lördag 18 juli 2015

Rekord, Bomben & Femkamp!

Då var ordningen (dvs jag) återställd och jag vaknade som mig själv igen. Det blev en förhållandevis lugn kväll igår trots Päronvodka. Det slogs rekord med 29 personer i bastun och 13 personer i vårt lilla förtält. Bastugänget kom förbispringandes och vrålade "Följ med nu så ska du få bild till bloggen!" Jag är inte sen med att hänga på, haha. Man kan bara älska den här campingen och människorna som bor här! Bomben!!
 


Idag laddar vi för årets grillfest och den inleds med femkamp i vanlig ordning. Sen blir det auktion och ikväll blir det grill och party med orkester och allt. Elton "partygrabben" håller tummarna för att Hasse Andersson ska komma! ;)

Grannen hörde precis glassbilen. Tror jag ska springa ut på parkeringen och vifta in den (med mina långa bröst?!)

over and out.

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. Jag bara älskar dina inlägg :D

    SvaraRadera
  2. Underbart! Måste besöka denna camping!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ljuvligt här! Välkommen hit! :)

      Radera
  3. De e inte storleken som räknas det är ju längden😜

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om din blogg och din sköna i ställning till kroppen och livet. Men, ja jag reagerar lite på alkoholkonsumtionen så som den framställs här och på instagram. Jag vet inte, och därför frågar jag och hoppas att jag intw misstas för en mamma maffia nu. Tänker bara att barn behöver få en lika sund inställning till alkohol som till sin kropp och så som det framställs så dricker mi er redlösa (?) varenda kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir också lite frågande, trots att jag inte tillhör någon sorts maffia :-).

      Radera
    2. Det är ju så att det är en väldigt liten del av mitt liv som kommer fram i sociala medier och det kanske kan verka lite mer party än vad det egentligen är om man bara ser den delen. Det dricks vin här och vi har otroligt kul på kvällarna. Dock inte på bekostnad av omvårdnaden av våra barn. Jag tror att mina barn får en sund inställning till alkohol just därför att vi inte smyger med det utan att vi tar ett par glas vin på kvällen och har trevligt. Det som händer är att vi blir lite gladare. Ingen beter sig illa eller blir otrevlig. I så fall hade vi tagit bort våra barn ifrån den situationen. Men det är semester och vi dricker mer vin och cider än till vardags. Barnen äter mer glass och får sova så länge de vill. Semesterregler - fria regler men under ansvar. Men tack för omtanken! Det är såklart väldigt viktigt och vi är fullt medvetna om att inte alla kan hantera det lika bra. ♥

      Radera
    3. Precis så blev jag och mina syskon uppfostrade och vi har alla en väldigt sund relation till alkohol. Det smusslades inte, vi lärde oss att blev man full så misslyckades man eftersom att bli full inte var anledningen alls till att man drack. Att bli rund under fötterna eller lite gladare är är överhuvudtaget inte samma som att bli full. När vi syskon skulle på fest (i övre tonåren) fick vi en öl eller en drink som vi drack hemma och kanske några cider att ta med oss. De gånger vi blev fulla under de åren kan jag räkna på en hand!
      Det brukar ju vara så att på fest tar en av föräldrarna "lite mer ansvar" så den andra kan slappna av och ta det där extra glaset vin då och då. Man turas om helt enkelt och barnen förknippar inte vuxenfest med fylla, bråk och skrik utan glass, popcorn och skojiga människor som skrattar hela tiden. Det är precis som du skriver - fria regler med under ansvar. :) Bra!

      Radera
  5. Min fru brukar läsa din blogg. För en vecka sen kom hon hem och sa att hon ville prova på camping, så det var bara att boka plats och köpa tält så vi kommer ner där den 1:e augusti ☺ Nu har även jag kollat igenom din blogg och du verkar vara brutalt ärlig 😂 haha

    SvaraRadera
  6. Jag hade nog haft svårt att agera naturligt i all nakenhet. Men måste få säga att du är modig. Inte för att du klarar nakenheten utan för att du står upp. Det gillar jag oavsett om det handlar om nakenhet, helikoptrar eller måsbajs. Det är styrka att stå upp för sig oavsett ämne speciellt när samhällets huvudregel är att vara som alla andra. Eloge till dig.

    SvaraRadera
  7. Återigen vilken jälva kropp du har :) skit sexig :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!