söndag 12 juli 2015

Vattenkrig, Sangria & Fågelskit!

Igår var det alltså den årliga vattenfesten här på Solhejdan och det är en av årets höjdpunkter för barnen. Vattenlekar, följt av vattenkrig och sedan fest hela kvällen. Hur ofta ser man ett hundra föräldrar kasta vattenballonger som om det gällde liv eller död? Klart att ungarna älskar det, haha. Jag lovade lite bilder och här kommer de:
 
Vi inledde med tävlingar av olika slag och ja - Sangria! Massor med god Sangria!
 
 Barnen ville testa sina vapen och som den supermorsa man är så ställer man såklart upp....
 
 
 Inte jättelätt att pricka flaskan men heja Elton och Alice! ♥

 Alice var suverän på att hämta ringar på botten och spöade mamma med 15 sekunder! Kan bero på att mina ringar låg 5 meter längre bort, eller på att jag druckit en massa Sangria...eller så är jag helt enkelt en dålig förlorare bara. ;)

 Fiskedamm för alla barn! 
 
 Den absolut roligaste grenen att titta på. Inte Fias gren då alltså utan leken i sig, haha. Underbart! Freddy & Fia dominerade med 25 vattenballonger på 2 minuter! Heja heja!
 
Sen var det dags att gå över "to the dark side", haha. Gick jättebra och vi fick nästan alla 10 liter vatten genom röret. Teamwork is da shit! (Notera Foppatofflorna! ALLA har dem!)
 
 

Man måste uppleva detta för att förstå hur hysteriskt roligt det både är och ser ut! Alla blir 6 år gamla på nytt och totalt galna! Freddy gick hårt ut igår och trillade i säng med kläderna på vid tolvtiden. Jag satt ute och bloggade bland myggen någon timme längre. I morse vaknade Freddy med träkeps. Det blev uppenbarligen för LITE vatten igår (trots vattenfest) men det räddades upp med äggröra och bacon ute i solen. Nu ska jag gå loss på tältet med våtservetter och handsprit. Fyra fågelskitar på fintältet! Vafan!?
 
 
over and out.
 
//Meekatt... 

16 kommentarer :

  1. Jag tror jag dör vad roligt!! Ser helt galet fantastiskt ut!! Nästa år kommer hela vår familj ner och är med på vattenfest! Fy fasen så kul! Våra 4 barn kommer svimma av lycka. (Och jag med, hahaha!)

    Älskar att du visar upp detta livet som jag inte haft en susning om innan. Man har ju fördomar mot allt man inte har kunskap om tyvärr men den här campingen ser ju ut att vara ett riktigt paradis som du skriver. Härligt! Nu ska vi leta tält och börja planera!

    Fortsätt vara du för du är underbar katten!

    Kram Anki & Jesper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofie Johannesson12 juli 2015 kl. 13:58

      Håller med ovanstående om det här med fördomar. Okunskap leder till fördomar. Här visar du upp ett gömt smultronställe som jag tror att de flesta skulle må bra av att besöka. Bara få släppa alla krav om både utseende, kroppsfixering, status och bara ha kul! Ser så härligt ut! Jag ska bearbeta maken så att vi kan komma ner på ett besök vecka 32! Hoppas du är kvar då och att jag kan uppföra mig när jag träffar dig på riktigt! HAHA

      Radera
    2. Ja, så är det ju med fördomar och dem måste vi krossa. Detta är ett paradis och man måste nästan uppleva det för att förstå hur fantastiskt skönt det är här! Välkomna hit!

      Radera
  2. Du var bara tvungen att markera foppatofflorna! *asg* Du som är campingbrud borde väl ha foppa om någon!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag kommer ALDRIG köpa foppa! ;)

      Radera
  3. Ser underbart ut! Vill också vattenkriga!!!!!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt! :)
    Önskar er en fortsatt härlig sommar <3

    SvaraRadera
  5. Men så många bruna rumpor! ;-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Underbart!!! Hahahahaha

    SvaraRadera
  7. Meeen, jag måste ha missat nåt! (eller så har det hänt nåt i evolutionen) När jag var där -01 så var det helt dött, största action var en naken (skånsk) polischef som hällde upp HB. Inget party alls... :(

    SvaraRadera
  8. Hej, det är ett stort reportage om campingen i Hd.se idag!// Kram Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste det! Kul att folk får reda på att den här ljuvliga platsen finns!

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!