söndag 18 maj 2014

Lekstuga, Sjukstuga & Bloggstuga?

Förra sommaren överraskade jag Alice med en lekstuga som ni kanske minns. Projektet from hell, haha. Billig lekstuga --> dyr så in i helvete att frakta hem och renovera. Jag råkade ju missa det faktum att den var ganska rutten och vi fick inleda med att såga bort och bygga ny altan. Dock MYCKET snyggare än den gamla!


Jag fick ju aldrig någon lekstuga när jag var liten och det var jag jättebesviken över, haha. Kusinerna i Blentarp hade en jättefin och jag var nästan sjukligt avundsjuk. NU har jag fått en egen! 30 år för sent kanske och dessutom har jag två barn som är sådär halvintresserade men jag går all in och försöker göra den mysig. Så i helgen har det målats...och målats...och 10 strykningar senare börjar det vita täcka, suck. Jag har verkligen inget tålamod för målning. Och taket blev ALDRIG vitt så här körde jag en Meekatt-lösning:

 
Duschdraperi från Rusta  á 49 kr + häftpistol! Whoop! Jag är ett geni, haha. Det hade dock varit en fördel om jag låtit färgen torka först...men sån é inte jag. Jag vill vara klar igår. Men med lite mer draperi i taket, en fin mata på golvet, lite gardiner och väggfix så ska jag nog trivas där ute. Jag får helt enkelt ha den som bloggstuga... ;)
 
Nu sover barnen och Freddy. Jag ska krypa ner i soffan och se en film - helt ensam! ÅH vad skönt! ♥ Vi laddar för en HEL vecka utan sjuka barn! Måtte djävulen ta alla magsjukebaciller.
 
over and out.
 
//Meekatt...

5 kommentarer :

  1. Men vad smart med taket!! Tänker stjäla din idé, hehe. Vårt tak är så dassigt och detta är ju en smart lösning som går snabbt!

    SvaraRadera
  2. Så smart! Jag ska också köra på duschdraperi i lekstugan.

    SvaraRadera
  3. Jag vill med ha en lekstuga :P
    Gullig du är, förhoppningsvis blir det fler tillfällen. Krya krya

    SvaraRadera
  4. Dessutom är det ju bra om taket börjar läcka.... :-)

    SvaraRadera
  5. Superfint! Vilken smart idé! Du ska se att barnen blir väldigt nöjda också! I vår lekstuga gjordes det geggamoja med den egna stavmixern igår. Det är tydligen det bästa man kan göra i en lekstuga:-). Försöker komma ihåg om man själv var så fascinerad av denna blandning av jord, vatten, sand, klöver och gräs när man var liten? Men förmodligen var man väl det ;-)....

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!