söndag 12 januari 2014

Gävleresa, FnulKatt & Farfar!

En LYCKLIG tös somnade med ett leende ikväll. Vi har bokat tågbiljetter till GÄVLE och kusinerna på sportlovet! Ja, jag har ju aldrig lov men har en snäll chef som låter mig jobba där jag befinner mig. Väldigt praktiskt. Jag lovade Alice två saker inför 2014. Att vi skulle lära oss att åka skridskor och att vi skulle åka till Gävle. Nu kan vi ju kombinera de båda för snö och is finns det en jävla massa utav i Gävle! Så yeyh - vecka 9 kommer vi! Jag älskar snö...verkligen.

Jag misstänker att skinnjacka och Converse blir lite kallt? Jag får ta mössa med mig.

Helgen har varit superskön. Vi har hunnit med en storstädning, garagerensning, date med fina Familjen Rosmer på badhuset i Laholm följt av en tur till Gottegrisen. Dessutom har vi hunnit se en bra film, bakat muffins och gjort Köttfärsslimpa (som blev totaldissad. Jävla ungar.) och putsat fönster. Bra helg! Jag är laddad med energi inför en kul vecka!

Imorgon blir det full fokus på Krakel & Spektakel - vår roliga Familjemässa som går av stapeln den 26-27 April i Halmstad. Världens roligaste projekt! Min assistent har en svettig arbetsdag framför sig imorgon, mouhaha! På tisdag flyger jag och Fnulan upp till Stockholm och åker ännu en tur till Finland. Ett nytt gäng ressugna människor ska på reseträff tillsammans med Trestads Stigen och vi ska presentera våra Ullaresdresor á la FnulKatt! Jag har köpt ny kavaj och ska försöka se vuxen ut, haha. Till Elton ska jag dock säga att jag ska till ett JÄTTETRÅKIGT MÖTE i Halmstad. Han höll på att gå i bitar sist när jag kom hem och sa att jag hade åkt flygplan utan honom, haha. Han tror såklart att jag har varit på Kanarieöarna. ;)

Nu ska jag krypa ner till Freddy. Idominsalva på läpparna, grå pyjamas, Helosansalva på händerna och Vicks i näsan. Se upp älskling - här kommer farfar! För sån é jag.

Fick ett mail av en läsare som efterfrågade ett gammalt inlägg om magsjuka och barn. Här kommer det: "10 bra saker med att vara sjuk - när man har barn".

Over and out.

//Meekatt...

10 kommentarer :

  1. Åh!! Kommer du till GÄVLE?? Skulle göra vad som helst för en fika med dig! Faste det är kanske lite creepy om jag smyger runt i stan och letar efter dig? Hahaha. Skulle bara vilja ge dig en stor kram som tack för alla skratt som räddat mig ur en depression. Du anar inte vad ditt skrivande betyder för mig!
    Kram Veronika I GÄVLE!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är inte så svår. Vifta med en semla så kommer jag springandes, haha.

      Tack gulliga du! <3 Vi hinner säkert ses på en creepy kram, haha.

      Radera
  2. Men vad fan Malin! Så blir det ju inget tredje barn!!!! Av med pyjamasen åtminstone!! ;-) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, hojta till när pyjamasen åker så kör vi delad mammaledighet! ;)

      Radera
  3. När sätter Ullaredsturerna igång? Jag har den stora lyckan att jobba granne med med Trestadsstigen så jag tänkte hoppa på första bussen som rullar härifrån mot Ullared, haken är att det är -13 just nu så det kan bli kallt att stå här och vänta länge ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. NU är det igång! Första resan går den 28:e mars och går att boka nu! Så ja, vänta lite med att gå ut, haha,.

      Radera
  4. Haha, stackars Freddy, eller förresten är han lika dum som min gubbe kan han ha det. Jag förlorade ett vad och var så dum att jag lät mig luras till att posera i foliehatt på fejjan på fredag. (sånt fattar bara en konspirationsteoretiker ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något sånt skulle jag aldrig göra! ;)

      Radera
  5. Rolig sak på tal om Gävle. När jag och mina kompisar (alla härstammade från Lycksele, Lappland) var i Göteborg och besökte en toalett stod en dam och spanade på oss med flackande blick. Vi var precis påväg ut när hon stoppade oss och nervöst klämde fram; Ursäkta... Jag hör att ni kommer från norrland så jag tänkte bara fråga, känner ni Karl?
    - ????
    - Alltså Karl? Från Gävle?
    Inget efternamn och norrland är ju verkligen SÅ litet. Om ens Gävle får räknas till norrland...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, Gävle och uppåt är väl Norrland?! ;)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!