måndag 20 januari 2014

Prettomorsor, Gävleresa & Kondompåse?

Ja, det är ju bara att kasta ihop en muffinssmet och invänta besök ifrån soc. Mitt "fatala misslyckande som mamma" igår på Ikea väckte visst liv i prettomorsorna som ALDRIG släppt sina barn ut sikte. "Lika gott åt dig om han försvunnit på riktigt!". Allvarligt - du som tänker så: Ta på dig en tvångströja och lås in dig på en sluten avdelning en vecka. Du mår verkligen inte bra. Önskar dig all lycka med framtiden och dina eventuella relationer.

Ja, jag har "tappat bort" barnen vid ett par tillfällen. Barnen sitter inte fastklistrade i mina händer när vi är ute. De har egna viljor, nyfikenhet och ibland bara en lust att jäklas med mig. Det går så snabbt att man inte ens kan förstå hur det hände. En gång hörde jag "Malin, Alice finns i informationen" ropas i högtalarna på Ica Maxi. Då visste jag inte ens att hon var borta, haha. Och ja, jag är egentligen den där hysteriska mamman med både handsprit och infoband runt barnens handleder. Det gör dock inte dem mindre "rymningsbenägna". Och ja, Elton var försvunnen i ca 90 sekunder igår. Eller försvunnen var han inte. Han var i garderoben...och bajsade, haha. Sån é han.


Jag upptäckte en grej igår kväll. Ibland blir man så nöjd med sig själv... Jag var ju och köpte ny dator och under tiden stannade båda barnen och deras farmor kvar i bilen. Ni vet känslan av att få gå ensam i en affär och tycka det är skönt - samtidigt som man har panik för man tror att de vrålar som fan ute i bilen, haha. Jätteskönt.

Jag valde dator på tre minuter, slet åt mig en väska till den och på vägen mot kassan såg jag ett par svart/rosa hörlurar och tänkte "Perfekta till min och Alice Gävleresa!". Ja, för vi lär ju hinna med lite film och musik under våra timmar på tåget. Kolla så fina:
 
 
Ja, lycka med svart och rosa. Och stjärnor! Det är bara en liten detalj...som jag upptäckte när vi kom hem...
 
 
"FUCK ME I´M FAMOUS!"??? Vafan!!? Hahaha, dessa kan jag ju för fan inte ha på mig! Och jag köpte två par...suck. Men man fick en påse på köpet - whoop whoop:
 
 
Här kan man ju ha kondomer...och förskrivna autografer om det skulle komma en stalker på tåget, haha. Skjut mig. Idag ska vi köpa klistermärke till hörlurarna!
 
over and out.
 
//Meekatt...

14 kommentarer :

  1. "Här kan man ju ha kondomer...och förskrivna autografer om det skulle komma en stalker på tåget," hahahahahaha!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag köpte likadana till min 3-åring och upptäckte också den sidan först när vi kom hem. Jisses. Tur hon inte fattar. Och hon får INTE ha dem på utanför hemmet..... Ser lite skoj ut när hon sitter och tittar på Charlie och Lola på Ipaden med de lurarna på. Matchar liksom inte.... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej...de känns lite felplacerade på både mig och barnen faktiskt. Men med klistermärke på blir de kanon! ;)

      Radera
  3. Äh, ALLA har väl tappat bort sina barn nån gång även om det inte varit längre än några sekunder. För någon vecka sen tappade jag bort min dotter 6år i ett mega stort köpcenter. Hon var dock borta i ca 20 min. Trots att vi också var 3 vuxna. Väktare och personal letade. Vi hittade henne, ett litet missförstånd som gjorde att hon trodde hon hade fria händer att leta efter pappa i HELA köpcentret själv! Haha! Jag störbölade och mådde illa i 20 min. Hon därimot hade inte ens fattat att hon var borta, hon strosade omkring och letade efter pappa men hade full koll på vilken affär jag var i tydligen :) och jag anser mig inte vara en dålig mamma och soc har heller inte varit här så du kan nog hoppa över bakningen!
    Kram Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill gärna tro att vi alla varit där någon gång... ;)

      Åh vilken panik! 20 minuter! Jäkla ungar! ;)

      Kram!

      Radera
  4. Men åh ge mig! Jag behöver fan få ligga! Ja är iofs inte så känd men nån kan man nog lura! ;) haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!! Vem fan behöver inte det?! ;)

      Radera
  5. Hur reagerar du när maffian attackerar? Skrattar du åt deras dumma kommentarer och tycker synd om dem eller blir du någon gång ledsen för elaka kommentarer?
    Själv så kan jag inte begripa varför en del väljer att fortsätta läsa om de bara ska idiotförklara bloggaren. Det måste ju vara jobbigt som fasen att hela tiden störa sig på allt vad någon skriver.
    /Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tar aldrig åt mig av dem. Jag blir inte arg eller ledsen. Till 90% tycker jag det är ren underhållning. Resterande procent handlar med om förvåning. Har folk verkligen så dumma åsikter!? Och varför hänger de här inne?

      Radera
  6. Jag trodde att jag tappat bort mina ungar igår, flera gånger. Var på IKEA och insåg plötsligt att båda var puts väck. Det tog säkert 10 sekunder innan jag kom på att vi lämnat in dem i bollhavet. Sen var jag och badade med dem och jävlar vad snabba de små kräken är. Det var första och sista gången jag åkte till badhuset utan Maken.

    SvaraRadera
  7. Jag kan hööra mammamaffian: "
    Storhetsvansinne ja! Vi vet det nog.. Meekatt tror hon är famous och designar egna lurar" ;)))

    Men dom var ju faktiskt jättefina.. Om man inte läste på dom! :)
    Men nja.. hade nog inte satt på dom på min femåring heller .. eller mig själv..
    Meeen.. med klistermärke tror jag dom blir perfa! ;)

    // www.hondjuret.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, exakt. ;)

      Klistermärke is da shit!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!