söndag 12 juli 2015

Vattenfest, Storsprut & Dragshow!

Idag har vi haft vattenfest på campingen och det är en av årets roligaste dagar. Det inleds med att man fyller ca 200 vattenballonger/familj och slutar med dragshow och dans till sent in på natten. Alla samlas vid poolen klockan 15 där Micke (som är lite som en smart variant av Kajan i Hipp Hipp, haha) tar ton och styr upp alla regler. Vi delas upp i lag och tävlingarna börjar. Jag, Freddy, Fia, Alice, Elton och kompisen Sanna var i ett lag - "Meekatt med stjärnorna". Först ut var jag att hoppa i poolen och hämta ringar på botten. Heja mig! Misstänker att det hade gått mycket bättre om jag varit nykter... Men jag fick upp skiten på 38 sekunder.


Sen var det dags för den mest förnedrande grenen av alla. Föreställ er tre vuxna nakna människor...stående på knä i gräset...med händerna bakom ryggen...för att fiska vattenballonger MED MUNNEN ur en gummibåt...för att sedan resa sig upp och springa och släppa ner dem i en hink...och sen tillbaka. Ni kan ju antagligen se det framför er. Det ser precis lika galet ut som det låter. Jag vägrade så Fia och Freddy fick ta sig an tävlingen som en duo och de dominerade! Sen var det katapulten, storsprutet (<-inte det ni tror att det är!), frågesport och allting avslutas med årets mest seriösa vattenkrig. I år körde vi kvinnor och barn mot män. Synen - helt fantastiskt, haha. Ett hundratal nakenfisar med tusentals vattenballonger i världens fight följt av städning av gräsplanen (som nästan ser ännu roligare ut). Jag fick inte direkt in några fullträffar med ballongerna men agerade sköld åt Elton och det funkar perfekt med den här blekfeta kroppen! Heja mig!

Ikväll har det varit fullt ös i vårt gigantiska partytält här på Solhejdan med dans och dragshow. Det blir liksom aldrig tråkigt här. Elton dansade tills han stupade. "Dansa mer mamma!! Dansa mer!" Jag får tacka crosstrainern (eller vinet?) att jag orkade dansa tills Elton fick nog. Freddy stupade också för en stund sedan och det finns en viss chans att han har lite ont i håret imorgon. Ikväll har jag och en trogen bloggläsare (en sån som säger "Jag läser din blogg VARJE morgon på dass!") letat efter försvunna campare som visade sig vara på dansgolvet och inte alls tillsammans i det lilla lilla tältet, haha. Undrar hur många det är som läser min blogg när de morgonbajsar..? Jag får väl helt enkelt ta det som en komplimang. Eller?

Tack för alla mail som trillar in och VÄLKOMNA in alla nya läsare. Nästan 20 000 läsare på bloggen igår. Och en MASSA mail. Jag svarar på allt...det tar bara lite tid. Jag har ju för fan semester! ;)

Imorgon kommer lite bilder ifrån vattenfesten. Skulle lagt ut dem nu men Freddy har däckat och han har alla bilder i sin telefon. Det krävs ett finger för att låsa upp den och sist han däckat provade vi men den höll sig bara upplåst i 15 sekunder/gång. Och jag misstänker att det blir lite dålig stämning om han vaknar både bakfull och med amputerat finger imorgon. Så håll ut - bilder kommer!

over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Haha, snällt att Freddy får behålla sitt finger! Heja dig och nakenfisarna! Låter underbart! Nästa år kommer vi ner!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland är jag snäll! Till och med mot Freddy. ;)

      Välkomna ner nästa år!

      Radera
  2. Jag ser det framför mig och jag hade också vägrat stå på alla fyra naken med en vattenballong i munnen! HAHAH!

    SvaraRadera
  3. Nu har du gjort så bra reklam för Solhejdan at vi kommer ner vecka 31! Tar med mig en dunk vin och Geisha till dig och ska försöka att inte agera stalker även om jag kommer va starstrucked!

    SvaraRadera
  4. Klart man läser din blogg på dass 😃😃

    SvaraRadera
  5. Vilken avslappnad camping :) Dina barn kan skatta sig lyckliga som har så fina föräldrar <3
    Ha en fortsatt fin semester.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ljuvligt här!

      Ha en go sommar! ♥

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!