tisdag 5 januari 2016

Fördelar, Vinterhat & Skrivarjävel!

Det här med att inte har ett "riktigt" jobb har såklart sina fördelar också. Som idag till exempel. Jag satt uppe och skrev till klockan halv fyra inatt. När det var dags att vakna idag tittade jag på klockan, bad den fara åt helvete och sov vidare. "Hej, det är Alice mamma. Vi kommer sent idag...för vi är trötta!". Så kan man göra. Och jag kunde därmed snika åt mig hela fem timmars sömn istället för tre. Yeyh!

Vi snubblade in på Fritids klockan tio efter att jag svurit över kylan hela vägen dit. Det känns som att det är 100 minusgrader. Den här kroppen må vara bra vadderad men den här kylan är fan inget för mig. Jag hatar att skrapa rutor, jag hatar att bråka i hallen om överdragsbyxor, jag hatar att man alltid bara hittar en vante och jag frillan man får efter att ha haft mössa på sig. Och jag hatar att frysa. Jag är sämst på det. Sån é jag!



Igår var Alice och jag på badhuset. Vi hade som nyårslöfte att bli lite piggare och detta ska ske genom minskning av sockret och simning 2-3 gånger i veckan. Alice simmade 10 längder och jag 40. Alice kämpade på jättebra och var trött redan efter två längder. Själv var jag helt slut efter att ha slagits med baddräkten i duschen i 10 minuter. Den hade tydligen krympt två storlekar sen i somras(!?) och att försöka kränga den på sig när man är naken och våt är ju ett träningspass i sig. Den kom på till slut och Alice applåderade högt. Tack gumman. 

Nu ska jag bråka klart med Visma. Det tog mig 6 timmar att komma på att man behövde skapa nytt räkenskapsår för att få fram alla nya betalningsbekräftelser. Jag är verkligen sämst på det här med bokföring. Men vafan - I can do it! Det tar bara lite tid ibland, haha. Igår ägnade jag 1,5 timme åt att skriva ut alla bankgiroverifikationer. Tre månaders inbetalningar och äntligen hade jag en liten stund över för att komma ifatt med utskrifterna. När jag var klar vände jag mig om och tog högen med papper i skrivaren....och de var blanka. Tonern var slut...och den sa inte ifrån. Skjut mig. I 1,5 timme hade jag skrivit ut...ingenting.

 
Idag ska jag köpa en ny skrivare. Lite drastiskt kanske så här i efterhand...men sån é ju jag. 

over and out. 

//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Är fönstret helt efter du kastat ut skrivaren? Hehe..

    SvaraRadera
  2. :-D 1) har inte meekatt-bilen diesel/bensinvärmare? Sicken miss! Skrapa rutor gör vi inte längre ;-)
    2) Ta med Alice upp hit till Falkenberg så fixar vi simtekniken så hon rusar förbi dig i bassängen och kör 40 längder hon med! eh... för jag har väl inte glömt berätta att jag är simlärare också? ;-) :-D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!