fredag 9 maj 2014

Föräldraskap, Planer & Fredagssex!

2007: "När vi får barn ska vi INTE bli såna föräldrar som sätter barnen framför TV:n hela tiden! Och egen TV på rummet ska de INTE ha. Varför gör föräldrar så? Lata jävlar! Man vill väl UMGÅS med barnen!?"

2014: "Freddy? När kommer boxhelvetet så att Alice kan ha eget Netflix på sin TV?!"

2007: "Jag fattar inte varför de ger barnen sån skit. Hur svårt kan det vara att laga en ordentlig middag!?"

2014: "Korvbröd med senap utan korv! Whoop! Vill du sitta i köket eller vid TV:n?"

2007: "Minst halva barnbidraget sätter vi undan på ett sparkonto till barnen!"

2014: "Alice? Har du en guldtia till kundvagnen?"

2007: "Vi ska inte bli såna som förlorar all egentid bara för att vi får barn! Man läser en bok, säger god natt och sen är det vuxentid på kvällarna!"

2014: "Freeeeeddyyyyy? Sooooover du?"

2007: "Hur svårt kan det vara att klä sina barn lite snyggt?! Det behöver inte vara så dyrt med fina kläder. Man kan faktiskt handla på rea!"

2014: "Hej Alice. Vad fin du är i mammas bh och Eltons elefantpyjamas. Boan är verkligen pricken över i:et! Du jättefin älskling!"

2007: "Vi ska inte sluta ha sex bara för att vi har barn! De somnar ju tidigt och sen får man faktiskt prioritera!"

2014: "Freeeedyyyy? Sooooover du igen"?"

2007: "När man får barn kommer man ut hela tiden och rör på sig. Långa promenader med vagnen och snart är kroppen i form!"

2014: "Fler barn? Nej, den här kroppen klarar inte en enda semla till! Då spricker jag i sömmarna!"

Nu ska jag sno 20 kronor ifrån Alice spargris så att hon kan få sin veckopeng imorgon bitti, bära in Alice i sin säng eftersom hon somnat framför TV:n med oborstade tänder, ta av Elton sina 5 slipsar och Alice rosa klänning och sen ska jag försöka få liv i Freddy. Det kommer inte funka och jag får helt enkelt ha sex med mig själv!

over and out.

//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. Du är underbar! Känner igen mig i eh.. vissa punkter ;-)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAHA!!! EXAKT så är det! Underbara du som sätter ord på eländet! Älskar din blogg!

    SvaraRadera
  3. Fredags kärlek, tack världens bästa meekatt!!! Du är så härlig och jag älskar din blogg.

    SvaraRadera
  4. Haha tack sambon och jag pratade idag om det här med barn och tänk om vi ångrar oss om vi inte skaffar några. Det kanske är så fantastiskt som många säger...Tack för att du är ärlig! Jag gillar barn men vill inte leva föräldraliv, det är inget för oss.

    SvaraRadera
  5. Ha ha! Välkommen till verkligheten men det kommer en tid sen när de är stora o ni kan göra vad ni vill igen. Jag lovar☺

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig allt för väl...

    SvaraRadera
  7. Malin med töserna11 maj 2014 kl. 16:13

    Haha, tänk vad lite man visste om föräldraskap innan man fick barn!

    SvaraRadera
  8. Jag typ kissar på mig av skratt här. SÅ. JÄKLA. ROLIGT. Holy Moly! :'D

    SvaraRadera
  9. Alltså du är otrolig på riktigt skrattar så jag gråter 😂

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!