måndag 18 januari 2016

Det här med VAB...och samlag.

Spenderat en lugn och skön helg på Spa. Ingen dator, ingen blogg, inget Facebook. Ljuvligt och välbehövligt! I vanlig ordning kom vardagen som en käftsmäll och den här gången var det en sjuk Elton som mötte upp i dörren. 40 graders feber och huvudvärk... Hej VAB!

Freddy tog förmiddagen så att jag kunde köra till Ikea och bunkra med ramar till alla Familjeregler som ska skickas ut i veckan. När Freddy åkte till jobbet packade jag ut Elton i pulkan. Väl ute på gatan vrålade han högt "VAD BRA ATT DU HITTADE FÅRAFITTAN MAMMA SÅ JAG KAN SITTA MJUKT!!" Man kan ju bara älska det barnet.

En timmes promenad i det här läget... Sjukt orättvist. Men nu är bacillerna luftade i alla fall. Den här blekfeta mamman också. 


Jag stressade iväg till ikea i morse för att jag ska kunna jobba ikväll när Freddy kan ta barnen. På vägen dit kom jag på att jag hade glömt ringa till jobbet och meddela att jag inte kommer. Jag är en idiot, haha. Det här med att hyra ett kontor och plötsligt ha folk omkring sig är nytt för mig. Jag kommer nog snart in i det... (Skönt att jag hejdade mig i tid och insåg att ingen bryr sig, haha.) 

Nu ska jag fortsätta dagens jobbiga diskussion med min 4-åring. 

- Mammaaaaa? Du vet det där med att man stoppar snoppen i snippan?
- Jaaa? (skjut mig nu!)
- Tycker du det är kul?
- Eeeeh. Det är bara vuxna som gör det. Man gör det för att man vill ha barn. När man är VUXEN bara.
- Är det inte kul då mamma?
- (Men va i helvete?!) Det...kan vara kul. Det är ju roligt att få barn och roligt att göra dem...
- Varför är det kul att ha en snopp i snippan mamma?!!! Fyyyy mamma!??!

Snälla döda mig.

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. "- Varför är det kul att ha en snopp i snippan mamma?!!!"

    Det har jag också alltid undrat över... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja jag har inga kommentarer annat än att din son är en guldgruva med kloka ord :D
    God bedring önskar jag honom, hihi.

    SvaraRadera
  3. Skrattar så tårarna sprutar 😂 😂 det du gör gör du sjukt bra. Läser din bok och bloģg och det är svårt att sluta läsa😊 härlig humor som jag älskar skarpt😊 you rock

    SvaraRadera
  4. Haha han är för skön din grabb! Tur att han har dig som mamma så han får de bästa svaren!

    SvaraRadera
  5. Blondinbella har nu beställt din bok! Bra reklam skulle jag tro, men det behövs nog inte. Du är ju bäst iallafall :)

    SvaraRadera
  6. Har du sett att Blondinbella beställt din bok för att läsa på sin thailandsresa? ��

    SvaraRadera
  7. Brukar återkomma till din sida när jag kommer ihåg.
    Och får alltid ett leende på läpparna.
    Du är för jävla rolig. :)
    Keep on, tjejen.

    Mvh. Janne

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!