fredag 15 januari 2016

Bra teknik, Tappad humor & Naket på jobbet?

Igår var det återigen dags att åka till badhuset. Baddräkten kom på utan bekymmer den här gången. Inte för att jag minskat i storlek utan mer för att jag fått in en bra teknik tror jag. Alice har slutat applådera åt mig i duschen vilket uppskattas. Vi simmade våra längder och sen var det "fri lek" i mellanbassängen. Vi skulle då tävla vem som kunde ta sig till andra sida snabbast. Jag vann. Alice drunknade nästan. Ursäkta mig...men den här Tsunami-mamman har vinnarskalle. (Alla överlevde och inga djur skadades under mitt badtillfälle!)




I omklädningsrummet fick jag ett litet psykbryt på Alice. Jag är inte så bekant med 8-åringar ännu men det jag har lärt mig hittills är att de är fruktansvärt långsamma. Att ta på sig strumpor tar minst 20 minuter och helst ska man dansa och sjunga kassa Erik Saade-låtar samtidigt som man klär på sig. Oerhört provocerande. Speciellt när klockan är 18 och man skulle kunna äta upp sin egen vänsterarm i brist på Linas Matkasse-middag. Efter en massa gnäll (ifrån den mogna mamman) tar slutligen Alice på sig skorna och säger "Mamma, du glömde en sak inne i badhuset!" Jag frågar stressat vad det är jag har glömt varpå hon svarar "Din humor mamma!!" Hahaha, där fick jag så jag fes!

Idag trillade jag in på kontoret redan klockan halv nio. Det går ju framåt här! Jag var så stolt att jag var tvungen att markera min närvaro för min nya "kollega" på första plan. Jag berömde mig själv samtidigt som jag ursäktade min fulhet. Att vara tidig innebär att man måste prioritera bort något. Jag prioriterade bort ansiktet och anlände osminkad. Jag ser nästan död ut utan mascara. Sen sa jag "På måndag kommer jag redan klockan 8 men då är jag naken!" Varför säger jag såna saker?! Är han sjukskriven på måndag vet vi varför...



Tessan har varit här på besök. Hon hade med sig en fin blomma, choklad(!!) och semlor! Det är kärlek det. Simmar man på torsdagar är det helt logiskt att äta semlor till frukost på fredagar. Man vill ju hålla volangerna spända. Tur att jag listat ut hur kaffemaskinen funkar så jag kunde impa med finkaffe, haha. Det har ju hänt lite sen hon jobbade hos mig och agerade B1! Tessan är dock exakt samma person med samma Göteborgshumor. Så dålig att jag får huvudvärk! "Vad heter vattnet i ett vattenpass? Jo, RAKvatten!" Alltså Tessan...jag vet inte. Det funkar inte. Jag tycker det är MYCKET roligare att din telefon ändrar "Låt mamma bajsa ifred" till "Kåt mamma bajsar ifred!" Det innebär ju att du innerst inne har lite snuskig "skånehumor" och faktiskt skriver "kåt" oftare än "låt" i din telefon! ;)

Nu ska jag packa lite tavlor och böcker! Har ett erbjudande ute på Facebook och Instagram just nu som ser ut såhär:


Maila info@meekatt.com för att beställa

over and out. 

//Meekatt...

7 kommentarer :

  1. "Ursäkta mig...men den här Tsunami-mamman har vinnarskalle." HAHAHAHA!!!

    Du är bäst katten! Ha en härlig helg! Och grattis igen till vuxenpoängen!

    SvaraRadera
  2. Stackars Tessan, haha. Jag gillar Göteborgshumorn men inser att den är lite speciell, haha. ;D

    Gillar mycket att du bloggar mycket oftare nu! Sitter och väntar på uppdateringar alltid och nu är det inte så långt mellan tillfällena! Tack för det!

    Fredag = Tacos! Välkommen till Falkenberg Meekatt! ;D

    SvaraRadera
  3. Åh, beställt!! Bästa födelsedagspresenten till mej själv!

    SvaraRadera
  4. Kåt mamma bajsar ifred! Ny boktitel! HAHA

    SvaraRadera
  5. Välkommen in till Laholm! Såg dig på Gröna Hästen igår och blev lite starstruck, hehe.

    SvaraRadera
  6. Skånehumor slår lätt Göteborgshumor, "kåt mamma bajsar ifred" ;)

    SvaraRadera
  7. Min gubbe känner mig bättre än jag trodde, i julklapp överraskade han mig med din bok! Tusan va glad jag vart.
    Men livet som småbarnsföräldrer plus en elvaåring i hemmet ger en inte mkt tid till att läsa ostört. Så häromdagen tog jag med mig den in på toa å låste dörren! tog ca 30sek innan den store sonen kom å ryckte i handtaget, en gång två ggr och tom tre ggr innan jag frågade om han inte fatta att det är låst!?! Jag behöver hjälp sa han, jaha men din far va typ fem m bort från bordet men toan är typ 10 m bort från bordet!!! Ungen fatta piken och gick till sin far, sen fick jag läsa och skratta! I början skrev du om att åka iväg med smink på ena ögat, men icke andra. Skratta så tårarna spruta, man känner igen sig,man känner sig normal när man läser dina inlägg, det är ok att komma te jobbet och inse att man har sminkat sig ordentligt och fint men missat mascaran, lr inse att man sitter i bilen på väg te jobbet å inse att bhn ligger kvar hemma! Tack gode Gud att jag kom på det innan jag kom te jobbet!! Men jag är ju inte ensam att ställa till det!
    Sorry för långt inlägg! Å tack för din underbara blogg!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!