fredag 31 januari 2014

Verklighet, Efterfest & Handsprit!

Ja, då var man tillbaka i verkligheten igen efter två konstiga dagar. Kaffe och Sister Hazel ska rädda upp den här dagen tänkte jag...

Resan till Malmö i förrgår blev...intressant. Vi skulle åka ifrån Laholm med ett direkttåg till Malmö. Istället blev det tåg ifrån Laholm till Halmstad...sen buss tillbaka till Laholm(!?)...och vidare till Båstad...sen en annan buss ifrån Båstad till Helsingborg...och slutligen tåg ifrån Helsingborg till Malmö. Det tog fyra timmar. Jag ville bryta ihop i Helsingborg och ta in på hotell men Tessan räddade upp situationen med 200 gram Mjölkchoklad.

Väl framme i Malmö checkade vi in på Scandic och lämnade av våra väskor innan det var dags för mässa. Här hade jag helt tappat sugen för att ens ta mig till mässan men ja - nu hade vi ju åkt ner bara för det så det var bara att ge sig iväg. Eller ja, det var kanske mest efterfesten som lockade om jag ska vara ärlig. Och jävlar vilken efterfest det blev, haha.

"Möten & Events" hette mässan och det vimlade med välklädda personer bland snygga montrar. Jättebra mässa! Jag siktade in mig på Monter B115. Jag visste att Åsa skulle hänga där - en utav mina läsare. Och vilken jäkla TUR att jag raggade upp henne i Elite Hotels-montern. Jag och Tessan stalkade  nämligen Åsa och hennes kollega "Ballongmannen" (<--haha) hela kvällen sen. Branschfesten var på vårt hotell och här var det bra drag. (Åtminstone i oss två efter 5 glas vin, haha.) Men lite Mr Vain fick fart på de kostymklädda partyprissarna. Så här i efterhand kan jag kanske ångra att jag använde alla drinkbiljetter som folk envisades med att ge mig hela tiden. Ja...och att jag smorde in alla festdeltagare med handsprit hela tiden. Men sån é jag. Efter att Åsa berättat att "Ballongmannens" familj hade magsjuka ville jag nästan dricka handspriten. Det gjorde jag inte.

Eftersom att vi är småbarnsföräldrar och sällan kommer iväg på såna här fester gick vi "all in". Vi önskade gamla 90-talsdängor och raggade upp den snygga vakten på hotellet och lyckades dra med oss honom och ett gäng vidare in till stan. Det blev ingen hotellfrukost...men jag börjar nyktra till nu. Tur det inte händer mer än en gång vart 5:e år. (Och förlåt kära kusin för att vi ringde dig mitt i natten. Det kändes så logiskt just då...att ringa och sjunga lite för dig, haha.)

Stackars Freddy satt fast på Öresundsbron i tre och en halv timme igår med en havererad motor. Som tur var så var det jobbets bil och inte vår egen. Tydligen har inte Sverige och Danmark kommit överens ännu om vem som ska ansvara för bärgningen och då får man snällt sitta och vänta i dödsfilen och nästan frysa ihjäl. Skämmes ta mig fan. JAG hade fått fulständig panik, lämnat bilhelvetet och liftat mig därifrån. Sån é jag.

I morse valde mitt fula beiga Kinderägg att vägra starta. Det går bra nu...

NU ska jag ta tag i en massa beställningar som väntar! Sen är det HELG!! Imorgon blir det biopremiär för Elton som ska få se Bamse. :) "En ättestor TV mamma med Bamse på hela väggen och påmkom överallt!!" Ja, popcorn överallt...och handsprit!

over and out.

//Meekatt...

3 kommentarer :

  1. Du är bara för härlig Meekatt :) Fredagens roligaste läsning!! Hoppas ni får en trevlig bioupplevelse och inte behöver använda handspriten så mycket! ;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Haha, låter som en givande mässa! Gött att få släppa på hämningarna och inte vara bara mamma för en kväll! Heja dig!

    SvaraRadera
  3. Veronica i Malmö31 januari 2014 kl. 14:25

    Jag såg dig på mässan men vågade inte gå fram, haha. Starstrucked och blyg som jag är. Men du såg ut att trivas med kostymnissarna! När jag gick förbi dig och några du stod med så pratade du om ägglossning så jag kom av mig lite, hahaha. Nästa gång jag ser dig ska jag heja på dig!


    Du är BÄST! Bara så att du vet!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!