tisdag 26 januari 2016

Mammas tuttar, Slem & 4-åringar!

När vi kom in i hallen på dagis idag stod Hampus mamma där med en teckning i handen och undrade vems den var. Ja, det kan man ju fråga sig...bland detta hav av fantastisk konst. Tills man tittar på den... Det finns bara ett barn som kan vara skyldig till den här teckningen och det är SJÄLVKLART min 4-åring. Det ser ju vem som helst! Mamma. Pappa. Och mammas tuttar. Tack Elton. Jag ska rama in den!

 

Jag inledde morgonen med te på Cecilias. Saknar ju mitt gamla "hak" lite nu när jag fått mitt kontor i stan, haha. Efter det blev det en sväng inom doktorn för att få lite hostmedicin. Våga vägra penicillin säger jag och hostar vidare. Men nu fick jag rejäla grejor så att jag både kan hosta mer på dagarna (WTF!?) och mindre på nätterna. Tänk att jag gått i hela mitt liv och tjatat till mig hostdämpande för att bli frisk och får idag (36 år senare!) en förklaring till varför det är fel, haha. Ibland inser man att man är en idiot. Men det har liksom aldrig ifrågasatts av mina tidigare läkare. Jag har fått hostdämpande varje gång utan frågor. Nu har jag en sån där engagerad läkare som ställer en massa frågor och tar sig tid. Riktigt trevligt att gå till doktorn numera, haha. (När man slipper bli ivägskickad i ambulans och få sina kläder sönderklippta förstås.)  Nu ska det tydligen hostas MER så att jag blir frisk. Detta kommer uppskattas på kontoret! Blir till att jobba hemifrån ett par dagar...
 
 
528 kronor! Fatta så mycket vin man får för de pengarna!? Höll på att svimma på apoteket. 

Nu ska jag packa ihop och köra hem och kurera mig i soffan. Bokföring gör man i alla fall bäst i onepiece...eller naken. För sån é jag!

over and out. 

//Meekatt... 

6 kommentarer :

  1. Varken Mollipect eller Coccillana omfattas av högkostnadsskyddet, tyvärr, men de fungerar!
    Och ja, det låter idiotiskt att hosta MER men det fungerar också - man hostar UPP skiten på dagarna med hjälp av Mollipecten och får sova på nätterna med hjälp av Coccillanan så man orkar bli frisk. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag inser ju att kombinationen blir bra. Bara att hålla ut nu då och hosta klart! ;)

      Radera
  2. håll hårt i den där cocillianan... sjukt bra medicin :-D överdosera inte ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ska försöka att inte överdosera. Inte rört den än. Förstod att den där andra äckliga var bättre för mig.

      Radera
  3. Efter timmar i skolan med mekanik på schemat så var det så skönt att komma hem. Barnen var upptagna med iPad så jag unnade mig att lägga mig raklång i soffan i några minuter, började med att kolla igenom några favorit bloggar, började med meekatt och där någonstans ringer telefonen med ett nr jag inte känner igen, telefonförsäljare tänker jag men svarar för annars kommer dom ringa igen....lyssnar halvt som halvt medan jag läser om Eltons teckning som han ritat .... där någonstans reagerar jag, Malin..bok som jag beställt....det var ju Du, Malin, härliga meekatt och det enda jag får ur mig är att jag,i vanlig ordning, varit förvirrad och uppgett fel adress, jag ger dig min riktiga adress (fast det dröjde innan jag kom på mitt postnummer) och sen sa vi nog bara hejdå..
    Jag skulle ha sagt att jag hoppas att du mår bättre nu, att du skriver underbart, du har fått mig att skratta så många gånger, att du får de mest tråkiga sakerna att bli roliga...men eftersom jag bara hasplade ur mig min adress och ett hejdå så skriver jag det här istället.
    Jag ser jätte mycket fram emot att läsa din bok!!!

    // Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag hörde att du blev lite paff! Jag är impad över alla som ens svarar på nummer de inte känner igen så heja dig! Jag kom själv av mig när du sa att du var inne på min blogg när jag ringde, haha.

      Tack gulliga du, härligt att bloggen är uppskattad! Paketet är på väg med tavla och bok! ♥

      Stor kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!