söndag 26 juli 2015

Naken-Malin goes Aktuellt!

Jag vet att många väntar på ett inlägg men jag har helt enkelt haft fullt upp med att svara på mail och roa barnen som blev superbesvikna över att behöva lämna Skanör. Nu är vi dock snart på väg tillbaka "hem" till tältet på Solhejdan och alla goa vänner där nere. Hoppas de inte står med skämskudden och möter mig efter min TV-debut som innefattade både stånd och helikopter, haha. Men SÅN é ju jag!

Jag har lite bilder att dela med mig av efter vårt lilla äventyr i huvudstaden. Vi hade väldigt lite tid då planet upp blev försenat så vi hann inte med så mycket. På vägen upp ringde jag till Lennart Persson (Programledaren på Aktuellt) och frågade om kläder. Jag hade packat en vit blus som kändes bra. Jag lät kavajen hänga hemma för jag ville inte se för snobbig ut i TV. "Ta bara inget vitt eller smårandigt" svarade han då, haha. "Och gärna kavaj!". Fan vad bra då!? Så vi inledde med Åhléns för att köpa kläder. Sen en snabb visit på Saluhallen för att köpa sallad och lite gott att käka på hotellrummet innan Taxin skulle hämta oss.

Väl framme på TV-huset möttes vi upp och guidades till Aktuellts studio. På vägen dit passerade vi Bolibompas kulisser och jag höll på att kissa på mig av lycka, haha. Helt utan skam bad jag studiomannen stanna och fota oss med draken så att vi kunde visa Elton. Men hur ofta får man chansen!? Skulle varit naken på bilden. "Naturist goes Bolibompa", haha.



Sen var det dags för TV-sminket. "Jag vill inte se svettig ut i TV och jag vill ha eyeliner" var mina önskemål. "Ingen ögonskugga, ingen rouge, inget läppstift och absolut inget konstigt med håret! Sån é inte jag!".


Sen kom Lennart ut och sa hej och pratade lite snabbt om intervjun:


Det var jag och en till som skulle medverka och den andra personen var Anders Johansson som är forskare på Försvarshögskolan och han forskar bland annat om propaganda i krig. Lennart pratade om IS, Propagandafilmer och avrättningar och vände sig sedan till och sa "Och vi ska prata naturism. Jag skulle ju haft bara slips på mig - runt pannan!" Haha, rolig man det där! Anders såg lite skeptisk ut. "Ja, det var ju lite kontraster det där" fick jag ur mig och log med mitt mentalt störda leende. Just då insåg jag att jag var på väg ut i TV på absolut bästa sändningstid för att prata om att jag gillar att vara naken...när andra pratar IS, haha. Så jävla bra! 

Myggan på! När studiograbben lämnat rummet sa jag högt till Freddy och Anders "Tur att jag inte skulle vara naken i TV, haha. Var fan skulle de då ha fäst myggan!?" och sen gnällde jag lite om att han satt en orange lapp på insidan av min kavaj som garanterat skulle synas i TV. Då kom grabben in igen och sa "Anders, din mikrofon verkar inte fungera!" Men skjut mig...


Här har vi Anders i coola Aktuelltstudion som var lite som ett rymdskepp:


Sen var det min tur - whoop! Och nej, jag var inte ett dugg nervös faktiskt. Bara laddad. Freddy var med inne i studion för att dokumentera till bloggen.



Notera att jag fick stå på "Stefan Löfven-pallen", hahaha. Jätteroligt! Så är det när man är för kort för sitt BMI. Efter sändning var det såklart selfietime. Man är ju bloggare och Lennart ställde snällt upp och sa "Jaha, då blir man känd i bloggvärlden också", haha.



Vi hade gått igenom intervjun innan men det var ju ALLDELES för lite tid i sändning. Jag hade MASSOR att prata om men hann inte få ut en tiondel. När vi gick ut ur studion sa Lennart "Ja, detta måste vara historiskt. Att nämna både stånd och helikoptern i Aktuellt!". Hahaha, men vafan! Sån é ju jag!? Jag gör mig inte till för någon. Jag är som jag är...och kanske inte så lämpad för just aktuellt då, haha. Men han skrattade gott åt det.

Över 400 mail i inkorgen med frågor och beröm så nu får jag väl skriva de där debattartiklarna som tidningarna bett om i alla fall. Upp till kamp för naturismen och avsexualiseringen av den! Efter sändning firade vi min Aktuellt-debut med bubbel! Och inte vilket bubbel som helst utan med bästa bubblet från Vezzoli. Den är så god att den ska få ett eget inlägg ikväll!


Sen hann vi med att kramas med världens bästa Evelina som ju bor i Stockholm, vi hann med en sväng till Stureplan, en Big Mac och det bästa av allt - jag hann typ slicka på fönstret till Fredrik Eklunds kontor i Stockholm, haha. FATTA! Min stora idol! Höll på att dö när jag såg fönstret, haha. Freddy och Evelina förstod inte alls grejen...


Vistelsen avslutades med hotellfrulle och det var inte helt fel efter tre veckors campingfrukost. Inte för att vi lever på vatten och bröd direkt - men buffé...barnfritt...och äggröra! I love it!


Ni som missade Aktuellt kan se avsnittet här (<--länk) Intervjun kommer ca 18 minuter in. Skämsmössan på? ;)

Nu ska vi packa ihop och återvända till vårt sommarparadis i Skanör så att vi slipper höra ungarnas tjat var femte minut om "NÄR SKA VI ÅKA!?"

over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Att du ställer dig på bästa sändningstid i det mest seriösa av program och står upp för naturismen är tamejfan värt en eloge! Jag är själv naturist sen 20 år men har fortfarande lite svårt att stå för det i vissa sammanhang med anledning av exakt de tre fördomarna du nämnde. Så tack! Ändrar min FB-status idag till STOLT NATURIST tack vare Mekatt! Heja heja heja!!! Och Skanör ska besökas så att jag kan ge dig en flaska vin!

    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. Underbart att läsa. Du är en klok, rolig, tokig människa, som har så mycket inom dig. Sluta aldrig dela med dig.
    KRAM.

    SvaraRadera
  3. Hur bra som helst!
    Ha nu en fortsatt skön semester.
    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Heja du Malin !!! Tittade på klippet och jag fick 😂😂😂😂😂😂😂 mig sönder och samman!!! Underbara människa!!! Visste inte att du tvingat Freddy att visa snoppen och det var ju taskigt att du inte fick vara naken i nationell TV!!! Börjar du bli lite kändis nu? 😉😇 Tänk att du rodnade när han sa stånd!!! 😂😂😂😂😂 Om alla varit som du hade vi haft roligare!!! ❤ STOR KRAM

    SvaraRadera
  5. Aktuellt!!!!!! Större blir det liksom inte! *ASG* Du är fan kung katten!!! Men en miljon läsare idag?!?!

    SvaraRadera
  6. Mer Meekatt på TV!! Du beter dig som om du aldrig gjort annat!

    SvaraRadera
  7. Du är helt underbar :) En förebild för oss som inte vågat tidigare men som nu kan slappna av och åka ut och nudista i lugn och ro. Naket e bäst!! Kramar i massor

    SvaraRadera
  8. Fy FAN vad snygg du är katten!! Och jag älskar din röst! Och din förmåga att vara EXAKT sån som du é. Inget tillgjort - inte ens när du möter hela jävla Sverige! HAHAHA!! Precis därför borde du få ett eget program! Vi vill se katten på TV!!

    SvaraRadera
  9. Proffsigt!! Bra sagt... Börjar själv tröttna på Mellby också, fast är ju lite underhållande att se nakna män som smyger i buskarna... :)

    The Dude

    SvaraRadera
  10. Menåh...Du är ju så bra. Och så söt!! :) Härliga kvinna! Go Go Katten!! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!