måndag 26 maj 2014

Löss, Tillskott i familjen & Tävling!

Alice väckte mig en minut innan klockan ringde. "Mamma, har vi löss idag?" Nej gumman, nu är vi lusfria. Det är skola idag. "Fan!" blev hennes reaktion. Ja, jag förstår känslan. Hela helgen har det känts som sommarlov och nu är det allvar igen. Och förra veckans "sjukvecka" var ju inte så sjuk...mest äcklig, haha. Men en försmak på sommarlovet är ju aldrig fel. Snart - snart är det dags! Ikväll ska vi ta fram poolen och jag kommer garanterat komma på minst tre nya könsord innan den är monterad och fylld med vatten. Heja mig.

I helgen kommer tjejligan ifrån Familjen Wallquist ner och myser med oss. Det ska firas födelsedag, grillas och förhoppningsvis badas i havet. Om några veckor flyttar de ner på riktigt och vi bara längtar. Tänk att vi ska få ner dessa härliga människor till vårt mysiga Mellbystrand! De har verkligen gått rakt in i hjärtat på oss och barnen bara räknar ner tills de kommer. Vår familj blev helt plötsligt jättejättestor! ♥


Eftersom att de ska flytta ner och behöver lära känna lite folk har jag och Maria bestämt oss för att ha en Blingodate på lördag hemma i min stökiga trädgård i Mellbystrand. (Varning för kaos) Det blir visning av fina kläder utav Cissi, rabarberpaj (bakad av mig så det kan gå åt helvete, haha) och Rosévin för er på cykel! Är ni sugna på att komma så bara maila och anmäl er! Det blir såklart grymma GOODIEBAGS till alla (vuxna) gäster! För sån é jag!


Vi kör en TÄVLING nu innan helgen! En lycklig vinnare får ett valfritt plagg ifrån Blingos kollektion till ett värde av max 599 kr. Kollektionen hittar ni HÄR. Gå in och kika och välj ut din favorit!

För att tävla:

1. Gilla Cissis Facebooksida HÄR.
2. Välj ut ditt favoritplagg HÄR och skriv en kommentar nedan.

Tävlingen pågår till fredag kväll kl 21,00 och vinnaren presenteras på lördag. Lycka till!

Och ja, Blingo/Fika/Lära-känna-date på lördag kl 15,00 hos mig i Mellbystrand - anmäl er via mail (info@meekatt.com). Begränsat antal platser och goodiebags, haha.

over and out.

//Meekatt...

22 kommentarer :

  1. Jenny Eliasson26 maj 2014 kl. 09:34

    Alltid trott att blingo var mycket mönster och färger men de baggybyxor var riktigt snygga! Precis sådana perfekta jeans som man suktar efter men aldrig hittar i fysisk butik!

    Bea Baggy Jeans Anthracite
    http://www.blingo.se/ceciliapersson/product/542-096-000

    SvaraRadera
  2. Oj älskar tävlingar o e gäna med o tävlar om Edda som ser ut att vara det perfekta plagget ! Gillat din sida har jag också
    Linda Magnusson

    SvaraRadera
  3. Jippie! Gillar å tävla! Vill verkligen vinna Vega woman den skulle passa perfekt till sommarens alla tillställningar :)

    SvaraRadera
  4. var inne o kikade på sidan och blev förälskad i byxorna Bea Baggy Jeans Anthracite. HOPPAS HOPPAS! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag äääälsakr luca denim till barnen för att de är ekologiska/giftfria och har en skän modell med snygga knappar som detalj :-D
    Camilla ED

    SvaraRadera
  6. Jag är med o tävlar! Denna säsong är min favvo "Laurie dress wavy line", till mig själv såklart! Mvh Maria Ekdahl

    SvaraRadera
  7. Bea Baggy Jeans Natura Linen skulle sitta fint, vilken lycka det då skulle va me en vinst. Å eftersom ja lite "klea" har, så skulle detta plagg vara bra ;)) Tjollahoppsansejtrallala :)) från en gla hitflyttad norrlänning Carina

    SvaraRadera
  8. En Alma hade passat mig perfekt. ( mellanskillnaden fixar jag) en vit skönhet att bära på Steningedagen den 6 juni

    SvaraRadera
  9. Dilay Pants Scales hede jag velat ha om jag vann! Byxorna var jätte snygga! Dessutom har jag blivit alldeles för tjock för mina byxor i garderoben så dessa med resår hade verkligen gjort susen!
    Mvh Carolina

    SvaraRadera

  10. När man sällan köper kläder till sig själv så vore nåt helt annorlunda lite kul inför sommaren……… Därför önskar jag mig
    Dilay Pants Scales!! Håller tummar & tår och hoppas på vinst!

    SvaraRadera
  11. Jag jobbar på att gå ner i vikt (har tappat 28 kg och är därmed halvvägs) men är fortfarande ganska stor. Att handla kläder just nu är deprimerande för allt är svart, vitt och grått. Så tråkigt! Jag känner mig mer levande och glad utan all dövikt och jag vill att det ska synas på hur jag klär mig, och vad passar då bättre än Dilay Pants Fuzzy Flowers? Så fräcka!! <3
    http://www.blingo.se/ceciliapersson/product/238-917-000

    SvaraRadera
  12. Ååå, har redan sett ut Laurie dress sedan länge.. Men då passar barnen på att fylla år och min önskelista hamnar längst ner i högen. Hoppas,hoppas,hoppas...

    SvaraRadera
  13. Jag har precis börjat jobba efter min mammaledighet och känner att det är dags att byta ut alla mammaplagg i garderoben mot lite snajsigare kläder. Jag tror att en Laurie dress skulle passa perfekt och jag skulle kunna få känna mig lite snygg och sommarfräsch. Håller tummarna.

    SvaraRadera
  14. Självklart gillar jag Cissis facebooksida, och jag vill givetvis vara med och tävla!
    Mitt favoritplagg jag skulle välja om jag vann är "Cecilia Blouse Bone White" :)

    SvaraRadera
  15. Ett par Dilay Pants Anthracite hade suttit perfekt!;)

    SvaraRadera
  16. Ett par Dilay Pants Anthracite hade suttit perfekt;)

    SvaraRadera
  17. Helena Andersson30 maj 2014 kl. 20:01

    Just nu är mitt favoritplagg hos Blingo Cecilia Blouse Bone White

    SvaraRadera
  18. Laurie dress wavy lines ser så skön o snygg ut! Är mammaledig o har bara köpt ett enda plagg till mig själv sen i somras. Skulle va så kul att vinna denna. Önska kan man ju iaf :)

    SvaraRadera
  19. Laurie dress wavy Lines ser så skön o snygg ut! Är mammaledig o har bara köpt ett enda plagg åt mig själv sen i somras. Skulle va så kul att vinna denna! Önska kan man ju iaf :)

    SvaraRadera
  20. Jag är gärna med och tävlar, och skulle gärna vilja vinna Adele Blazer Anthracite då jag verkligen behöver en mer seriös look nu när jag håller på och startar eget företag och springer på möten och intervjuer titt som tätt.

    Gillar givetvis hennes sida på FB (Sanna Kaakinen).

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Erika Finsberg31 maj 2014 kl. 02:20

    Inte kom kommentaren jag skrev tidigare i veckan med och inte kommer jag in på sidan nu med mobilen för att kolla namnet på den långa svarta koftan jag helst skulle vilja vinna om det är jag som har turen med mig. Skam den som ger sig!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!