direkt av mig! :)

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Tack för bästa nyårsafton!
    Haha Freddy var så söt i Nellies säng!

    Drinkar? Inte freddy va? Eller han tog en återställare och är på babanan igen?
    Hoppas du får världens bästa födelsedag!
    Love you! <3

    SvaraRadera
  2. Det där ÄR väl en normal bild av en fyraåring?!! Jag skulle inte känna igen min om han satt stilla och log! ;)

    SvaraRadera
  3. Klok som en (din!) bok är du som drar iväg och landar lite efter all stress och press. Har också bott på rubinen efter tips på din blogg och håller med om att det är det bästa hotellet. Äggröran på frukosten var to die for precis som du skrivit, hehe.

    Jag mailar dig för jag vill komma förbi och köpa en signerad bok på söndag fm om jag får!

    Njut med familjen nu!

    SvaraRadera
  4. Jag måste bara få tacka för boken! Jag har skrattat och gråtit och skrattat och gråtit så att jag är helt slut i kroppen! HUR lyckas man leverera så?! Du är ett geni katten! Älskar boken och ska plocka fram den ofta ofta och bara njuta!

    TACK! Grattis i förskott men ännu mer - GRATTIS till en fantastisk bok!!

    SvaraRadera
  5. Varför lyckas jag alltid missa dig när du är i Gbg?
    Nästa gång får du fan smsa mig hahaha.
    Vill ju också ha en signerad bok och en kram.

    Kramar Lisa

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!