torsdag 7 januari 2016

Glömska, Kyla & Smink!

Så var det vardag igen och jag har bordet fullt med böcker som ska signeras och skickas. Man kan absolut starta en arbetsdag på ett sämre sätt! Jag satt uppe och skrev till klockan ett inatt, släckte ner datorn och gick och borstade tänderna. När jag stod i badrummet kom jag på att jag hade glömt skicka in veckans krönika till Hallandsposten. Waaah! Eller ja, glömt att skicka in den...och att faktiskt skriva den! Så det var bara att sätta sig vid datorn en halvtimme till. Halv två var jag i säng och nu är klockan snart åtta. Jag har hunnit fakturera, printa orderbekräftelser och förberett för utskick. Det är 250 grader kallt ute och jag har fortfarande inte listat ut var knappen till motorvärmaren sitter i Meekattbilen så om inget under sker i klimatet blir det fan taxi till posten om en timme! Jag. Hatar. Vintern.

Idag ska jag luncha med Tina i stan och sen sitta på biblioteket och ägna mig åt att svara på mail och komma ifatt med bokföringen hela eftermiddagen. Jippie. Men jag kan åtminstone kombinera det med att sniffa på lite böcker. Det är ju alltid något. Dessutom har jag en massa fina bilder från vår mysiga dag igår som jag ska gå igenom och lägga ut. Vi var hos Betty och hade den bästa tänkbara lediga dagen. Hästmys, grillning och vin! 

Nu - lite jobb innan jag chockar kroppen med lite starkt kaffe och smink så att man ser vaken ut på posten.  



Ha en bra dag i kylan!

over and out. 

//Meekatt...

1 kommentar :

  1. Hej. Värmaren måste du ju lära dig! Om det är som på min bil så har du den på blinkersspaken..snurra på "hjulet" tills du hittar den och sen trycker du in knappen på spaken (inte den på sidan utan på själva spaken)och sätt tiden när du vill ha den varm...först timme, tryck igen och sätt minuter...håll inne knappen tills det kommer fram "på" och du är klar! Lycka till!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!