torsdag 22 maj 2014

Makeover, Råd & Tävling!

Sist Freddy var i Kina hann jag ju med ett mindre världskrig här hemma...enligt honom. Alla bytte rum med varandra, det blev nya färger och tapeter i tre rum och dessutom råkade vi förlora vårt sovrum på kuppen. Men barnen fick egna fina rum och vi har ju fortfarande en egen "plats"- bara ingen dörr...eller ens en vägg, haha. Nu åker han igen på söndag och jag smider planer. Jag jobbar mycket bättre och mer effektivt som ensam chef i hushållet. ;)

Jag har stora planer för strandhuset och detta är ju lite "mitt revir" eftersom att jag jobbar därifrån, har en massa möten och så där. Och i sommar och höst väntar en hel del roliga event och grejor. Så ja, nu måste det bli fint! Köket är klart så när som på några meter lister och nu ska vardagsrummet/mitt kontor påbörjas. Jag har spanat in en bra soffa och nu ska jag välja ut färg till väggarna samt ett nytt soffbord. Och ja, jag blev ju lite shoppingsugen igår och hittade en MASSA superfina soffbord hos Klubbkompis. Men vilket ska jag välja!? Jag vill ha allihop! Det med glas är ju absolut finast...men sen har vi ju barn (<--ligister) så jag ser framför mig hur det kommer se ut efter en fika. Men åh vad fint det är! Freddy lär hata det runda men det är också fint...hm. Vilket är finast? Help me!

www.klubbkompis.se

Just nu pågår det en TÄVLING hos Klubbkompis som ni hittar HÄR. In och tävla om ett fint soffbord!

over and out.

//Meekatt...

8 kommentarer :

  1. Ja glasbordet var absolut FINAST.
    Men glas GLÖM det ,9
    Ingen hjälp härifrån.
    Om inte....
    ...vi har nästan samma bord fast bort med glasskivan och i med träskiva istället.
    trolleri trollera ;)

    Lycka till!
    Ensam chef är bäst ju.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Alla är fina men det med glas blev min favorit helt klart. Så fint när man kan lägga fina saker under som syns uppifrån!

    Min man åker till USA i september, tack för tips om extreem makeover, haha.

    SvaraRadera
  3. Just det,du lovade ju oss en massa bilder på ommöbleringen ju:-D Men det kom aldrig några bilder snyft:-(

    SvaraRadera
  4. Norrgatans blommor o interiör fixar finfina soffbord har jag hört! 😉

    SvaraRadera
  5. Det avlånga bordet. Glasbordet är skitsnyggt på bild eller hos någon utan barnkladd å fingeravtryck. =)

    SvaraRadera
  6. Ledsen Malin, men alla borden är asfula och dessutom sjukt opraktiska. Tänk dig ett vitt bord i etage efter några glas vin... Hupps! / Anna och Loke

    SvaraRadera
  7. Håller med Anonym om att borden är opraktiska :( Fläckar på vita bord vill ogärna försvinna. Glasbord kan du däremot bara torka av när det behövs. Kanske kan du komplettera med en vacker ljuskrona att hänga alla trasor och rengöringsmedel i?

    SvaraRadera
  8. Nja--- lite klunsiga bord kanske. Men glasbord är ju det mest praktiska. Har du kollat bord på auktionssajterna? Köpte ett bodaforsbord tillverkat på 40-talet som mina vänner tittar avundsjukt på. Rengjorde och putsade upp det med polish. Blev apsnyggt och det bästa av allt det kostade en spottstyver (Bukowskis) i jämförelse med ett nytt bord av samma kvalitet och skick.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!