onsdag 7 maj 2014

Fler hjältar!

Nu har jag äntligen fått in lärarnas motsvarighet till förskolepersonalens "vardagshjältar" i webshopen. Vi har en massa fantastiska och engagerade lärare här i vårt avlånga land och nu finns en bra avslutningspresent för er som inte vet vad ni ska ge eller lägga ihop till. ;) 
 
Jag tänkte att jag börjar med att tävla ut en tavla! Motivera nedan varför just ditt/dina barns lärare ska få en tavla! Jag väljer ut en vinnare på söndag den 11/5! ♥
 
http://www.yourvismawebsite.com/birgersson-malin/shop/product/tack-till-larare?tm=webshop
 
Jag har även fyllt på med nyheter som fler mobilskal, tavlor till morfar/farfar mm.
 
Välkomna in i WEBSHOPEN!
 
over and out.
 
//Meekatt...

9 kommentarer :

  1. Min dotter 9 år slutar 3:an nu i juni & ska få ny lärare nästa termin. Hon gillar sin lärare asamycket & är sååå ledsen över att byta. Tror hon skulle bli otroligt glad över att få ge henne en sån fin sak som denna.

    /Jenny
    www.jennysthl.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Min dotter har det ganska kämpigt i skolan, övergången från en ganska kravfri tillvaro i förskoleklassen till ettans krav blev väldigt tuff och hon har inte riktigt kommit till ro med detta än. Hennes lärare är fantastisk och kämpar för att hitta vägar och arbetssätt som passar henne, hon förtjänar verkligen denna tavla!

    SvaraRadera
  3. Mitt tredje barn går nu i ettan. Han har verkligen fått världens bästa fröken! En äldre, lugn, trygg men ändå bestämd dam. Hon har fått ordning på hela hans klass, som var stökig i f-klassen, får barnen att älska att gå till skolan, ger dem viljan att lära sig, ger dem omsorg och kärlek och många fina ord. Fixar roliga överraskningar, ser varje barn och ger dem alla tid.
    Min son är lite osäker, lugn och försiktig och han har verkligen fått vara det. Han har vuxit enormt under detta året och fullkomligt älskar sin fröken. Under detta året har även jag och hans pappa gått isär, en mindre lyckad skilsmässa där både barnen och jag fått ta mycket skit, hon har då funnits där för oss alla och framförallt hjälpt Hugo att få en normal vardag.
    Eftersom hon snart går i pension hade det varit så kul att ge henne denna fina uppskattning!
    Camilla och Hugo!

    SvaraRadera
  4. Jag jobbar som elevassistent på en skola och skulle gärna vilja ha en tavla att sätta upp i personalrummet. Lärarna på min skola är SÅ mycket värda den...dom peppar, bryr sig om, uppmuntrar, ställer krav, tröstar, lyssnar, plåstrar om, skojar och framför allt LÄR barnen en massa saker som de har nytta av i framtiden! De är de bästa lärarna anser jag....och de bästa arbetskamraterna man kan ha!! :)
    Tack för en rolig och tänkvärd blogg! // Nettan

    SvaraRadera
  5. Lyckan var total när min son skulle börja i f.an som dom säger. Ja tänk för då skulle han med kunna lika mycket som mig. Stackarn då. Han räknade inte med familjeproblem och så många nya att lära känna. 6 år gammal och inte veta hur han ska förklara sig. Då kommer fröken in som värsta superkvinnan och med lite jobb så vips så blev ju det första året i skolan något riktigt roligt och bra. För nu kan han räkna o läsa och trivs som fisken i vattnet.

    SvaraRadera
  6. En av mina döttrar har en helt fenomenal lärare som under jobbiga perioder har stöttat både dottern och oss som
    som föräldrar. Barn kan vara otroligt dumma och elaka mot varandra men med hjälp av stöttande lärare och lärare som faktiskt ser och agerar blir skolgången så mkt bättre.

    SvaraRadera
  7. Åhh, den underbara tavlan!
    Varför ska jag vinna den? Jo för att:
    Jag sitter med i föräldrarådet på sonens förskola. Jag gör det för att jag genuint är intresserad av deras verksamhet och jag är snabb på att ta chansen till att påverka om den finns. Problemet är bara att alla andra föräldrar inte fattat vad föräldrarådet är utan de tror att jag och den andra mamman är några j-a presentfixare varje år!!! ;)
    Och eftersom jag är svag för shopping har jag gjort detta och bittert ångrat mig varje år… Lika svårt varje gång att samla in pengar och hitta något som är fint, käckt, smart, snyggt, gott o smarrigt och inte sååå dyrt. Alla måste ju ha en chans att vara med…
    När jag förra veckan såg denna tavla på din webshop tänkte jag, PERFEKT! Presenten kirrad!!
    Så nu hoppas jag att jag får glädja alla föräldrar, barn och framförallt våra heeeelt fantastiska pedagoger på världens bästa förskola med dessa underbara ord! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  8. Jag skulle vilja ge denna tavlan till hela dagiset. Min äldsta ha gått där och nu går min yngsta där. De ha hjälpt och kämpat med mina underbara barn. Moa som var folkskygg när hon började visade de ett STORT tålamod med. De tog den tid som behövdes och hjälpte henne att komma över det hindret. Idag är hon en sprallig , aldrig tyst ocg utåtgående 8 åring och kramar fröknarna fortfarande när hon följer med för att hämta lillebror. Lillebror som har svårt med talet får mycket hjälp. De sätter in resurs teamet för att hjälpa och lär sig tecken för att underlätta. När han var liten fick han förhöjda timmar för att han skulle börja vilja äta mat och vara med mer. Han springer med glädje till dagis och blir sur när han är ledig. Dessa fina fröknar ställer upp och lyssnar på oss föräldrar och ordnar alltid en massa till barnen. Varje födelsedag läser de upp deras födelseberättelse som vi föräldrar skrivit när de började och ger dem deras speciella dag ännu mera lyster. Jag vet att de alltid ställer upp och inte nog med det. Springer man på dem på byn pratar de alltid med barnen för för dem är de viktiga. Denna tavlan hade suttit fint i deras fikarum och påmint dem varje dag att vi är tacksamma över dem ,även när det är tufft och tungt kan det sprida lite glädje till dem.

    SvaraRadera
  9. Min son har haft turen att haft VÄRLDENS BÄSTA FRÖKEN från f-klass till 3:an. Hon är en kvinna som är mjuk, rättvis, lyhörd och respektfull med en sjujäkla pondus. Då dom nu ska byta lärare till hösten så är det med tårar i ögonen hos alla; föräldrar, barn och även hos henne. Det skulle vara underbart att få ge henne ett minne för livet då hon är den läraren jag önskar ALLA barn.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!