onsdag 14 mars 2012

Skitlarm, Snippkarta & Lyxhelg!

Ibland vill man bara försvinna... Jag stressade som en idiot igår för att passa tiden när jag skulle hämta Alice på dagis. Sladdade in med bilen på parkeringen en minut i tre och skyndade mig ut ur bilen. Självklart funkade inte knapphelvetet på nyckeln som öppnar bakluckan...vilket jag glömmer VARJE gång. Alltså stängde jag dörren, sprang bak och ryckte i luckan....svor och sa ett par könsord alldeles för högt och skyndade tillbaks till dörren igen...där jag öppnade, tryckte på knappen och stängde. Sen gick jag till bakluckan igen, öppnade och slet ut vagnen så att den nästan gick i bitar. Sen runt på andra sidan och ryckte i Eltons dörr. Låst. Vafan?! Hur kan den vara låst?? Klickade på knappen på nyckeln som besatt och svor igen. Supermorsan på parkeringen... Här var jag så desperat att jag till och med kom på mig själv med att hålla nyckeln mot huvudet när jag tryckte. Min lillebror sa en gång att det funkar...och jag vet inte var mina hjärnceller semestrade vid just det tillfället - men tydligen utför jag detta mindre intelligenta partytrick omedvetet numera. Tack Anton - det funkar inte.

Jag sprang runt och gick in ifrån förarsidan och sträckte mig över Elton och drog upp knappen. Ut igen...och runt. Låst. VAFAN!??? ALLVARLIGT!!! Jag hatar den jävla biljävlen!! Tillbaks igen till förarsidan där jag drog ut en vettskrämd stackars Elton, stängde dörren och låste...med knappen. NU funkade den. Jippie. Då vet man redan då att larmet kommer tjuta när man försöker öppna dörren med nyckeln när man ska in i bilen igen. Som en biltjuv...minst en gång i veckan...utanför dagis...skjut mig.


Väl inne på dagis möttes jag av en glad Alice viftandes med en beskrivning/instruktion ifrån ett paket TAMPONGER. Eeeh?! "Vad är det du har gumman?" Här eftersökte jag svaret "bara något jag hittade här" men nu är det ju ALICE vi pratar om. SJÄLVKLART svarar hon "Det är din lapp med karta på snippan mamma! Som jag hittade i badrummet. Jag hade med den i min guldväska och visade idag! Man fick ta med sig något faktiskt!" Jag dör lite... Ja, jag är 32 år gammal...och skäms över min "menslapp". Moget va? Men allvarligt talat Alice....kan du inte ta med dig leksaker...som alla andra barn gör? Varför måste du ALLTID ta med dig saker som jag får stå och skämmas över i hallen? Bh:n är nog fortfarande värst... "Fallskärmen till Barbie"....ursäkta mig att jag har monsterbröst - och tack för att halva Mellbystrand fick se min fula Bh! Jag älskar mitt liv...

Idag är det onsdag och idag ska jag klara av en tenta i affärsjuridik. När jag är klar med den ska jag påbörja mitt projektarbete. Hjälp. Är inte jättemotiverad kan jag säga...har inte ens valt ämne. MEN jag har ju världens lyxigaste helg framför mig så jag ska inte klaga! Jag och Skipper-Tessan checkar in på jättelyxigt hotell på fredag eftermiddag i Varberg och stannar till söndag! Wiiiih - TVÅ NÄTTER!!!! Det ska bli helt otroligt skönt. Känner att jag varit nära ett psykbryt här hemma på sistone och eftersom att jag har världens bästa man - med världens coolaste "Pussy Wagon" (<--Ja, han får inte av det, haha) så tyckte han att det var en bra idé att jag fick lite semester ifrån kaoset.

Så två nätter på hotell, Spa(!), två hotellfrukostar, inga barn, ingen disk, inga bajsblöjor, inga hämtningar på dagis, inget tjafs...bara Tessan och jag...och sjuka mängder godis. Ja, och min dator förstås så att jag kan få sitta och skriva i lugn och ro. Helt underbart! Tydligen ska det vara ett alldeles ljuvligt Spa...där man måste prata tyst...och sköta sig. Usch, jag ska verkligen försöka uppföra mig Tessan...men du vet hur jag är. Jag får lite Tourettes ibland när jag känner mig påpassad. Men ja, nu är det bara att damma av Pradaväskan som ligger och gråter i garderoben av längtan efter frisk luft, packa Geisha och rödvin och invänta fredag! Wiiiih!! Ska bara försöka klämma ner min "inte-riktigt-beach-2012-kropp" i bikinin...hm. Wish me luck!


Usch, igår gjorde vi något taskigt Freddy och jag. (Notera att jag skrev Freddy först så att han automatiskt blir mer skyldig än jag, haha!) Vi satt i soffan igår kväll och klockan var nästan nio. Alice hade varit jättebråkig och vi var på ganska tramsigt humör. I över en timme hade vi bråkat om den förbannade tandborstningen och jag kände väl att jag hade slut på både hot och mutor... Så jag sa till Alice "Men gumman - nu får du faktiskt gå och klä på dig, du ska åka till dagis om fem minuter!" Alice gav mig "du-är-en-idiot-mamma-blicken" och sa "Men mamma, vi måste ju sova först!" Freddy fortsatte "Men du ville ju inte sova, nu har du suttit uppe hela natten. Nu är det morgon igen!" Alice kastade sig upp och ställde sig i fönstret. "Men mammaaaaa...det är ju mörkt ute!?" Elaka jag skyllde på att det höll på att ljusna och hon köpte det och började stressa runt efter kläder. "Vad snabbt natten gick idag mamma!! Jag är fortfarande lite trött men det gör inget!" Detta var nästan lika roligt som när Alice hade öroninflammation och jag tryckte på MUTE på TV:n och mimade till henne. Haha, fy...lilla Alice. Hon blev jättearg när vi erkände att vi bara lurats men hon skrattade lite åt oss när hon hoppade upp i sängen och sa "Mamma, imorgon bitti...då ska jag lura er att det är kväll så att vi missar dagis!" Fan. Där fick vi så vi fes.


Tentadags! over and out.

//Meekatt...

36 kommentarer :

  1. Du är bara bäst:))

    SvaraRadera
  2. Haha du får mig alltid att skratta! :) Tack! Alice är ju helt underbar!!! :) vad får hon allt ifrån! ;) .., jovisst ja! Nu vet jag!! ;) ... Ja vilken helg vi har framför oss! Lyx på hög nivå!!! :) .... Helt underbart!!!! :)

    Tror att Skipper hade låst in mig om hon sätt väskan ;) ... Vilken helg!!! Längtar som tusan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja hade hon sett min hade hon ringt psyk! Bara alkohol och Choklad, haha. Vem sa hälsoresa? ;) ÅH, vad härligt det ska bli!!!

      Radera
  3. Hahahah jag skrattar så jag tror jag dör, du gör verkligen min dag. Åh förresten vad har man barn till om inte för att plåga dom lite. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis - lite kul måste man få ha på barnens bekostnad! ;)

      Radera
  4. Men lilla Alice ville ju bara visa något viktigt och fint!*asg*

    SvaraRadera
  5. Återigen, underbart!

    SvaraRadera
  6. Hahahahahaha! Jag dör!! Jag älskar dina inlägg! Och det gör min chef också numera. Började bli svårt att försvara mina gapflabb här på jobbet så jag fick snällt skicka vidare länken! Nu läser vi i grupp! ;) Perfekt start på dagen här på ekonomiavdelningen! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, där ser man! Har ni verkligen inget vettigare att göra?! ;)
      Vad glad jag blir...att jag går före bokslutet!

      Radera
  7. Hahhahaha xD Stackars lilla Alice som gick på det ^^

    SvaraRadera
  8. Ahhhhh, I lööööv you!

    SvaraRadera
  9. Hon är ju bara så jävla underbar! Kissar nästan på mig varje gång jag läser din blogg! HAHA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, är det bra eller dåligt?! Glöm inte knipövningarna!! Hahahaha! <3

      Radera
  10. Fniss, vilket underbart lureri!! Tyvärr är mina för gamla för att gå på det men jag lurar Skräpfian ibland när hon har håltimme och börjar sent. Då ropar jag i trappan "Emma, skynda, du har försovit dig!!" Hon går på det varje gång.... haha.

    Är det Varbergs Kurort du ska till?? Eller till spat inne i stan?

    Kram
    Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så vill man ju vakna! ;)

      Vi ska till det inne i stan. :) Och SÅ JÄVLA HÄRLIGT ska det bli!!

      Radera
  11. Åh du är så hila rolig! och jag hoppas att du får en fantastiskt helg i Varberg!

    SvaraRadera
  12. Å vad kul att du ska till Varberg! Jag bor nämligen här!! Trogen läsare :) ha det så kul! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, jag älskar Varberg! Friade till Freddy där till och med, haha. Satte honom på vallgraven och ställde frågan. Hade han sagt nej hade jag fan puttat i honom! ;)

      Ser fram emot en SOLIG!?) helg i mysiga Varberg!

      Kram!

      Radera
  13. Haha.. du är bara så bäst! :)

    SvaraRadera
  14. Hahaha! Alice är för underbar! Fallskärm till Barbie... ååååh!
    Brorsans ena grabb har varit fixerad vid tvättetiketter i kläder, Ju mer tvättade och slitna desto bättre. Du kan tänka dig brorsans min när han hämtade barnen på dagis en dag och sonen kom dragandes på pappas kalsonger- visserligen nytvättade men ganska urtvättade för den lappen var för tillfället en favorit. Jaja förskolepersonal är nog vana vid det mesta ;0)

    Kram och än en gång tack för paketet. Ansiktmasken försvann innan jag hann låsa in den men jag doftar ljuvligt just nu ....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, ja personalen har nog sett en del! ;)

      Vad kul att du blev glad...och dottern med! Kram!

      Radera
  15. Ladda inför barnledig helg nu!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh yes!! Redan packat! (Alkohol och choklad) ;)

      Radera
  16. Tack för en fantastisk blogg!! Du är sjukt bra på att skriva och jag får mig alltid ett gott skratt :)

    SvaraRadera
  17. Men VARFÖR bråka om TANDBORSTNINGEN?
    Det är ju bara att säja: Ja, Alice. Eftersom det är DINA tänder, är ocksaå valet att borsta dem eller inte ditt eget. Jag skall ta fram några bilder av karies som man kan få om man inte borstar tänderna. Då kan du göra ett korrekt val.

    Hälsningar Farmor

    Denna metod kan bara användas när det gäller intellektuellt välutvecklade barn som Alice, i Alices ålder eller äldre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, INTE bråka om tandborstningen?? Jo tack, gärna det. Har 4 barn och vi har gått igenom tandborstningskriget 250 miljoner gånger snart, trots uppvisande av skräckexempel. Ger jag grabbarna valet säger alla YES och går och lägger sig. ;D

      Radera
    2. Ja...alla dessa bråk om tandborstning, kläder, hårborstning, nagelklippning och annat dumt. Skräckexempel funkade faktiskt på bilbältesbråket. Visade vägverkets krockfilmer online och sen dess har bältet åkt på utan problem! :)

      Skräckbilder på hemska tänder funkade dock inte...tyvärr...men får kanske göra ett nytt försök. Min tös har svar på allt. Säger jag "Nu måste vi visa Elton hur man borstar" säger hon "Ja, men inte på mig, jag sväljer mina troll och bajsar ut dem bara. Men du får troll mamma om inte du borstar!". ;)

      Radera
  18. Roligt nästan jämt mä ungar :) Min nu vuxna (snyfft) dotter va alltid omöjlig att få upp på morgonen & hon skulle med skolbussen. En sak som funka från hon va 9 till 17 va att nån av oss ställde oss i trappen å skrek : Bussen är här!! Å jädrar vilken fart dä blev:) Funka även vid 13-snåret på helgerna när man tkt att dä va dax att gå upp ;) Tack för en görroli blogg, kram :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!