lördag 2 januari 2016

Sniffande, Kramar & Fejkbajs!


Idag är ingen vanlig dag för idag är det min 36-årsdag! Katten börjar bli gammal. Och jäklar vad jag blivit uppvaktad idag! Bästa födelsedagen! Massor med mail, kommentarer, sms, och hälsningar. Jag har kramats med läsare på stan som kommit förbi och köpt böcker och blivit uppvaktad med vin och godsaker från hotellet. Skönsång av familjen i morse, fina presenter och god mat hela dagen. En fin kalender, varma vantar, kopparfärgade ljus, presentkort och lyxiga produkter till håret. Och så är vi ju i Göteborg. Ljuvliga vackra Göteborg!

Vi inledde dagen med hotellfrulle och barnen jublade! "Får man ta vad man vill mamma!?" I Eltons hjärna betyder det "Får man prova alla sorters juice?!" I Alice hjärna betyder det "Får man ta av ALLA kakorna!?" och i Freddys hjärna betyder det "Vafan, finns det inga K Special?". Själv anföll jag en alldeles ny oläst Göteborgsposten, hällde upp en latte och letade upp en fönsterplats med Avenyn alldeles utanför. Det finns ingen bättre plats att äta födelsedagsfrukost på! Och återigen...äggröran! To die for!


Efter frukosten gav vi oss ut på stan en sväng. Det var 100 minusgrader (typ) och självklart glömde vi Eltons dyra fina vinterjacka på Max i Halmstad igår när vi tryckte i oss fettig skräpmat som 2016 års första måltid. Fan. Så det blev en sväng till Lindex först för köp av ny jacka. Det var det presentkortet det, haha. Grattis mamma! Efter lite småshopping gick vi in på biblioteket och sniffade på böcker. Det är ju en konstig (o)vana jag har när jag ser ett bibliotek eller en bokhandel. Jag måste gå in och sniffa på böckerna, haha. Ser helt normalt ut. Jag var kanske narkotikahund i mitt förra liv. Eller så är det bara drömmen om att få bli författare som sitter så djupt rotad att jag behöver ta in känslan med alla sinnen. Familjen får helt enkelt vara nöjd med att jag inte slickar på böckerna. (Vilket jag egentligen hade kunnat göra om jag inte hade haft en sån förbannad bacillskräck! För sån é jag!)


Utanför biblioteket mötte jag upp två personer som hade hört av sig och ville köpa signerade böcker. Humorn i det alltså. Här står jag utanför mitt favoritbibliotek och säljer mina egna böcker, haha. Man kan ju bara älska den känslan! ;)

På tal om böcker så unnade jag mig en fin anteckningsbok idag...

 Jag ser inte riktigt humorn i detta dock. Unge!! 

Så här roar vi som kommer ifrån landet oss när vi besöker en storstad. 100 varv i rulltrappan...

Efter shopping, bokförsäljning och rulltrappsrace både på Lindex och KappAhl var det dags för min önskan. Jag ville gå på Konsthallen! Idag var hela konsthallen dock ombyggd till en stor Tryckverkstad till ungarnas förtjusning (och mammans besvikelse, haha). Så ja, där fick vi ju hänga halva eftermiddagen... Men jag ska inte klaga. Det är gratis, ungarna älskade det och jag kunde smita ifrån och kramas med Anders - en trogen bloggläsare som tagit sig till stan för att köpa en bok!

Mina små konstnärer. Och den frustrerade pappan som inte uppskattade potatistrycken, haha.

Kladdigt men roligt tyckte ungarna.
Jag kan konstatera att jag är sämst och gjorde alla bokstäver bakvända, haha.

Så här tjusigt blev det!  

Här gick jag i och för sig igång lite och kände en plötslig lust att kidnappa med mig hela hurtsen hem! 60 år gamla bokstäver för tryck i alla olika typsnitt. Perfekt när jag ska starta upp min tidning, haha.

Garamond 72 p. Coolt tycker en skrivnörd som jag, haha. Vissa går igång på Star Wars, andra på gamla bokstäver.

 Alice trycker MEEKATT

Och Elton fixar en fin skylt till dörren


Ikväll har vi hängt på hotellet och bara slappat. Vi har ätit god mat, druckit vin och nu sitter jag i sängen och filar lite på nästa bok. Life is good. Inte ens Eltons fejkbajs kunde förstöra denna dagen. Tack för det. (Instagram (@Meekatt) för naket och bajs!)

Imorgon ska vi äta god frukost (igen!) och vi håller tummarna för att Sigge kommer förbi. Alice och Elton gick och frågade personalen idag om maskoten Sigge kunde komma och säga hej imorgon och världens bästa personal tog upp telefonen och ringde honom direkt inför barnen. Han skulle försöka komma. Efter frukosten ska jag in på biblioteket och bearbeta dem lite så att MIN bok kan få vara en del av deras sortiment och sen blir det en sväng på stan innan vi ska hem till verkligheten igen.

Ni som följer Bloggens Facebooksida kan nu tävla om ett signerat ex av min bok där. Tre vinnare dras på onsdag! In och tävla med er!

over and out.

//Meekatt... 

4 kommentarer :

  1. 36, rena barnungen ju;-) Så då är jag alltså äldre än dig!? Ja där ser man. Äldre och klokare säger man men nä, klok är jag fan inte;-) Grattis igen på din dag!

    SvaraRadera
  2. Ååå garamond <3 grattiskramar till dig :-)

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis i efterskott!! :D
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott! Hoppades SÅ att du hade köpt boken på TGR och idag fick jag minsann en egen - turkos! Rätt begynnelsebokstav var det ju för mig, också. Kram på dig katten!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!