tisdag 28 juli 2015

Tosselilla, Segway & Badkläder!

Igår spenderade vi hela dagen på Tosselilla (Tomelilla Sommarland som det hette när jag var liten) och det är precis lika roligt fortfarande - så här 30(!) år senare. Fy fan vad gammal jag blev nu då?! Men ja, vi besökte Tosselilla två gånger förra året med och det är verkligen det perfekta utflyktsmålet här nere i Skåne. Det finns något för ALLA, det är inte hysteriskt som Liseberg och andra platser utan man har bra översikt över ungarna och det finns att roa sig med en hel dag. Här finns verkligen ALLT. Konstiga djur, alla möjliga karuseller, ett stort vattenland, lekplatser, minitåg som kör runt hela parken, gocart, kanotpaddling, trampbåtar, dinosauriepark, indianland, getter man får gå in och klappa, guldvaskning och en massa annat. Det finns massor av bra platser att stanna och ha picknick på för dem som har med sig egen matsäck och vill man köpa mat finns det lite överallt. Lite bilder:

Ja, det är vår lilla 4-åring där uppe, haha. Mammahjärtat slog trippla slag men det var en lycklig Elton som fick "åka fävl".
 
 
 
 
 Nya favoriten i vattenlandet. Jag skulle hellre dö än att åka den! Europas längsta och snabbaste ProRacer med en fallhöjd på 18 meter, en åksträcka på 115 meter och en hastighet på ca 50 km i timmen! Hallå!? Vem utsätter sig för det frivilligt!?
 
Jo, Freddy gör det. Hörde ni ett "ÅÅÅH JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR!!" över hela Tomelilla igår så var det bara Freddy som åkte Hyper. Det ser ut som om han åker naken här men tro det eller ej - vi hade badkläder! ;)

Trampebåt!
 
Lycklig kille som är tillräckligt lång för Larven!
 
 
 Minitåget som kör runt hela Tosselilla

"Se lite kära ut", haha. Inte alls generade! ;)
 
 
Den HÄR borde fan förbjudas. Jag trodde jag skulle dö. På riktigt. Alla andra älskade den dock, haha. Jag får väl helt enkelt inse att jag är för gammal...suck.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja, ni ser ju. Allting finns och Tosselilla är perfekt för alla åldrar. Jag misstänker att Freddy hade roligast igår (haha) men båda barnen frågade i morse när de vaknade "Ska vi till Tosselilla idag igen?!" Vi hade en superbra dag trots att det var lite för kallt för själva badandet. Men det är ju BRA när det inte är kalasväder. Inga köer till någonting och Alice kunde åka Virvelvinden 12 gånger i rad utan att behöva vänta emellan, haha. Bara det?! Har ni inte besökt parken så åk dit! Vi ska lätt dit en gång till i sommar! JAG ska spöa Alice i Gocart! För sån é jag!
 
www.tosselilla.se
 
 over and out.
 
//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Vi älskade Bonbonland när våra barn var små. Det fanns karuseller för alla åldrar, inte en massa lotter och sådant som kostar extra, ett åkband med fritt åkande. De öppnade kl 10 så vi hade tid att se till att barnen fick mat i magen innan vi gick in (Inte VÅRT fel ju att det inte var öppet) och stängde klockan 20:00 så vi behövde aldrig tjata om att det var dags att åka hem (Inte VÅRT fel ju att de stängde). Kan tänka mig att det är ungefär så Tosselilla fungerar också. Nu är ju våra barn 18, 22 och 23 så jag tror inte jag får med dem längre.

    Hoppas vi ses på Solhejdan på torsdag nä vi kommer dit med vårt tält igen.

    MVH
    Jessica & Anders

    SvaraRadera
  2. Låter som ett fantastiskt bra utflyktsmål för barnfamiljer. Vad kostar det att gå in? Är det mycket extraavgifter väl inne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kostar typ 250-300 kr per person och allt ingår inne i parken, så barnen kan åka så mycket de bara orkar, helt perfekt!

      Radera
  3. Jag ÄLSKAR Tosselilla men i år blir det inget besök för oss. När jag berättade för min yngsta igår (hon är 11) att ni var på Tosselilla när jag såg din bild på Instagram var hennes första fråga: Tror du att de är nakna?!?! :-)

    SvaraRadera
  4. Tycker du att Liseberg är hysteriskt? Prova Gröna Lund, det får Liseberg att verka som en mysig park.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!