söndag 5 juli 2015

Storleken HAR betydelse!

Då har vi äntligen (efter ett helt år av längtan) kommit tillbaka till vårt underbara Solhejdan i Skanör. Ett paradis på jorden. Eller, ja VÅRT paradis på jorden. Nu får mammamaffian ta ett djupt andetag, knipa tårna i sina fotriktiga skor och bära burka i ren protest resten av sommaren för nu kör vi naket på bloggen i fem veckor! Hallefuckinglujah! Ingen tvätt, inga blöta badkläder, inget bråk med Alice om "dagens outfit". Bara solkräm på ovana ställen och myggmedel på ställen man inte kan nå att klia. ;)

I år har vi uppgraderat oss och trots att vi är på en naturistcamping där alla är precis som de är och där ingen bryr sig om hur någon ser ut, vad de jobbar med eller vilken bil man kör så kan jag konstatera att storleken HAR betydelse:


8*5 meter, ståhöjd i hela tältet, tre rejäla sovrum, en garderob stor nog att gå in i (bättre lyx än hemma, haha) samt två stora rum för bord och stolar. Här kan man lätt spendera en sommar utan att få cellskräck. Många frågade om tältet på Facebook igår och det är ett Outwell, Vermont XLP. Vi köpte det från England förra året och igår var det premiärbygge. Jag förväntade mig att vi skulle bli ovänner redan innan vi tömt släpet men det gick över förväntan. Freddy hade kollat in en You Tube-film där de byggde upp tältet och det skulle ta åtta minuter och kräva två personer. Det stämde kanske inte riktigt. Men yeyh - det blev resning på campingen och inga fula ord krävdes. Detta firades med Cava inne hos Eltons favoriter Bosse och Fia på kvällen. Förra året fick man krypa in och ut ur vårt lilla tält och då såg man allt ifrån en annan vinkel. Även grannarna, haha:
 
 
Idag har vi ätit frukost på en bänk ute i solen, badat i den stora 28-gradiga poolen, tagit en dusch och ätit en glass. Life is good här i Skanör. Idag ska det bli 32 grader varmt sägs det. Solskyddsfaktor 30 på Freddys bleka arsle och mamman i poolen. Sa jag semester? ;)
 
over and out.
 
//Bara Meekatt...

22 kommentarer :

  1. Haha, underbart! (även om jag själv är alldeles för blyg för att kunna vistas på en sån camping).
    Men en liten undran bara, finns det inte risk att peddos tältar på ett sånt ställe...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart här. Och jag är inte ett dugg orolig över "peddos" här. Det är en liten familjär camping som kräver medlemskap och dessutom har alla koll på alla här. Skulle någon bete sig konstigt så åker personen ifråga ut med huvudet före innan den ens hunnit tänka tanken. Så funkar det här. Jag är aldrig så trygg i att släppa mina barn som just här. :)

      Radera
  2. Jag fullkomligt älskade att följa din blogg förra sommaren under din semester! Lät så ljuvligt att vi själv åker ner i ett par dagar till Skanör i slutet av juli. Jag ska inte attackera dig även om jag är starstruck så jag svimmar, haha! Älskar din blogg, ditt sätt att skriva och hela din personlighet! Mer naket åt folket! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att höra! Välkomna ner till Skanör!

      Radera
  3. Så härligt att ni är där igen. Tältet ser helt galet stort ut! Lägg gärna ut lite bilder inifrån!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är galet stort, haha. Ska lägga ut bilder!

      Radera
  4. Bilden! HAHAHAHA!!!

    SvaraRadera
  5. Fy fasen va härligt!!
    Låter underbart!
    Hälsa familjen!
    Kram från Kävlinge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ljuvligt här!

      Kram på er alla!

      Radera
  6. Alltså, det här med fula strumpor i sandaler... Det går bara såå bort! :D ;) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är fan bättre än Foppa! ;)

      Radera
  7. Vilket underbart tält! Vill haaaaaa :D och ja, det låter som en härlig tillvaro. Själv är jag dock på tok för blyg för att våga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt det här tältet! Är jätteglad för det! :) Bästa köpet!

      Radera
  8. Hej på dig! Nu börjar vår semester närma sig. Danne och Emil kommer på fm 12/7 och ska fixa allt tills jag kommer efter jobbet. Ser att ni har flyttat in på plats 6, är plats 5 tom till helgen kan väl dina barn ockupera den. Fixar du det bjuder jag på ett glas vin när jag kommer ner ;-) . Vi har i år samma tält som ni hade förra året + en liten vovve med oss...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, snart är ni också på plats! Tyvärr är femman bokad då om jag förstått rätt. En familj som kommer ner i två veckor. Men vina ska vi göra oavsett! ;)

      Välkomna ner<!

      Radera
  9. Hej! Visst är Solhejdan underbar :) Vi kom hem därifrån i förrgår...längtar redan dit igen! Såg din bil på parkeringen :). ha en fortsatt härlig sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart! :)

      Ha en härlig sommar!

      Radera
  10. Vilket härligt stort tält!

    SvaraRadera
  11. Asgarvar åt bilden och kan inte låta bli att undra hur det kan vara ok med den men inte med bilden på dig där du HÅLLER för bröstet?? Tydligen skillnad på naket och naket!?!

    SvaraRadera
  12. Fint! Vet du möjligen vart i England tältet köptes från? :) webshop?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!