lördag 10 maj 2014

Fynd, Lycka & Smågrisar!

Jag fick liv i Freddy igår! Tack du anonyma som skickade sms till Freddy, haha. Skönt att jag har läsare som är måna om mig och mitt (sex)liv.
 
Idag har vi hunnit med en väldig massa bra saker. Jag lyckades fånga in ett stort fint ekbord med 6 fina stolar för en "halv lusing" (<--500 kronor!!) på en Facebook-annons och det är hämtat och insatt i köket. Gamla bordet åkte ner i strandhuset. Nu ska vi bara häfta om med nytt skinn på stolarna så är det som nytt. Yeyh! Jag ÄLSKAR Facebook-loppisarna!
 
 
 
Nej mammamaffian, Alice åkte inte på släpet hela vägen från Våxtorp. Jag hotade dock med att sätta både henne och Elton där efter 15 minuters gnäll och slagsmål i baksätet. Jag och Freddy provade en ny metod och vrålade gamla Savage Garden-dängor så att rutorna vibrerade i smurfbilen. Barnen blev tysta...och chockade. Talang nästa! Whoop!
 
Ibland är det fantastiskt att vara småbarnsförälder. På riktigt. Hur gör man med spännbandshelvetet för att INTE repa de nya fina stolarna?! Man tar såklart en BLÖJA emellan! Såna é vi. "Men mamma?! Fatta om polisen stannar oss!? Asaskämmigt!!" Tack Libero för multifunktionen.
 
 
På hemvägen fixade vi lördagsgodis och Alice fick handla för 20-lappen som jag snodde i hennes spargris i morse, haha. Praktiskt det där. Jag är "världens bästa mamma som ger henne 20 kr varje lördag!". Det är samma peng varje gång... Det här med att ha kontanter hemma är inte min starka sida. Och varenda gång man råkar ha en peng hemma - nog fan kommer tandfén och rånar en...suck.
 
Vid Gottegrisen i Ysby finns världens mysigaste loppis och jag blir ju lite upphetsad av sånt. Kanske mest för att Freddy klagar mindre när jag köper billigare saker än dyra? Och ja, jag älskar gammalt skit...
 
 
Alice blev också lite upphetsad och köpte ett asfult porslinsägg att lägga viktiga saker i. Elton köpte en sverigeflagga på fot som tydligen stått på ett "pensionärshem i Billesholm sedan 1986". Underbart, haha. Den ska han ha på sitt 3-årskalas. Fynd!
 
Mitt i butiken stod en jättestor ko. Ni kan ju bara tänka er Eltons ögon... "Kan vi söpa den mamma!? SNÄLLA mamma!?" Eeeh? Den är liiite svårplacerad...
 
 
JAG hittade dock åtets i särklass bästa skylt! Den är ju som GJORD bara för vår familj! LYCKA!
 
 
Ser ni vad jag ser!?
 

 
Tadaaaaaa!? Jag ÄLSKAR den!
 
Nu ska vi packa väskorna och åka till Vadensjö och spendera ett dygn med kusinerna. Ikväll är det Schlager med 4 sockerspeedade ungar som gäller följt av Guitar Hero och rödvin för föräldrarna. Om vi lyckas hålla oss vakna längre än ungarna då...vilket är ganska osannolikt. Men hoppet är det sista som överger en!
 
over and out.
 
//Meekatt... 

5 kommentarer :

  1. Haha guuuuudars vilken bra skylt :-D

    SvaraRadera
  2. Det bästa av allt är att skylten har plats för två till!

    ;-)

    SvaraRadera
  3. hahahahahaaha jag döööör! Villken skylt :o)
    ikväll blir det lördagspraliner från Suseå....mums mums

    /Malin

    SvaraRadera
  4. Nu var du lite snål, kossan hade ju gjort sig fint hemma hos er! Haha! :)

    SvaraRadera
  5. Loppis ÄR underbart. Finns ju numera i varje hörn och vrå.
    Dom skultarna är härliga och jag ser ju att dom inte endast funkar i ladugården, där jag växte upp med dom.

    Ha en underbar dag. Kram !

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!