måndag 6 juli 2015

Oväder, Paddor & Memory?

Ja, jag var ju inte jättekaxig i natt när det började regna och mullra. Det var ett jäkla blixtrande och smällande och jag väntade bara på att tältet skulle rasa ihop. Men det höll, inte en droppe vatten läckte in trots att det ÖSTE ner och ungarna sov sig igenom alltihop. Heja tältet! Nu är det testat i alla fall och vi kan vara lugna resten av säsongen.

Jag hade det dock lite körigt i min ensamhet, haha. Först kom jag på att jag glömt fälla upp det extra regnskyddet längst fram på tältet så jag sprang upp och fixade det. Sen kom jag på att jag hade min dator (<--hela mitt liv) på bordet i första rummet och sprang upp och hämtade den. För OM det skulle regna in så skulle det såklart hända där min dator stod. Sen började mina 685 myggbett på arslet klia så jag var tvungen att springa upp och hämta Xylocain. (Hjälper ju inte ett skit det där!?) Sen försökte jag sova vilket inte gick eftersom att jag trodde att vi skulle dö. Sen kom jag på att jag skulle dra ut elsladden ur stolpen utanför, haha. Och när jag öppnade tältet och stack ut huvudet i ösregnet trampade jag nästan på en padda i storlek med en häst...typ. Men skjut mig!? Frilufts-Malin är inte riktigt med på den här resan och jag vrålade och trillade nästan ut ur tältet. Skönt att det var mörkt... Såg inte direkt graciöst ut.


Nu ska vi äta lunch, bada i poolen, sola och spela memory för hundrationde gången. Jag hatar memory mer än krig. Så. Jävla. Tråkigt.

over and out.

//Meekatt...

6 kommentarer :

  1. Dagens asgarv på lunchrasten! Tack härliga du. Testa salubrin spray mot betten!

    SvaraRadera
  2. Antihistaminer is da shit mot kliande myggbett! Clarityn, acura eller liknande. Bättre än sex ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fixat det nu och det hjälpte faktiskt lite!

      Radera
  3. Hahahaha! Härliga underbara kvinna! Du får som sagt trösta dig med att du får vara naken! Det är det minsann inte alla som får vara. En annan har ALDRIG spelat memory naken? :D
    Forresten... är det något man gör över kaffe... eller gör man bara det på camping? :P Just wondering lixom... Något säger mig att mitt barn hade blivit ganska förbluffad om jag kom in i köket naken mitt på dagen för att spela memory.
    (ok...jag skrattar gott här... kan se hennes min framför mig) :D

    Och Paddor ... måste vara jävulens avkomma! Helt menlösa djur! Urk! Akta dig för vart du sätter rumpan.. Annars kanske det börjar kvacka obehagligt till kvällen! Ho ho ho... Mental Pictures där!
    Är hemskt trött .... och du ger mig alltid så många goda .. (eh .. kanske inte alltid) idèer! ;)
    Tror jag skall åka och hämta Talibarnet på fritids nu...Det är hemskt mycket måndag i dag.
    Körde fel på väg till jobbet ..(hur?) och körde på en duvjäfel... vad fasen flög han inte för??
    Nu har systemet på jobbet kraschat ... time to go helt enkelt!

    Enjoy semester hörredu .. och hoppas på massa fint väder åt er! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ska försöka att INTE sätta mig på en padda!

      MKemory ska alltid spelas naken, Världens tråkigaste spel blir genast liiiite roligare!

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!