onsdag 13 januari 2016

Vuxenpoäng, Stämplar & Naked Monday?

Jag blev med kontor igår. Åkte och kikade på ett fint kontor mitt i centrum klockan ett igår och klockan tre var jag på plats med min tavla och en orkidé. Snabba ryck  - det gillar jag. Nu är jag snart i ordning här. En hurts måste jag införskaffa (så att man kan gömma all choklad!) och lite annat men i övrigt är jag nästan installerad. Sitter ett par olika företag i huset så det kommer och går folk lite hela tiden. Det här blir kanon! Och jag ÄLSKAR mitt fönster och utsikten härifrån. Fina lilla Laholm.

 

Halv tolv trillade jag in på kontoret idag. Det är ju lite nytt det här för mig...att behöva ge sig iväg på mornarna. Man kan ju inte jobba naken här. Eller i onepiece. Eller jo, det kan man kanske...men jag tänker att jag kan försöka uppföra mig första veckan i alla fall. Casual friday borde man ju kunna införa? Och "Nudist Monday" kanske? ;)

Jag fnissade hela vägen upp för trappan när jag kom fram. Det känns som att jag brutit mig in här och leker vuxen. Ungefär som när man var liten och fick låna pappas miniräknare och en stämpel och kunde roa sig en hel eftermiddag. Fast ja, jag gör ju annat än stämplar förstås. Men känslan...är lite tramsig. Jag har fått en egen nyckel till kaffemaskinen och jag ska få mitt namn på dörren. DET måste ju ge minst ett par hundra vuxenpoäng? ;)

Jag var nyss på posten och skickade iväg dagens beställningar med böcker. Jag kom sent till jobbet men ligger redan två timmar före i mitt schema. Ska jag bli så här jävla effektiv så får jag skaffa mig en hobby, haha. Vem vet - lite rutiner på katten kanske kan ge bra effekt och normala arbetstider? 

Beach 2016: Nu ska jag äta en semla! 


over and out. 

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Nudist Monday låter underbart kul, haha. Finns det fler lediga kontor så byter jag från Halmstad direkt! Haha!

    SvaraRadera
  2. Åh, lycko kollerorna som får ta del av ditt härliga skratt och din personlighet på dagarna! Blir nästan avundsjuk, haha.

    Heja dig katten! Du är bäst!

    SvaraRadera
  3. Läst ut boken. Grät en skvätt för att det var över. Vilken bok! Jag är mållös. Inte bara för att du är min idol utan för att jag aldrig i mitt liv kunnat gråta så till en text! Fantastiskt berörande! Du är fenomenal med orden!

    Grattis till vuxenpoängen!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Å shit, va du är vuxen!! Lycka till med nudist-monday, blir säkert en hit! ;)

    SvaraRadera
  5. Hahaha, bilden!! Så jag!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!