fredag 31 juli 2015

Kiss i sängen, 18-årsfest & Anfallande tyskar?

Igår morse vaknade jag av att Elton la armen om mig och sa "Mamma...jag ÄLSKAR dig!" Det är då man vet. Det är bara att försiktigt lägga ner handen, känna på täcket och konstatera att "okej...jag ligger i kiss." Tack som fan. Det är det bästa med mammalivet. Verkligen. Jag hade kiss ifrån håret och ner till knäna. Det är så det funkar med luftmadrass. Praktiskt i och för sig att det inte sjunker in...men förbannat äckligt. Vi inledde dagen med en dusch och renbäddning. Luftmadrassen fick skrubbas med våtservetter och det doftar nu nytvättad bebisrumpa á la aloe vera i hela tältet. Fantastiskt! Tack Elton.
 
Efter kisskaoset var det dags för frukost och här fick vi Usama Bin Laden till bordet. Eller ja, en jävligt sur 7-åring. Hot och mutor är ett minne blått. 7-åringar går liksom inte på det där längre och har ALLTID svar på tal. De kan allt, de vet allt och de behöver absolut inte lyssna på någon...för de vet ju redan allt själv. Suck. Jag kände redan vid tiotiden igår att kärleken i vår lilla "femrummare" på campingen börjat ta SLUT. Tålamodet börjar tryta och jag börjar tröttna på mitt eget tjat. Så jag messade lillasyster i Malmö och skrev "TA BARNEN! DET FINNS INGEN KÄRLEK KVAR HÄR!" och fick ja till svar. YEYH! Ungarna packade väskorna och vi körde till Malmö och slängde av dem. Barnfritt - för första gången på fyra veckor! Hallefuckinglujah! (Ja, jag älskar alltid mina barn. Ibland är det bara skittråkigt att vara mamma!)
 
Vi solade, badade i poolen och hade det skönt hela eftermiddagen och på kvällen åkte vi till Höllviken.
 
Jag slängde upp den här på Instagram och skrev "Barnfritt #meekattskaligga" och fick genast tre skamliga förslag på mailen. Jävligt praktiskt om det skulle krisa med liggeriet! 
 
Ronny ville överraska Tommytott med en mysig middag och vi hängde på. Vi träffades på Shakespeare Pub i Höllviken och Tommy såg mest chockad och rädd ut, haha. Vi åt supergod mat, Ronny klagade hos kyparen så att vi andra fick sitta med skämsmössan, vi skrattade så att tårarna sprutade och avslutade med att göra bort Tommy inför hela restaurangen. Vi beställde marrängsviss och Ronny sa "Det är EN av oss som fyller år här" och ut kommer värsta hunken med eldsprutande marängsviss och alla pekar på stackars Tommy, haha. Inte varje dag man får fylla 18 år...igen. Nästa gång ska vi ställa oss upp och sjunga med! ;)
 
5 kg marängsviss till en laktosintollerant 18-åring! Whoop goes Poop?
 
Efter ett par timmar var våra grannar på restaurangen trötta på vårt skrattande så vi fick tacka för oss. Grabbarna snodde en lådbil utanför Konsum, vi spanade in Ronnys snygga fälgar och satte en fejkad parkeringsbot på bilen bredvid deras. Tänk så mycket BRA man kan hitta på när man är barnfri! Tack Tommy och Ronny för en fantastiskt rolig kväll!
 
Världens bästa "Jånni" som barnen säger. Är man ingen matbloggare så får man fota mannen som fotar maten. Sån é jag! ;)
 
Hahaha ♥
 
På vägen hem hittade vi två av våra kära medcampare i stan och tog med dem tillbaka i Meekattbilen. De kan ju inte vara ute och snurra hur sent som helst!? Att åka Meekattbilen måste dessutom ha varit kvällens höjdpunkt då man får sitta på en bädd bestående av allt ifrån gamla Transformers till godis, kex och omaka skor. Heja mig och min nya bil som "aldrig ska fyllas med skit utan ALLTID vara nystädad!", haha.
 
Väl tillbaks på Solhejdan blev det Irish coffee i trevligt sällskap följt av bastu till långt in på natten med ett helt galet roligt gäng. Jag vill verkligen aldrig åka hem härifrån! Fast ja...nu anföll ju aggressiva tyskar ifrån två håll igår så vi får kanske börja fundera på hemresa i alla fall. ;)
 
Nu ska jag ta tag i bokföringen som ligger här och väntar på att ge mig en käftsmäll. Jippie. Sen hoppas vi på SOL innan vi ska hämta tillbaks hon den aggressiva och han som kissar på en...
 
Lite naket retar alltid någon...så varsågoda! (Jag är fortfarande brunare än Freddy!)
 
Imorgon har vi årets Kräftskiva här på campingen med orkester och fullt ös. Finns ett par lediga tältplatser här på Tältgatan så kom och var med!
 
over and out.
 
//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Retar? Ååånej!... Folk är konstiga...
    /The Dude

    SvaraRadera
  2. " jag älskar alltid mina barn, men ibland är det skittråkigt att vara mamma"
    Snacka om att slå huvudet på spiken, precis så är det ju. Det bästa jag hört på länge, får nog sno det som mitt nya motto.
    Du är bäst! ❤️

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!