torsdag 22 maj 2014

Förberedelser, Ressug & Sprut!

Igår var jag nere i Kristianstad en sväng på ett möte och passade på att köra inom Klubbkompis i Broby. Jag har varit här förut och det var lite samma känsla nu. "Jag-vill-slänga-allt-jag-äger-och-köpa-allt-nytt-känslan". Den känslan är dyr, men ganska kul. Hade Freddy haft bättre koll på min blogg hade han vetat att jag tittat ut nya utemöbler...och en säng. Och eftersom att han ska åka till Kina och Korea på söndag och lämna mig som ensam chef i 9 dagar så borde det ju betyda att jag får ta helt egna beslut? Han är ju inte ens i samma land!? Ny säng = mer ligga(!) så det borde bara vara positivt i alla fall?  Sen att "ligga" i detta hopplöst trötta småbarnsfamiljefall betyder sömn är en annan sak. Men nu vill man inte ens ligga i sängen...och våra 20 år gamla skitmadrasser. (Eller jo, ungarna vill.)

Alice och jag har suttit och kikat på resor hela morgonen. Jag är ju supersugen på att åka iväg över julen igen. Det var verkligen fantastiskt skönt att slippa allt stök och all planering hemma och jag njuter fortfarande av vår resa vi gjorde. Alice hämtade sin plånbok nyss och ville bidra till resan. Och ja, hennes 140 kronor räddar upp min Baileys på Kastrup så det var ju kanon! Dessutom hade hon en hel väska full med norska pengar som jag kunde få. Hon är verkligen världens bästa.

Eftersom att Freddy ska åka iväg i nio dagar har jag förberett mig på allt - tacka vet jag företag med bra service:


Nu kan fan inget gå fel...

Nu ska vi åka och köpa frallor och sen ska vi äta frukost ute i solen! Yeyh! Life is good!

over and out.

//Meekatt...

4 kommentarer :

  1. Oh, jag förstår din känsla av att vilja byta ut allt när jag gick in. Nya utemöbler hade suttit som en smeck! :)
    Ska också berabeta maken. Annars får jag kanske ta till Pumpleffe, hahaha.

    Underbart som vanligt!

    SvaraRadera
  2. Är PumpLeffe medveten om hur hans slogan tolkas? Valde han slogan bara för att den skulle få folk att blir högröda i ansiktet och fnissa hysteriskt? Alla dessa frågor. Jag får nog ta och ringa honom.

    SvaraRadera
  3. Ja jag får nog ta och ringa den där Leffe jag också.
    Jag vill också veta.

    Jaaaaaa! Jag är tillbaka efter att varit alltför upptagen med tidskrävande jobb, för att hinna in här och läsa vid frukosten.
    Men så satt jag och skrev detta:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2014/may/har-funderas-det-pa-barnuppfostran-2.html
    Barnuppfostran, en aldrig sinande källa till bloggupplägg...

    ....och så kom jag och tänka på dig. Hur gick det egentligen med Elton och hand bajsblöjor?
    I kommentarerna till artikeln jag läst fanns det just en mamma med samma fråga. Hon fick svaret att hon skulle vänta ut och in på sig själv.
    Gjorde du det?

    En som undrar alldeles för mycket ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Hade kommit på några saker jag tänkte skriva här, men kom liksom av mig vid sista kortet. Får ta det en annan gång! Ha en fin fredag, kram Maja!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!