måndag 12 maj 2014

Måndag, Baciller & Kräkhjälm!

Hej Måndag. Dagis är stängt idag och Elton och jag skulle få en timmes sovmorgon. Härligt på en måndag! Sen skulle jag lämna Elton hos farmor och jag skulle åka till stan på möte.

Hej kräk. Elton dricker vällingen i full fart, klagar över ont i magen och 10 minuter senare har han spytt ner soffan, golvet, filten och nya mattan. Härligt på en måndag. Farmor lär inte vilja se oss och jag ska tydligen inte alls åka på möte. (skjut mig)

I vanlig ordning fick jag fullständig panik, lyckades slita ut alla 680 handdukar ur skåpet i jakt på en kräkvänlig handduk (Nej, Elton har fortfarande inte lyckat lista ut det där med att man kräks i en toalett...eller en "kräkskål"), sa en massa nya fula ord samt gömde mig i badrummet med Elton medan Freddy sanerade vardagsrummet. Elton klarar jag av att tvätta ren kaoset i vardagsrummet gör jag vad som helst för att slippa. Jag inbillar mig att om det är NÅGON som kan tvätta bort baciller på ungen så är det jag. Så han duschades...först i tvål och sen i handsprit, haha.

Vardagsrummet är nu skinande rent, Elton ligger i soffan och gapskrattar med kräkskålen på huvudet och säger "KOLLA MAMMA!! EN HJÄLM MAMMA!! KOLLA!" Kul. Jättekul Elton.

Hej måndag. Idag blir det vab halva dagen innan Freddy kommer hem och tar över så att jag kan åka och jobba några timmar. Nu ska jag ägna mig åt lite seriös nätshopping. Gardiner till nya köket ska letas upp, ny parfym måste beställas och sen ska jag leta efter en snygg bäddsoffa till strandhuset!

Hur ser er måndag ut?

over and out.

//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Huva!! Bara jag läser att någon har kräksjuka börjar jag må illa själv och inbillar mig att det kan smitta via media också haha!

    Min son är snart 2,5 år och vi är ledig idag, jag städar för fullt för att inbilla mig att jag blir mindre nervös för pojkens operation på onsdag (bara tummen som ska opereras) men han måste lik-Förbannat sövas!
    Så det är vår måndag, lite lugnare än din...

    /Cissi

    SvaraRadera
  2. 3-åringen vaknade kl 5 och därmed även jag, nu är han 3 timmar på dagis så jag får slappa lite med lillebror (skiter i dammsugninen nu känner jag) måste vara pigg och redo för jag vet vilket hemskt humör storebror kommer ha sen när han är trött..

    SvaraRadera
  3. Efter en vaken natt med kisspauser för 2 1/2 åringen, vällingpaus, vägrar sova i egen säng dva ska ligga ovan på mamma sen ammning med 2 månadersbebis, byta bajsblöja, amma igen sen va klockan halv 6 o stora tjejen redo att gå upp.. skjut mig för helvete.. ser ut som en trolldocka o ska passa mossans hund när hon e på läkarbesök o tandläkarbesök.. hunden e snäll o jag känner dör o byta rakt av.. 2 barn mot en envis tax..

    SvaraRadera
  4. Du vet väl att handsprit inte hjälper mot virus (som magsjuka oftast beror på), utan bara bakterier?
    Skrubba med tvål och vatten!

    SvaraRadera
  5. Min mobil ramlade där jag hade spytt för ca 7 månader sedan! Ngn som vet om det fortfarande smittar? Jag är livrädd för magsjuka! Ngn som har svar?! Det skulle hjälpa mig stort!!! Hjälp mig! 😩

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!