måndag 11 januari 2016

Väckning, skönsång & Datorjävel!

Om barnen har svårt att vakna på morgonen? Tips på hur man får upp sega ungar som vill ligga kvar under täcket och fisa i evigheter för att sedan få hela familjen försenad? Enkelt! Ta en bricka i köket, ställ på ett glas juice, bre en macka och ta fram flaggan ifrån skåpet. Stega sedan in med bestämda steg i sovrummet och sjung "VI GRATULERAR, VIIII GRATULEEEERAR...." och ungen kastar sig glatt upp i sängen. Problem solved! Nej, det är inte elakt. Det är praktiskt. Och roligt. Ungen får både frukost på sängen och skönsång - vad mer kan man begära en tråkig måndag? Andra tips?

Helgen har varit lugn och mysig. Min moster och hennes man kom på besök och vi har ätit gott, haft årets roligaste snöbollskrig, byggt snögubbe och druckit vin. Igår blev det shopping. Alice behövde nya skor och en ny jacka, jag behövde stövlar och Freddy behövde en glimtändare, haha. Elton var iväg ensam med farmor och fick nya fina vinterskor. Tack för det! ♥

Nu ska jag ta tag i en hög med kvitton som ligger här och blänger på mig. Jag hatar dem mer än gravad lax. Sen ska jag föröka få ordning på min dator som uppenbarligen är på väg att lämna mig. Den stänger av sig själv var femte minut och det börjar klia lite i "kasta-ut-skiten-genom-ytterdörren-fingrarna".



Ha en bra måndag!

over and out.

//Meekatt...

http://www.meekattmedia.com/shop/product/lat-mamma-bajsa-ifred?tm=webshop
Beställ ett signerat ex HÄR.

1 kommentar :

  1. Kan va att processorn blir överhettad som gör att den stänger av sig ofta.
    Kolla om kyl-elementet är igenböösat med damm, och blås i såna fall rent. :D
    Gör oxå en rejäl virus-koll, just in case. ;)

    Mvh. Janne

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!