fredag 23 mars 2012

Resor, Nakenbad & Bingo!

Ja, nu har jag ju ställt mig in på att få åka iväg på den där resan till solen med Kravallis, bara så att ni vet! Så se till att maila kungen av Solresor.se och förklara för dem att det är MIG de ska välja! Jag tror att jag med min blekfeta semlekropp verkligen skulle göra mig i "bikini á la kasslervarning" på en strand tillsammans med Alice "skinnbyxan" Kravallis. Bara hon och jag - mot världen! Och ja - med alla er fantastiska läsare såklart, haha. (Ignorerar osannolikheten och förbereder mig mentalt för bilder på mig själv i bikini...skjut mig.)

Just nu pratar alla om resor och ja, jag blir avundsjuk! Sån é jag! JAG vill också ha sol och bad! Imorgon ska jag och min lillasyster ta årets premiärdopp i havet...dock tror jag att vi lämnar brassestolarna och solskyddsfaktorn hemma.


Jag får kanske börja spela Bingo!? En kompis syster vann en resa för 2 personer - med all inclusive(!) för en vecka sedan på nätbingo och vafan...kan hon kan jag?! Har ju haft lite tur i spel i mina dar. Jag har ju faktiskt skrapat fram 100 000 kronor på en Trisslott för 5(?) år sedan. Dock gjorde jag det på jobbet...när vi satt nio personer runt fikabordet och delade en "helbunt" på 100 Trisslotter. Fan. Man gör det bara en gång i livet - och där gjorde jag det!? Men ja, vi fick allt som allt 12 500 kronor var så det var ju inte så dåligt! Det täckte hyran för Skottorps Slott när vi gifte oss - yeyh! Ja, dessutom vann ju jag och mamma 2 500 kronor på Bingolotto 1993 och då köpte jag mina första CD-skivor! Percy Sledge, Michael Bolton och Bette Midler...fan...vilken tönt jag var!?

Förresten så har vi BILBINGO här i Mellbystrand. Det måste vara det svenskaste som finns?! Vi åker hemifrån...för att spela Bingo...i bilen!? WHY!? Jag tycker i och för sig att det är hysteriskt kul. De har sin "samlingsplats" intill ICA MAXI och varje gång det är Bilbingo kör jag förbi och tutar! Moget...jag vet. Men allting stannar liksom upp...och man hör en trött gammal hallänning i högtalarna säga "Jahau, då vau de Bingo. Vau de ni dä båata i den wöada bilen?" Underbart! Jag borde fan köra dit med Freddys fula "Pussy Wagon" när säsongen drar igång! Bilbingo - Meekattstyle!?

Ja, Tut Tut på er?!

//Meekatt...

11 kommentarer :

  1. Hahaha! Måste erkänna att jag tutar också när jag kör förbi bilbingon här i stan.
    Under mina sjukdagar har det blivit mycket TV = Lyxfällan ,kan bara säga att jag vågar AAAALDRIG spela på nätet... livrädd för bonusar ....

    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tutar du på golfarna med? ;)

      Åh, Lyxfällan! Kommer Patrik Grimlund hem till mig så kan det vara värt det! ;)

      Radera
  2. Gratis bio? I´m in! ;D Följer du med katten?
    Jag vann en resa på unibet förra året, inte helt fel!

    Alltså det där med bilbingo. Finns det på riktigt? Hahaha! Tror att Freddys Pussy Wagon skulle slå alla med häpnad! Do it!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag följer med!! ;)

      Åh, grattis! Varflr fick jag inte förlja med på den då?!

      Haha, ja det skulle kanske liva upp stämningen om inte annat...

      Radera
  3. Det tar sig... haha. Det var väl inte så svårt? (du vet vad jag menar)

    Jag vill åka med dig på Bilbingo!! Vi skulle tuta hela tiden och göra bort oss totalt. Gu så kul!

    Kram
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, heja mig? ;)

      JA! Vi måste göra det i sommar! Vi tar Freddys bil! Hahaha

      Radera
  4. Hahaha! Älskar den halländska liknelsen! "Båata" - hahaha, så låter vi ju. Usch o fy! ;D

    100 000 på en triss o den var inte din egen?? FY FAN!!
    Jag hade sprungit!

    Bröllop på ett slott låter inte så dumt alls! Men det är klart, springer man iväg med vinsten får man inga gäster! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så låter ni! ;)

      Ja, det är lite surt, men jäklar vad många vi var som blev glada! ;)
      Och ja, bröllop är roligare med gäster, haha.

      Radera
  5. Skriver ut solstolsbilden på jobbet, ska man komma ihåg och ta bort den el låta den ligga kvar till morgondagen ? ;-)

    SvaraRadera
  6. Hahaha fan tänk vad kul vi hade haft på en badstrand! Den hade dessutom blivit helt vår för alla andra hade gått därifrån, bländade och smått illamående av min fläskvita rumpa! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!