onsdag 6 januari 2016

Ny skrivare, Organisation & Mulesniff!

Ny skrivare är införskaffad och extra toner ligger i skåpet. Nu kan jag printa bekräftelser och skicka böcker igen. Inte direkt en utgift jag hade räknat med nu i januari men jag erbjöd mig att betala i natura så det löste sig bra. Så skönt att vara jag ibland! ;)


Igår var jag på Ikea och köpte byråar. Det är dags att försöka organisera lite i Meekatt Casa. Efter stressen i höstas, julkaoset och alla födelsedagar börjar jag hata mitt hem. Jag behöver organisera så att jag kan tänka klart. Har jag kaos omkring mig blir allting kaos. Så nu ska allting sorteras och helst slängas. Freddy står över mig som en hök och är rädd att jag ska kasta hans grejor, haha. Han behöver inte vara orolig - jag kastar bara hans grejor när han inte ser!


Idag ska vi inleda dagen med en tripp till Ikea. En utav byråerna var såklart sprucken i hela sidan. Fantastiskt. Jag orkade dock inte ens bli arg utan åker snällt tillbaka och byter. Efter det ska vi hälsa på världens bästa Betty och islandshästarna. Barnen behöver frisk luft och längtar efter att få se hur stor kattungen blivit. Jag behöver kärlek energi ifrån Betty...och lite mulesniffande i hagen. Det bästa som finns! Freddy behöver mobilfri tid och allergitabletter, haha. 

Efter Billesholm ska vi åka till Hembygdsparken i Ängelholm och mata ankorna och kramas med Tina, Roy och barnen. Bra dag!


Vad gör ni på er lediga dag?

over and out. 

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Känner igen det där med att kasta... Man röjer och kastar och när man gör om samma procedur 6 månader senare så hittar man samma saker IGEN! vetesjutton hur det går till....
    Var rädd om dig, det är vinter och kallt. 23 minus här idag...13 grader i badrummet... var kallt att dusja kan jag säga... Men nu är det varmt och gott. :D
    Kram från Nabolandet. :D

    SvaraRadera
  2. Det blir en tripp till Ikea i Uppsala för vår del. Här yr snön utanför fönstret och det är -12,5 grader nu. Ha en bra dag, kram till er alla :D

    SvaraRadera
  3. Du talade om 600 minus häromdagen. Nu har vi 9,5 och i morse när jag skulle ut på löptur: SEXTON! Inget mina gamla röklungor fixar. Ska ist kuska runt på tre stora barn som vill till diverse jullovsbutiker.
    Thai-mat tror jag det blir. Är lite julsmakstrött. Gillar det där med att slänga och speciellt när du skriver att du ska köpa byråar för att få ordning OCH slänga. Släng alltihop och skit i byråarna... Ha ha ha...

    SvaraRadera
  4. Vad är det för fel på mig som läste "muffsniff"? :D
    //Christine

    SvaraRadera
  5. Bara ÄLSKAR din bok! Skrattar så tårarna fullständigt sprutar. Sen gråter jag så att jag inte får luft. Sen skrattar jag så jag får ont i magen. Då är ett geni! Så otroligt häftigt att du gjorde det!! Tänk att dy har en egen bok och att den är i världsklass!! Beställde tre till idag till mina bästa "medmammor". ALLA ska läsa den här boken! TACK!

    SvaraRadera
  6. Bara älskar dina bilder, hehe. Du är grym katten!

    SvaraRadera
  7. Fasen! Betalar du i natura kunde du ju fått min skrivare! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!