onsdag 21 mars 2012

Knäck i lurarna, iPads & Dagens runk?

Ja, då var man hemma igen efter en toppenhelg och det var faktiskt väldigt skönt att komma hem till familjen. Alice sprang ut på vägen och mötte mig...i regnet...utan skor...bara för att ge mig en bamsekram och ett mysigare mottagande kan man ju inte få! Elton var lite skeptisk till sin svikare till mamma och klängde sig fast vid Freddy, men det släppte efter ett tag. Huset var städat och maten stod på bordet. Ja, jag älskar min familj! Och ännu mer efter 2 hela nätters sömn! Herregud vad jag sov gott i den där sängen! Och Tessan var alldeles tyst...hela natten! Henne ska jag gifta mig med om Freddy kastar ut mig...vare sig hon vill eller ej!

Vi har goda vänner här i Mellbystrand som är på semester och vi passar deras hus under tiden. Efter maten igår sa jag att jag skulle köra ner och titta till huset en snabbis. Alice ställde sig upp på stolen och sa argt: "Men MAMMA?!! Först hotellet och nu DET HÄR!? Då har du ju gjort TVÅ saker!!!" Fan. Hur tänkte jag?! Nu har jag ju haft mitt roliga för i år! Haha, fina Alice...

Idag var det dags för Alice återbesök på 4-årskontrollen. När vi var där i december vägrade hon ju att ta på sig "de fula jävla lurarna" och gången efter var hon ju halvdöv och blev därmed underkänd. Idag gick det mycket bättre! Efter 1,5 timmes mental förberedelse (<--hot och mutor) gick hon självmant in, satte på sig lurarna och genomförde testet som om det var världens mest självklara sak. Wiiiih! Nu visade det sig dock att hon mycket riktigt HAR "knäck i lurarna" som jag alltid säger när hon inte svarar...så på torsdag ska hon in och skölja öronen. Fan. Det gick ju så bra!? Jag hade lovat att vi skulle gå till fiket i stan och "fira" ett lyckat öronbesök men nu blev det istället TVÅ ombesiktningar inbokade. Stackars Alice blev jättebesviken och vägrade välja bokmärke i lådan. "Mamma, jag vill hellre ha en iPad!" Ja, varför finns det inte "paddor" i roliga lådan hos doktorn!? Fan vad dåligt... Jaja, vi firade i alla fall att Alice hade varit jätteduktig och hon valde en stor chokladboll, en kanelbulle, två chokladpraliner och en Mer på fiket. Ingen är lika bra på att fika som Alice. "Hej hej!! Jag har knäck i lurarna så jag får faktiskt välja VAD jag vill idag!!" sa hon när hon sprang in.


Eftermiddagen spenderade vi på IKEA tillsammans med Magda och hennes två små troll. Jag checkade in Kravallis i lekhörnan och sprang IKEA runt på 58 minuter. Ganska bra jobbat för att vara jag. Elton satt i vagnen och var antagligen i chock över att vagnen kunde förflytta sig i den hastigheten...men har man en timmes "barnvakt" så gäller det fan att ligga i. 600 värmeljus senare och med magen full av korvbröd satte vi oss i mitt fula beiga Kinderägg och gasade hemåt igen efter 1,5 timme. Hela vägen hem tjatade Alice om att jag var "världens skämmigaste och fegaste mamma" för att jag inte hade Timbuktus skiva i bilen. Allvar? DU ÄR FYRA ÅR ALICE! Tyst!

Läsarantalet på bloggen fortsätter att öka och YEYH för det! TACK alla ni som rekommenderar vidare min blogg och TACK för alla roliga kommentarer och mail! Och kul att så många utav er även hänger med inne på Facebook-sidan! Har lite roliga tävlingar på gång så håll utkik där! Och fortsätt "skriva av er" när ni haft jobbiga mornar eller har ett sjukligt chokladsug. Inne hos mig förstår vi varann - supermorsor á la familjeliv göre sig icke besvär! ;)

Tydligen passade det inte Viplistan.se att jag låg i toppen hela tiden så de degraderade mig till "bubblare"(?). Vafan?! Jag mailade och ifrågasatte detta (eftersom att jag legat på "innelistan" i tre veckor ) och fick till svar att de "höjt kraven på bloggarna". När jag då ifrågasatte vilka krav de höjt...med tanke på att Jockiboi med sina "dagens ovanliga runk" (<--haha) ligger i topp fick jag till svar att "det finns en en varning i anslutning till alla länkar som går till hans blogg, att hans blogg innehåller text & bild, som kan vara stötande och inte lämpligt för minderåriga." Förlåt mig - men V.I.P?! My ass! Inget illa ment mot Jockiboi och hans...kreativitet...men "dagens runk"? Är det sånt ni vill läsa? Ja, jag får väl helt enkelt sätta Freddy i arbete om jag ska komma tillbaks till toppen! För där vill man ju verkligen glänsa...mellan Big Brother-Hannas "veckans knull" och Jockibois "dagens ovanliga runk". DET måste ju vara ett tecken på framgång om nåt...


over and out.

//Meekatt...

25 kommentarer :

  1. Är du "Bubblare"? Trams. I toppen ligger du. Lita inte på listorna. Och du, skulle behöva låna Alice för att hon ska fixa mig en date till helgen.

    ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, självklart får du låna Alice! Hon kan ana en "snugging" på flera mils avstånd! ;)

      Radera
  2. "Världens skämmigaste och fegaste mamma" Hahaha, underbara Alice!

    Och ja angående VIP-listan? Jag har sett vilka som ligger i topp nu och det känns verkligen som att VIP inte längre är märkvärdigare än bloggtoppen.se. Tydligen har de inte så höga krav. När min syster sökte fick hon nej, trots 2500 läsare/dag men inredningsbloggar ville de kanske inte ha. Alla borde skriva om dagens onanistund istället, HAHAHA.

    Kram på dig katten! Tack för att du finns och livar upp en tråkig dag!

    /Elvira

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har helt fel inriktning helt enkelt... ;)

      Kram & Tack!

      Radera
  3. Hahah, vill låna Alice för en dag xD Hon verkar så knasig och rolig (knasig som något bra ^^ )Fick hon i sig all fika ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är knasig och rolig. ;)

      Ja, hon fick i sig allt och avslutade vår mysiga fikastund genom att säga (jättehögt!) "Mamma, NU måste jag bajsa för NU är magen full!!" Jippie...

      Radera
  4. Van VA?! bubblare... så folk tycker att det är VIP att läsa om runkande unga killar än om dig? Vanisinne....haha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tydligen! ;) Får helt enkelt ändra inriktning!

      Radera
  5. Ang. vip-listan.... Helt sjukt!! Inte mer VIP där än någon annanstans.

    Men du, kolla mitt inlägg jag gjorde nyss. Ska du hänga på? DET hade väl varit något? De hade fått stänga Kreta för all framtid när vi åkt hem.. haha.

    Kram på dig underbara Katt.
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, VIP för stureplansfolket tydligen. Det var inte poppis att man plockade poäng på Innelistan! ;)

      Ja, men halli hallå!? JAG måste anmäla mig! Hahaha

      Kram snygging!

      Radera
  6. Ähhhh, ingen av dom har en chans mot dig. Du är snart tillbaka på din rätta plats!

    www.murutz.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är snäll du! De var ju smarta som satte "bubblare" på mig - då KAN man inte komma med på Innelistan... ;)
      Men skit i dem - haft mina 5 minutes of fame! Haha

      Radera
  7. Åh så brukar (eller brukade) maken säga när sonen inte lyssnade, "har du knäck i lurarna eller?". Sen fick han en tid på sjukhuset för att kolla hörseln då testet på BVC visade att den var nedsatt. Väl där inne så visade det sig vara en vaxpropp utan dess like och sonen säger glatt "Men pappa, du hade ju rätt, jag hade knäck i lurarna!". Jag är så glad att jag slapp vara med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, man känner sig som världens bästa förälder i de lägena... ;)

      Radera
  8. Ja vilken underbar helg! Inga bråk, inga måsten och fått sova... Underbart! Och ätit gott, skrattat mycket .. Ja , en perfekt helg ! Vi klarade ju det bra, första natten tillsammans ;)

    Dåligt av Vip listan. Alla vet väl att du är bäst! Säkert därför de tar bort dig... Pga att nån annan ska ligga etta... Men de som ligger där nu... Ligger ju en hel del, verkar det som ;) ... Du är våran Etta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi klarade det! Första natten...men definitivt inte sista, haha! ;)

      Ja, jag får göra en egen lista...och bara ta in mig själv! Very Fucking Important Person! Ja, jag ligger för lite för att få ligga...fan. Det måste vara det!? Hahahaha

      Radera
  9. Äh, du e snart tillbaks! Jag platsar inte alls jag...kanske att man skulle börja skriva om sex o snusk då:) Jag provade ju en gång att skriva om att jag hatar SEX....minusgrader:) Då hade jag nästan all-time-high besökare. Det är nog det folk vill läsa om, sex o sånt!

    Vad skönt att du är utvilad!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sex is da shit! Synd man har så lite av den varan....blir så få inlägg liksom, haha. ;)

      Radera
  10. Finns det inget som heter 23 års besiktning/koll?! Jag tror fan att jag har haft knäck i lurarna sen jag hade min 4 års kontroll ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kom hit så kan jag köra en omgång revaxör på dig! Hahaha ;)

      Radera
  11. Jaha det är så man får tusen och åter tusentals läsare, man skriver om dagens (månadens) knullstund och sen slänger man in lite onani tips också! Mest läsare får man väll om man slänger in en hemmagjord portiken också? ;-)

    Jag läser hellre din blogg än en runk eller knullblogg :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, är rädd att jag skulle förlora alla läsare på en dag och jag började slänga upp lättklädda bilder på mig själv, hahaha.

      Känns skönt att man duger iaf, trots sexbrist både på bloggen och hemma, haha.

      Radera
  12. Hejar på din blogg! Simple the best! Här känner man sig hemma och du verkar ha mest verkar ha mest vett i hela bloggvärlden! Go Meekatt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men TACK snälla Sandra! "Här känner man sig hemma..." Kan man få en bättre komplimang?! Wow! <3

      Radera
  13. Jockiboy ja.... Veckans chock, med tillhörande hjärtattack, ångest & panik fick jag när jag fick se att dottern, som flyttat till stockholm, hade lagt till en ny vän.... Ja ni fattar va? Jockiboy!! Jaha, vem är denna killen då? In å kollar å hamnar på RUNKBLOGGEN!!!! På telefon, ringer dottern å frågar: KÄNNER du Jockieboy???? Jo, vi har väl träffats några gånger.... Gemensamma bekanta.... Veckan efter kommer släkten hit å frågar: VEM är det som J har på FB??? Han hade ju en jävla RUNKBLOGG!!!! Ja ja, va glad att Kravallis bara är 4 ;) Å summan av detta? Ja jag läser mycket hellre din blogg :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!