onsdag 15 juli 2015

Tidig morgon, Sjukstuga & Smuggelsprit!

God morgon ifrån ett soligt Solhejdan i Skanör. Nu är nästan alla vi lärt känna på campingen under åren på plats här på tältgatan och det känns som "hemma". Till helgen är det dags för den stora grillfesten så nu fyller det på bra med folk här. Alice har det dock inte så kul just nu. Igår spenderade vi förmiddagen på Vårdcentralen och åkte hem med antibiotika. (Ja, vi hade kläder på oss på Vårdcentralen.) Ett myggbett på hakan...som det kliats en massa på blev svinkoppor. (Låter ju mycket äckligare än vad det är men ONT gör det!) Så nu är det antibiotika och handsprit i sju dagar samt tre dagars badförbud i poolen. Stackars tös. Fy fasen vad ont hon haft.

 
Halv sex ringde klockan i morse. Jag trillade nästan ur tältet så trött jag var, haha. Freddy och Bosse skulle lämnas i Trelleborg och är nu på väg till Tyskland för att proviantera. Det går ju åt lite vin när man har semester och det börjar bli pinsamt att åka till Höllviken var och varannan dag. Jag tänkte att jag skulle va lite anonym i de här krokarna men jag hann inte mer än in på systemet sist förrän någon kom fram och hejade och ville ta en selfie. Så nu kör vi importerat resten av sommaren. ;)
 
 
Nu ska jag ta ett morgondopp i poolen innan ungarna vaknar!
 
over and out.
 
//Meekatt...

2 kommentarer :

  1. Men åh, stackars barn! Ser ut att göra riktigt ont.

    Ha en bra dag i poolen/solen!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där gjorde riktigt ont men vände efter två dagar med antibiotika.

      Kram!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!