onsdag 22 januari 2014

Övertid, Längtan & Banankontakt!

Igår jobbade jag till klockan 22 och när jag kom hem sov barnen gott. Mammahjärtat går sönder lite av saknad. Skumt det där... Ena sekunden vill man byta dem mot en bag-in-box och hela kroppen skriker efter att få vara barnfri. Andra sekunden blir man ledsen för att man missat läggningen. Så ja, jag kröp ner till Alice i hennes 90 centimeter trånga Hello-Shitty-säng och kröp ihop med henne. Efter en kvart fick jag panik och gick tillbaka till min egen säng, haha.

I morse gick jag upp en halvtimme tidigare än vanligt och tände ljus, bakade scones och gjorde varm O'boy. Supermorsa. (<-- Dåligt samvete) Eller ja, lite för mycket socker för maffiamorsorna såklart - men 10 poäng för ansträngningen? ;)
Dock höll jag på att elda upp halva huset när jag stoppade ner en använd tändsticka i tändsticksasken igen och hela skiten tog fyr, haha. En sån där jättestor ask med långa fina julstickor. Skit också. Sen ville såklart inte barnen ha O'boy...eller strumpor...eller kläder idag heller. Suck. Det hjälpte inte att försöka göra det mysigt - alltså kan jag återgå till mina vanliga rutiner igen: Sova en halvtimme till och sen ägna morgonen åt hot och mutor.


Idag ska min assistent återigen få uppleva glamouren i "Modell för en dag!". Idag blir det inte B1 utan en ny figur som ska bli medlem i mässan. Mycket spännande. Igår kom jag på den geniala idén att börja med Bananogram. Det finns ju redan blommogram och chokladogram...men Bananogram kommer ju bli succé! Vem fan vill inte ha lite banankontakt!? ;) Therese är dock skeptisk till arbetsuppgiften...


Nej, dags att ta tag i högen med papper som ligger här.

over and out.

//Meekatt...

Missa inte att jag säljer Familjereglerna i 50*70 cm för 299 kr i webshopen denna veckan. Ord. pris 400 kr.
 

7 kommentarer :

  1. Jag hade blivit glad av att få lite bananogram,en härlig o överraskande idé tycker jag ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är det? Therese är dock inte riktigt nöjd med idén, haha. ;)

      Radera
  2. Vad kul med ett nästan helt vanligt inlägg från dig! Jag verkligen älskade din blogg förut, men nu känner jag att intresset börjar försvinna mer och mer. Saknar dina vardagliga, längre inlägg. Nu skriver du mest reklam om än det ena, än det andra. Och dessa skämt om mammamaffian.........alltså, det var hutlöst roligt i början! Jag fnissade tills jag grät. Men nu är det rätt så uttjatat. Eller...det är väldigt uttjatat. Menar inget illa såklart, uttryckte bara mina funderingar. Jag kanske är den enda av dina läsare som tycker såhär, vad vet jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sån här är ju jag... Mammamaffian är en stor del av min vardag och det kan såklart bli lite tjatigt för er läsare. ;)
      Ifrån början var bloggen bara en fritidssyssla och dess innehåll ändras klart i och med att hela mitt liv förändras och bloggen är ett arbete och alla mina roliga projekt kring bloggen blir en stor del av min vardag.

      Jag kan också sakna bloggen som den "var" ibland och ska försöka stänga ute "jobbdelen" mer i mina inlägg. Jag vill ju att ni ska trivas här inne! <3

      Ha en bra dag!

      Radera
  3. Här var fan morgonen från helvetet idag, vilken himla "otur" att jag var tvungen att stanna hemma och vabba.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I hate mornings.

      Ha en bra dag i alla fall! <3

      Radera
  4. Hot och mutor is the shit. Har lyckats med samma sak med en tändsticksask! Blev skitpaff! Ba FOFF liksom så var den asken borta! Vi har ett märke i golvet efter den incidenten...Maken har inte märkt det än. Jag möblerade om lite. Skulle han se det en dag så skyller jag nog på ungarna.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!