måndag 4 januari 2016

Kalas, Arga morsor & Sexbrist!

Vi hade ju 8-årskalas här på Nyårsafton. Alice fyllde år och vi hade lite släkt och vänner på kakor och tårta. Jag är redan sönderstressad och väljer att ignorera en del moment numera...för att ta mig vidare utan att kollapsa. Så när gästerna gick och vi insåg att vi skulle fixa efterrätter, handla, duscha, byta om och ta oss till Kävlinge på 2 timmar fick vi lite panik...

Så vi åkte till Kävlinge, firade världens bästa Nyår och morgonen efter skyndade vi vidare till Göteborg. Igår kom vi hem. Det var visst fortfarande kalas hos oss, haha. Det var bara stt slå sig ner och fortsätta äta tårta och kakor! Tadaaaa!

 

Fick (som alltid) lite arga mail igår efter mitt inlägg om Odd Mollymorsorna. Det är lite komiskt att jag hånar dem för att vara pretto och känsliga när de varje gång svarar med anonyma mail genom att vara pretto och känsliga. Isn´t that ironic? (*fniss*) Nej, jag VET att inte alla som har Odd Molly är Maffiamammor. Det är bara en rolig grej...och ibland stämmer det faktiskt, haha. Hata på bara. I can take it! ;)

"Hej katten" Jag tycker att du har en otroligt trist attityd mot alla oss mammor. Du sitter på din pidestal och hånar andra mammor bara för att vi gillar Odd Molly. Patetiskt. Måste man klä sig illa bara för att vara en bra mamma?? Tycker bara att du är dryg och pinsam och faktiskt inte en bra mamma alls!! Du går på museum och låter barnen kolla på en massa konstigt skit och du skriver i bloggen att du hatar både dom och din man. Men du är en bättre mamma än mig för att jag har en Odd Mollykofta? Tveksamt va? Jävla översittare är vad du är!" (Anonymt mail.) 

*fnissar i min ensamhet*  Ja, så är det. Jag är en mycket bättre mamma än du. För jag har humor. Och det gör att både jag och mina barn tar oss igenom vardagen ganska smärtfritt. Sen måste jag ju rätta dig lite. Jag skrev inte att man är en sämre mamma. Jag skrev bara att jag inte visste att Mammamaffian hade en egen butik, haha. Och om du med "konstigt skit" relaterar till SNOPPAR så kan jag förstå din frustration här... May the force be with you!  heart //Meekatt

Sen fick jag ett mail ifrån en annan arg mamma som tyckte att jag var en usel mamma och lika usel förebild för mina barn då jag inte hade skaffat mig en ordentlig utbildning och ett "riktigt jobb" utan bara flummade omkring. "Och det kan ju inte hålla i all evighet!!?" Mina barn är nu förstörda och kommer aldrig inse vikten av sina studier och "riktigt arbete". Dessutom är jag lat, ganska ful och har kass humor som bara uppskattas av lika värdelösa människor som mig själv, haha. Tack för mailet! Jag uppskattar verkligen omtanken och lovar att ägna dig en extra tanke nästa gång jag sitter på ett 5-stjärnigt hotell och skriver krönikor och sippar på ett gott rödvin. För sån é jag!
 
Vafan Mammamaffian. Lite kärlek är vad ni behöver 2016! Och sex!

Själv fortsätter jag jobba ca 12h/dag och önskar också ibland att jag hade ett "riktigt jobb" med semester, sjukersättning, vabdagar och normala arbetstider. Men jag ÄLSKAR mitt jobb! För sån é jag. Och jag har skrivit en egen bok! Whoop! Kan ju inte sägas många gånger nog, haha.

over and out. 

//Meekatt... 

18 kommentarer :

  1. Storasyster i Gävle4 januari 2016 kl. 12:38

    Hahahahaha!!! Världens roligaste bild på slutet!! :) Heja dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Förstår inte varför människor måste uttrycka sin avsky i allt som skrivs. Om de nu inte gillar det du skriver i den här bloggen, varför följer de då dig och läser det ? Tack för rolig läsning. Jag gillar din blogg och din humor.

    SvaraRadera
  3. Jag bara ÄLSKAR din blogg, din humor och din förmåga att sätta ord på känslor. Jag skrattar, gråter, får pytteskinn och njuter om vartannat. Du levererar ALLTID en känsla men man vet aldrig riktigt vad som väntar och det är det som är så fantastiskt med dig. Du gör dig inte till eller hakar på andra bloggares trender med botox och fjäsk och tävlingar om bantningstips och skit. Du bara är du. Och du har varit samma person sen dag 1 i bloggen. Jag beundrar dig för det! Massor!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Och boken är i VÄRLDSKLASS!!! Läst den 2 gånger och bara älskart!!

    SvaraRadera
  5. Läser alltid din blogg och blev nu lie extra glad när det i rubriken står "sexbrist", Hurra! Men jag har läst inlägget flera gånger nu och kan inte läsa om någon sexbrist. *besviken* Ska jag tolka det som du inte har någon brist på sex. HAHA!!

    SvaraRadera
  6. Sen jag fick barn så har jag upptäckt att man måste tydligen ha Odd Molly kofta och Didriksson jacka. Visst, de kan vara snygga men skulle aldrig få för mig att skaffa en nu. Man hade ju matchat alla på lekplatsen. / Jessica

    SvaraRadera
  7. BILDEN!!! Hahahaha, bara älskar dig katten!!!

    SvaraRadera
  8. Här har du en fembarnsmamma UTAN OM-kofta MED sexbrist sedan snart fem år. Men jag löptränar, bloggar och betalar hyran UTAN jobb. Det borde ge mammamaffian lepra. MINST!
    Love your blog <3

    SvaraRadera
  9. Kan någon definiera ett riktigt jobb? Så jag vet vad jag inte ska jobba med, för vem fan orkar hänga med mammma-maffian hela dagarna?
    Heja Meekatt, mamma fick din i julklapp och hon önskar att du skrivit den för 20 år sen när hon hade småbarn! Fortsätt vara DU!

    SvaraRadera
  10. Dem är bara avundsjuka 😃 Det är jag!! Vem hade inte velat kunna uttrycka sig som du, se det komiska i allt kaos och spektakel och dessutom klättra i karriären med att bara vara dig själv ❤❤❤ det är ju allas dröm!! Hejja dig för att du får mig att känna mig mer normal 😂😃❤😙

    SvaraRadera
  11. "Nästa gång jag sitter på ett 5-stjärnigt hotell..." hahaha, bra skrivet!

    SvaraRadera
  12. Bra skrivet :-D
    Med vänlig hälsning Camilla
    www.minstorafamilj.se

    SvaraRadera
  13. Måste ju dessutom älska felstavningen av piedestal!

    SvaraRadera
  14. Det har ju ett stort underhållningsvärde för oss läsare, att de orkar dessa Odd Mollymorsor, att de inte inser det gör det än mer roligt. Avundsjuk, jag förstår att de är det. Det är jag med. Jag vill också vara lika bra på att skriva och vara en driftig affärskvinna som du. Men jag behöver inte göra ur för mig själv eller bli oförskämd för det ;)
    Tror för övrigt att du är min bff, utan att du vet om det! ;P

    SvaraRadera
  15. Fniss...håller dom på än....? Fortsätt...vi behöver dig! "may the force be with you"...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!