måndag 26 maj 2014

En svensk Laholmare.

Fick ett mail...

"Du är en sån trög jävla fitta som inte fattar att Sverigedemokraterna finns för att skydda dig och din dotter från våldtäkt och en sjuk kvinnosyn som många av invandrarna har! Du hänger på vända ryggen mot trenden för att det är lite inne just nu och tror att du ska vinna läsare på det. Tänk lite längre. Den är vår framtid det handlar om. Vill du att dina barn ska växa upp i skräck och att ständigt riskera bli utsatta för sexuella övergrepp för att vi i Sverige inte sa stopp vid gränsen eller utvisade dem som missköter sig? DU ska skämmas, inte vi Laholmare som tog vårt ansvar och röstade FÖR Sverige och jobbar hårt för en bättre framtid! /svensk Laholmare."

Hej Laholmare.

Tack för ditt mail. Det värmer verkligen mitt mammahjärta när jag inser att vi har så fantastiska medmänniskor i vår kommun. Jag hade ingen aning om att Sverigedemokraterna fanns för att skydda mig och min dotter från våldtäkt. Det är ju ett fantastiskt arbete ni måste lägga ner. Gäller det bara våldtäkter utförda av män och kvinnor med invandrarbakgrund eller gäller det även "helsvenska våldtäkter"? Så vi vet hur VI ska agera om en situation uppstår. Det sker över 100 våldtäkter dagligen. I de flesta fall känner offret förövaren. Svenska män och kvinnor som våldtar - vart utvisas de?

JAG är mina barns närmsta och största förebild som kvinna och JAG har ansvaret för att de ska få en sund bild av samhället och de möjligheter vi alla har. Jag har inte blivit kallad för Fitta på väldigt många år. Nu blev jag det av en "svensk Laholmare" som "finns här för att skydda mig och min dotter från våldtäkt och en sjuk kvinnosyn som många av invandrarna har." Det känns ju förvånansvärt tryggt. Tack för att du finns och skyddar oss. Verkligen.

Jag ser att ni lägger ner ett hårt arbete i kommunen och arbetar stenhårt för en bättre framtid. En utav de stora (eller den enda?) händelserna på er hemsida är ert besök på Våxtorps Marknad. Där var jag också. Jättetrevligt! Men politiken? Bekämpandet av våldtäkterna? Allt det arbete ni lägger ner för min och Alice skull?

Gällande trenden att "vända ryggen mot" så är det ingen trend "jag hänger på". Jag är inte ute efter att "vinna läsare" eller röster för den delen. Jag skriver för att jag tycker om det och jag skriver om det som berör mig. Inte för att folk ska applådera eller kasta tårta på mig. Jag missade Jimmie Åkessons besök i Laholm men det hade helt klart varit intressant att lyssna på. Jag hade kanske stått på händer - vem vet? Sverigedemokraterna har vunnit samma rätt som alla andra partier att prata på våra torg. Det betyder dock inte att människor förlorat sin rätt att visa sitt missnöje - och om de gör det utan att störa den som talar så tycker jag det är mycket bättre än att skrika, slåss, kalla folk för hora eller slåss med järnrör. Sån é jag.

over and out.

//Meekatt...en skånsk Mellbystrandare?

40 kommentarer :

  1. <3

    Och du - svensk Laholmare - vill faktiskt inte ha ditt beskydd. Bara så att du vet. Och särskilt vill inte min fitta ha det.

    SvaraRadera
  2. Malin, alltid så klok så det förslår! ♥ VEM fan skriver ett sånt mail?! Och tror att man ska känna sig trygg??!

    Också en Laholmare. En chockad sådan.

    SvaraRadera
  3. Kanon bra svarat Meekatt, förstår att du känner dig trygg när du har så omtänksamma "svenska laholmare" i din närhet.
    Pinsamt att läsa bara men du ger svar på tal som vanligt. Fortsätt med det. (Gillar din kommentar också Ergo Sum :-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lycko mig som är omgiven av så fina människor... :)

      Radera
  4. Heja dig!
    Man kommer så långt med att formulera sig väl! Och att tänka efter innan man öppnar munnen..
    /Helena - Inte Laholmare, men tror stenhårt på rätten att yttra mig trots att jag kommer från en annan kommun..

    SvaraRadera
  5. Jag har blivit våldtagen. Av en svensk. Vad nu det har med det traumat att göra.

    Fortsätt att kämpa på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ♥ Jag kan inte ens föreställa mig men misstänker att förövarens ursprung är det minst viktiga i traumat.

      Radera
  6. Vart ska den svenske Laholmaren utvisas?? Hans kvinnosyn verkar inte heller vara på topp!

    SvaraRadera
  7. Känns ju verkligen tryggt bli beskyddad av någon som kallar mej för fitta....

    SvaraRadera
  8. Bli beskyddad av en som kallar en för fitta, skulle inte tro det... "ett tal i veckan sa Jean-Marie Le Pen, grundare av franska Front National, att lösningen på Frankrikes problem med invandring skulle kunna lösas med hjälp av en ebolaepidemi"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår illa. Jag hoppas innerligt att SD inte väljer att samarbeta med dem.

      Radera
  9. tyvärr verkar dumheten inte ha några gränser...men det har inte kärleken heller! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! MASSOR med kärlek finns det och trots allt var det ju 84,3% i Laholm som INTE röstade på SD!

      Radera
  10. Heja dig!! Bra svarat!
    Kram på´re! /Sussie

    SvaraRadera
  11. jeannette persson26 maj 2014 kl. 13:55

    Mållös av att läsa mailet du fick. Jag hoppas inte jag vet vem den laholmaren är. Som tur är finns det många klokare laholmare här i vår kommun.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns det ju! Tur är det! :)

      Radera
  12. Kära Laholmare. Oh ja, det värmer ju verkligen att det finns människor som vill organisera sig och arbeta för kvinnors rättigheter. Fint också att du i ditt brev visar ett exempel på just hur en sådan unken kvinnosyn som ni vill bekämpa kan ta sig i uttryck. Ditt fina skolexempel på hur man inte bör bemöta sina medmänniskor hade nog gjort mer nytta om du varit tydligare med att du här visade på hur man inte ska göra. Som det är nu befarar jag att majoriteten av oss läsare misstar dig för just en sådan kvinnoförtryckande skitstövel som du vill varna för. Jag befarar också att både du och flera av dina likar har begått ett misstag i samband med röstningen-det är FI ni ska rösta på om feminism och kvinnors rättigheter är er hjärtefråga. Bättre lycka nästa gång. Blir det förvirrande med alla de olika valsedlarna rekommenderar jag att ni ber om hjälp alternativt röstar blankt så att ni inte försätter er i en sådan här föraglig situation där ni istället för att rösta för allas rätt till en trygg uppväxt som jag förstår varit er mening röstar på ett parti som arbetar för motsatsen. Vänliga hälsningar Jenny

    SvaraRadera
  13. Malin med töserna26 maj 2014 kl. 17:23

    Vilket fruktansvärt pinsamt och skrämmande mail. I den kommunen jag bor i blev SD andra största parti. Inte utan att man blir lite rädd för vad som komma skall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrämmande och pinsamt på samma gång.

      Radera
  14. Jag har även jag blivit våldtagen för ca 10 år sedan... Av en SVENSK man, han blev inte ens straffad men jag blev märkt för livet! Inte hade en endaste invandrare med det att göra! Men mannen som våldtog mig kallade mig fitta under tiden som han förstörde mig.....
    Say no more.....

    SvaraRadera
  15. ...och hur gör jag och min dotter för att skydda oss från Sverigedemokrater som kallar kvinnor för "trög jävla fitta"? Kan mailskrivaren vara så snäll att svara på det?

    SvaraRadera
  16. Jag blir mörkrädd, när jag läser det mail du fått, vad tråkigt och vad ledsen man blir.

    SvaraRadera
  17. Våldtagen, av en svensk man...

    SvaraRadera
  18. Undrar vad denna person person har för kvinnosyn om det är okej att kalla dig "fitta" .. hopplösa människor aom finns :/

    SvaraRadera
  19. Till brevskrivaren: Vem ska skydda oss kvinnor från att bli kallade tröga jävla fitta? Jag har många vänner som är invandrare och tänka sig de skulle ALDRIG säga så om någon. Vad har du för kvinnosyn om du tycker det är ok att skriva på det sättet till Malin? Men du ska ha tack för ännu ett bevis på att först ska invandrarna ut, sen ska kvinnorna kedjas vid spisen Vad ni tänker göra med funktionshindrade orkar jag inte ens tänka på. Fast det är klart jag har själv invandrade föräldrar så jag är kanske partisk? Eller hur är det nu, mitt dansk-tyska påbrå räknas kanske inte?
    Heja Malin!

    SvaraRadera
  20. Våldtagen, två gånger av svenska män

    SvaraRadera
  21. Utsatt för övergrepp två separata tillfällen, båda svenskar.

    SvaraRadera
  22. Bra skrivet Malin!

    SvaraRadera
  23. Utsatt för övergrepp när jag var barn, från mitt sjunde till mitt fjortonde levnadsår, av en svensk. Grova, hemska, fruktansvärda övergrepp. Levde sedan under fem år som ung vuxen i en destruktiv relation där jag blev fysiskt samt psykiskt misshandlad, av en svensk.

    Övergrepp, förtryck, misshandel och mord sker inom/av ALLA nationaliteter.
    De som gjort mig mest illa, de som gett mig ärr för livet är alla av svenskt ursprung. Men inte hatar jag alla svenskar för det.

    Som sagt, nationaliteten har inget att göra med traumat

    SvaraRadera
  24. Ja, Sverigedemokraterna verkar ju verkligen värna om kvinnors rättigheter. Förutom att de inte tycker om kvinnor som säger emot dem. Kvinnan tige i församlingen, eller som Erik Almqvist skulle sagt: "skit i den lilla horan".

    SvaraRadera
  25. Hur kan man bara börja ett mail med att kalla mottagaren för trög jävla fitta och sen måla upp sig själv som en försvarare av god kvinnosyn? Har man ingen som helst ambition att verka trovärdig? Eller är man helt enkelt bara för lågbegåvad för att förstå ett så enkelt motsatsförhållande? Detta är SD i ett nötskal...

    SvaraRadera
  26. Att först kalla någon "sån trög jävla fitta" och sedan skylla på andra att de har en sjuk kvinnosyn?

    SvaraRadera
  27. Tragiskt, det är vad det är. Tragiskt och skrämmande, och lite häpnadsväckande. Var är vi på väg? Mailet från laholmaren får mig att tänka på ert citat från george carlin; "never underestimate the power of stupid people in large groups". Heja dig!

    SvaraRadera
  28. Min pappa var svensk. Förgrep sig på två av mina systrar. Min mamma skyddade honom. Också svensk.,inget invandrarrelaterat här heller... SD borde bestå av invandrare som uttryckte hat mot dessa svenska män??

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!