måndag 25 januari 2016

Ambulansfärd, Pyssel för supermorsor & Banankontakt!

Förra veckan bara försvann. Jag blev sjuk och det hela slutade med en ambulansfärd till Halmstad, sönderklippta(!) kläder, skiktröntgen och en massa gnäll ifrån en ynklig jag. Men nu är jag på banan igen. Jag är tillbaks på jobbet och även om jag är lite klen än så är det skönt att vara här. För första gången på 4 år är det någon som hör av sig och frågar "Behöver du något fixat på kontoret?" när jag är sjuk. Det där är ju fantastiskt. Bästa kontorsgrannarna fick jag på köpet! ♥

Freddy är fortfarande ynklig och för er som inte följer mig på Instagram och Facebook kan jag meddela att det inte går så bra för honom när han är sjuk. För det första gnäller han hela tiden över att han har huvudvärk och feber men han tar aldrig någon Alvedon eller Ipren. För det andra så tempar han sig...med Eltons rumptemp...i munnen! Hade jag inte haft så ont i lungorna hade jag antagligen skrattat ihjäl mig åt hans "äcklighet" (<--bra ord!) men nu fick jag lägga upp ett gubbigt "he he he" följt av en äcklig hostattack som hördes ända till Knäred. Fräscht att vara jag. Ännu mindre fräscht att vara Freddy dock...


Jag var på vårdcentralen i torsdags. Jag ringde och bokade en tid och förklarade (utan röst) att jag trodde att jag hade lunginflammation. Jag fick en tid några timmar senare och Tessan var snäll och körde mig in. Väl framme fick luftstrupen för sig att strejka och jag fick ingen luft. Syrgas och ambulans och en massa drama blev resultatet. Ja, jag vet. Man ska inte vänta och åka in tills man nästan är död...men jag kände inte att jag hade tid att vara sjuk och om ingen har sagt orden...så finns det inte. Så tänkte jag. Nästa gång tänker jag inte så. 

Innan man åker till doktorn duschar man och tar på sig rena fina kläder. Man vill lukta gott och man vill se ok ut med tanke på att man antagligen måste strippa och bete sig. Dagen innan jag åkte in var jag och köpte en ny fin bh, ett nytt linne och en ny tröja. Ibland unnar man sig lite extra och en sån där extra dyr bh som sitter kalasbra är ju lite extra kul. Detta tog jag såklart på mig. Alla plaggen klipptes i småbitar inne i akutrummet, haha. Nästa gång åker jag i onepiece! Jag röntgades ifrån alla håll och kanter, fick nål i båda armarna och slangar i näsan. Influensa gone bad...kan man säga. Den där leende solbrända läkaren som tryckte ner en kamera stor som en lyktstolpe genom min näsborre...han står inte överst på min "tycka-om-lista" just nu. "Nämen, gör det ONT?" ONT!!!??? Jävla sadist! Jag blir hellre påsatt av en lastbil...i tvåan!

Jag fick komma hem till slut i alla fall och resten av helgen har spenderats halvsittandes i sängen...typ. Alice hade sett på Filofix och tjatade sig blå om bananer med choklad så efter en massa tjat, choklad och strössel i hela köket kunde jag stolt presentera "Kalaskuken!" Kan vara det äckligaste vi någonsin ätit. Ingen tyckte om det. De ligger fortfarande i vasken och ser äckliga ut. Tack filofix! Har ni fler tips så maila dem direkt till hatapyssel@meekatt.com.

  

Alice var i alla fall glad i morse. Äntligen måndag som i "Äntligen får jag åka skridskor igen!" De har gjort en jättefin isbana på skolgården och här övas det dagarna i ända. Den ungen som ALDRIG vill vara ute tjatar inte om något annat nu. Inte ens överdragsbyxorna är jobbiga längre och dem har vå bråkat om i åtta år snart. Fantastiskt!


När jag kom och hämtade Alice i förra veckan var  nästan alla fritidsbarnen ute och tränade. En del är jätteduktiga och Alice kämpar sig fram sakta men säkert, haha. Hon har sin mammas balanssinne men hon ger sig inte. Det blir kanske ingen isprinsessa av henne men vad gör det? Det är ju ändå Olof vi älskar! Heja heja! De spelade musik och hade supermysigt i kylan på skolgården. Nästan så att man blir lite sugen på att prova...men jag känner att en ambulansfärd/år får räcka, haha. Laholms Sparbank har gått in och sponsrat med skridskor till skolorna i Laholms kommun så att alla kan vara med på de här aktiviteterna. Underbart! Jag vet att förr så har aktiviteter fått ställas in då inte alla föräldrar har haft möjlighet att ordna med utrustning till barnen men nu finns det så att alla kan vara med! Tack för det Laholms Sparbank! ♥ I fredags var hela Mellbystrandsskolan i Oskarström och åkte skridskor. Alice pratar dock mest om matsäcken. Återigen - mammas tös det där! 

Nu ska jag ta tag i lite beställningar, leverera tavlor, svara på en massa mail och planera veckan. Inga sjukdagar och inget vab -  det är översta punkten på min lista!

over and out.

//Meekatt...  

7 kommentarer :

  1. Kan inte sluta skratta åt Kalaskuken! Roligaste ordet någonsin! Hahaha!

    Vilket bra initiativ av banken. På vår skola här i Kristianstad ställdes vinterutflykten in då föräldrarna inte hade skridskor till barnen. Det ska inte kosta att gå i skolan och orättvisorna syns ofta vid de här tillfällena tyvärr. Härligt att de tagit tag i det i er kommun!

    Grattis till boken igen! Läst den och älskat varje minut av den!

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. "Det blir kanske ingen isprinsessa av henne men vad gör det? Det är ju ändå Olof vi älskar! Heja heja!"

    Haha, fullständigt Älskar't!

    SvaraRadera
  3. Stackars Freddie hahaha. Inget hångel i helgen va? ;P

    SvaraRadera
  4. Va kul me isbana på skolgården! Sånt kul händer inte häromkring. Knappt barnen går ut ens när det är kallt på skolan. Jättebra initiativ av banken!

    SvaraRadera
  5. Örk!!! Tempen!! HAHAHAHA

    SvaraRadera
  6. Härligt inlägg goaste missen ;) krya på dig nu och nästa gång så hinner du som sagt inte att duscha och göra fotbad och ta på bästa spetstrosorna utan åk DIREKT, man är ändå inte så snygg om man kommer in blåblek som en död fisk även om man är ren och luktar gott, du vet då blir det bara kylrummet direkt ändå ;)
    Kramen Christina.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!