torsdag 29 mars 2012

Idioti, Nakenchock & Platta Visakort!

Men skjut mig. Varför ska jag alltid göra så dumma saker? Varför kan jag aldrig vistas bland folk utan att bli clownen i gänget? Jag fortsätter genom livet med att alltid säga "Tack och Förlåt!" när jag lämnar en plats. Jag är alltid glad över att få ha varit där - men jag vet att jag alltid har sagt eller gjort något dumt. Sån é ju jag! Och ja, om man nu ska hitta något positivt i det...så är det väl bra att jag åtminstone är medveten om det..?


Igår gick hämtningen jättebra! Alice var glad, hade samma kläder på sig som när Freddy lämnade henne och hon hade till och med klämman kvar i luggen. Jag pratade lite med personalen om hennes utbrott och det faktum att hon nästan prylat skiten ur Benjamin dagen innan...men det hörde i alla fall inte till det vanliga. Hon slåss inte på dagis - däremot är hon..."verbal"...! Hahaha, VEM har hon fått det efter?! Jaja, det var i alla fall inga bekymmer, de hade inte tänkt på att hon var tuffare än någon annan utan mer att hon kunde svara för sig. Och det är ju positivt tycker jag. Hon gick självmant med till bilen och frågade inte en enda gång varför vi inte skulle gå hem istället för att åka bil. Jag föreslog en snabb sväng in till stan då jag behövde fixa lite ärenden och hon svarade "Okej mamma, det går bra!" Här får jag en sån där jobbig "detta-är-för-bra-för-att-vara-sant-känsla" och tänker att snart störtar ett flygplan framför oss...eller bilen går sönder mitt på motorvägen...eller jag kommer slarva bort båda barnen inne på Lindex... Men nej, Alice och Elton skötte sig utmärkt. Jag däremot...hade vissa bekymmer.

Vi var inne i skoaffären en sväng. Jag letar skor till Bloggminglet vilket inte riktigt går som jag önskar. Jag hatar verkligen att köpa skor! Jag har aldrig hittat "finskor" som är bra till mina Kalle Anka-fötter och jag vet inte hur många gånger mamma och jag blivit ovänner i skoaffärer under min uppväxt. "Men vi åker till Skopunkten, där får man köpa tre och betala för två" sa alltid mamma. Jättekul mamma. Hon gick ut med tre par - jag noll. De få gånger jag väl hittade skor när jag var yngre sa alltid mamma argt "Ta nu två par, du kommer aldrig hitta skor igen!" Nu ska jag ju ha klänning (<--haha, jag vet!? Klänning?! Jag?!) på Bloggminglet och jag misstänker att jag får gå barfota...men ja, det är ju mer "jag" i alla fall.

Igår hade jag lyckats klämma på mig de där trånga jeansen som är liiiite för låga i midjan...vilket är helt okej så länge man står upp. Men böjer man sig ner...för att prova skor...förvandlas hela jäkla jeansarslet till en nakenchock á la alldeles för stor! JAG HATAR DE JÄVLA JEANSEN! Varför slänger jag inte dem? Går jag och väntar på att min midja ska sjunka ner 10 cm? Eller på att min semlerumpa mirakulöst ska försvinna?! Det LÄR ju inte hända Malin! Så ja, jag provade skor så att svetten lackade och Alice stod bakom och gapskrattade åt min blottade brevlåda och skrek "Skinnbuxa Skinnbuxa!!!". Kul Alice, jättekul! Bara för att du drar strumpbyxorna ända upp till hakan!?


Alice fick ett par glittriga röda gympadojor...jag fick mest skämmas. När jag skulle betala hittade jag självklart inte Visakortet! Fan. Åh, vad stressad man blir!! Jag rotade runt i väskan som om det var knark jag letade efter. Till slut fick jag lite smått panik och började lassa ur saker ur väskan och la dem på disken. I det ögonblicket inser man vilket patetiskt liv man lever...

Tre blöjor, en paket våtservetter, en vällingflaska, en Hello Kitty-plånbok full med löv, en bok om traktorer(?), tre paket näsdukar, två paket russin, en påse med majskrokar, två nöd-Geisha, ett par rosa Musse Pigg-solbrillor, fyra nappar, ett par extratrosor ifall olyckan är framme (inte till mig då), en pimpad dassrulle, två pärlhalsband, en leksaks-nyckelknippa, en tom Festisflaska, en broschyr om Laholms Kommun som Alice snodde på biblioteket och en jäkla massa lösa russin, delar av smörgåsrån och annan äcklig skit på botten. Det är mitt liv det. I en väska. Jippie...

Tänk i Varberg - då hade jag min fina Pradaväska. Och i den hade jag min plånbok...och min iPhone. Inget mer. Efter att ha gjort bort mig inför hela Halmstad genom att blotta innehållet i min väska kände jag panikartat i fickorna och till slut kom jag på det! ELTON!!! Elton fick ju min korthållare för att han skulle vara tyst i vagnen när jag provade skor! Ja, jag slet åt mig kortet och betalade, packade ihop hela Birgersson Casa igen i min väska och gick därifrån.

Efter vårt utdragna skoaffärsbesök tänkte jag belöna Alice med en glass (och mig med en Mc Feast - för det var jag värd!) så jag rattade in mitt fula beiga Kinderägg i Mc driven. När jag hade betalat och skulle ta ut mitt kort ur kortapparaten tappade jag självklart det! FAN! Vad gör jag nu!?!? Kan inte Mc Donaldstjejen hoppa ut genom luckan och hämta det!? Jag öppnade dörren men jag stod självklart för nära luckan/huset för att kunna klämma ut min osmidiga kropp där. Bil framför och bil bakom. Skjut mig nu! Tjejen i luckan skrattade åt mig och sa "Du får nog köra fram!" Åfan?! Jag ska inte sitta kvar här då tills jag bara är 10 centimeter bred?! Hon tänkte alltså inte hoppa ut... Jag kände hur hela jag blev rödflammig av skam och insåg hur dum jag skulle se ut när jag körde fram och stannade för att gå ut och hämta kortet, men vad gör man? Jag körde fram en liten bit medans tjejen i luckan vinkade åt bilen bakom så att de inte skulle köra, drog handbromsen och kastade mig ut...utan att knäppa av bältet så jag höll på att strypa mig själv till döds i all hast. Sen knäppte jag av bältet och gick ut. Precis när jag kommit ut och tagit ett steg säger tjejen i luckan som hänger ut och skrattar åt mig "Nu STÅR du på kortet!" Allvarligt?! Jag kastade mig in i bilen igen, körde fram med handbromsen dragen (<--går sädär) och sen ut ur bilen igen. Där låg det. Platt. "Hoppas det inte gick sönder, hahaha!" sa tjejen och jag såg hur de i bilen bakom skrattade. VARFÖR händer sånt alltid mig? Kortet höll...och jag hoppas att det fortfarande fungerar. Alice fick sin glass och jag trycke i mig en Mc Feast på en minut i ren frustration över min egen dumhet. Jag är en idiot. En idiot med ett platt Visakort.


Nej, fullt ös med mitt projektarbete nu. Åh vad jag önskar att jag var mer motiverad! Men bara att kämpa på nu. Snart är jag färdig och då ska jag fan bli Statsminister! Ikväll kommer nyheter - Meekattstyle!

over and out.

//Meekatt...


Missa inte pågående tävling! Scrolla ner eller kolla på Facebooksidan! ;)

53 kommentarer :

  1. Hahaha! Skrattar så dottern vaknar varje gång jag läser din blogg! Underbart! :D

    SvaraRadera
  2. Förlåt... men... hahahahahahahahahahaha. =D

    SvaraRadera
  3. Gode gud Malin!!!!! Jag har inte skrattat så mycket sedan jag läste ditt förra inlägg.. *leer*

    Du är fantastisk som bjuder så mycket på dig själv. Ha en finfin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Fy fan vad jag skrattar! Och hostar, och skrattar ännu mer, och hostar ännu mer!
    Du är verkligen underbar på att skriva!
    Och härligt med en verbal unge!
    Tur kortet höll och nu blev jag sugen på en McFeast här i min sjukstuga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Herregud, hoppas du har repat dig?! Hahaha ;)

      Tack! Vad glad jag blir!

      Ja, Mc Feast!! Underbart! Jag hann dock inte känna smaken igår...men man vet ju att det är gott. Krya på er!

      Radera
  5. Hahahaha, det ska bli SJUKT spännande att åka på bloggmingel med dig!! Jag undrar om vi kommer komma fram alls.... Eller i vilket skick... hahahaha

    Två idioter på resa... Det kanske blir största nyheten på Aftonbladet.

    "Panik i Stockholm! Läs nyheterna här"
    "Stockholm står still, tågtrafiken är avstängd och vägarna igenkorkade. Staden är svart och ingen vet varför. Två idioter har dock skymtats i trakten och man misstänker att de har med katastrofen att göra. Om någon ser en förvirrad Bondmora och en en borttappad Katt så hör genast av er till närmsta polisstation"

    Vänta bara Stockholm, ni vet inte vad som komma skall...

    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja det kan bli intressant! Du vet inte vad du har gett dig in på vännen - inte Stockholm heller när de bjöd in oss! ;)

      Jag får hålla mig nära dig bara - borttappade katter blir ofta skjutna!

      Kram!

      Radera
  6. Hur lyckas du????
    Tänk positivit Alice och elton va ju iallfall på bra humör ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja...sån é jag? :/

      Ja, Alice och Elton var fantastiska igår, haha. Borde filmat dem så jag hade kunnat kolla på det idag... ;)

      Radera
  7. Du skriver så jag garvar ihjäl mig =) / Anna G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej! Dö inte! Jag vill inte förlora läsare! ;)

      Radera
  8. Hahahaha!!!!! Skrattar högt så jag får skämmas på Isabelles simskola, hahahaha!!!! Du är underbar!! Hahaha!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, stackars Isabelle. Hon får ju skämmas mer...

      Älskar dig!

      Radera
  9. Hahahahaha! Man kan ju bara älska dig katten! ;D
    Tack för dagens gapskratt, du förlängde nyss mitt liv 2 år!

    SvaraRadera
  10. Ja jösses! Varje gång jag tycker att JAG gör något pinsamt så tänker jag på dig och så slutar jag att skämmas, haha, för det finns faktiskt de som är värre! Typ du ;)

    Puss på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha! Tack..? Ja, skönt att man kan vara till hjälp! ;)

      Puss!

      Radera
  11. Du är helt klart den roligaste personen jag känner! Tänk att Du alltid får mig att skratta när jag läser din blogg! Bara längtar tills jag får läsa din bok ... :) eller tänk en sida i tidningen ... Då skulle jag börja läsa !!! :) Tack för din underbara blogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fina Tessan! Jag lovar skriva ut min blogg och häfta ihop den till dig!

      Kram!

      Radera
  12. Ha ha ha ha shit vad kul! Kan säga att du är långt ifrån ensam med att göra saker där man behöver stoppa huvudet i sanden :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad skönt! Men ja - kläm fram med det då så jag slipper skämmas ensam! Hahaha

      Radera
  13. Tyckte jag hade värsta dagen när hunden drog omkull mej ner i diket i leran imorse, men då var det iaf ingen som såg mej :) Tack för dagens 2:a skratt (läste Bondmorans först)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, skönt att ingen såg i alla fall! ;)

      Radera
  14. Nästa gång kan du tänka att du ska skriva om det och att det kommer göra min, och många andras, dag :)

    SvaraRadera
  15. Tittar in och säger hej :-)
    Jag tänkte skriva att här är en till som avskyr att köpa skor, men jag kom helt av mig när jag skrattade så att dottern undrade vad jag höll på med... Grymt kul att läsa! Vi ses på bloggminglet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, en Bloggminglare! Vad kul! Ja, det där med skor...kan vi inte bestämma att det är barfota som gäller i år?! ;)

      Vi ses!! :)

      Radera
  16. Jag visste att vi valde rätt bloggerska när vi körde din blogg I Fokus! Tänk om alla val vore lika självklara...

    Din mc Donaldsupplevelse är sånt vi andra drömmer mardrömmar om - och så berättar du om det, på riktigt, underbart! ;-) Tack för att du bjuder så generöst på dig själv och låter mig få veta att jag inte är ensam om att göra bort mig. Riktigt uppskattat! :-)

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naaw, snälla du Anneli!

      Ja, allt för mina läsare! Mår ni bra av att jag mår dåligt så bjuder jag på det, hahaha! ;)

      Radera
  17. Nä fy fan vilken irritation jag skulle känna och dessutom hade du väl de där jobbiga j-la jeansen på dig? Att du inte gjorde en "Michael Douglas" där och då är ett mirakel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jeansen from hell var på! Gjorde en vadå?!

      Radera
  18. Underbart med din söta rumpa där i vädret. Jag gjorde ngt oerhört pinsamt häromdagen....tror faktiskt att det slår ditt idag ;-). Ligger i bloggen.....så pinsamt så jag fick fundera flera dagar om jag skulle publicera det ;-).

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, detta måste jag ju kolla in!!

      Radera
  19. Du är helt underbar!!! Jag skrattar ihjäl mig:)) Idag har jag verkligen också gjort bort mig...ramlat platt o nästan slitit ratten ur händerna på min stackars 18-åring som övningskör, jag jeeeses....du får läsa mer själv.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla har gjort bort sig idag verkar det som?! Haha, jag kikar in genast!!

      Radera
  20. Åh, har försökt kommentera tre gånger och försöker än en gång. Verkar som varken ajfåån eller paddan vill publicera det jag skriver hos dig(?). Nåja. Asgarvar när jag läser ditt inlägg, du skriver så bra att jag ett tag inbillade mig att det var jag som satt i bilen bakom! Ha, ha... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad BRA att det fungerade till slut! Haha, jag vågade inte titta på dem i bilen bakom så noga - men kul ha de i alla fall. ;)

      Radera
  21. Hahahaha, ja det är inte lätt när det är svårt minsann ;)

    SvaraRadera
  22. Hahaha oj oj hjälp, jag skrattar så att jag gråter. Seriöst, TACK, det behövde jag verkligen. Hur kan skadeglädje vara så roligt? För att man vet att det lika gärna kunde ha varit man själv som råkade ut för de där grejerna! OJ vad jag kan se den där kort-incidenten framför mig, oj vad jag inte hade kunnat hålla mig för skratt om jag var mcdonaldstjejen. Tur att det höll! :D
    Det var där där som skulle kompensera för "för bra för att vara sant"-upplevelsen alltså. Lycka till med att hitta ett par skor :)

    SvaraRadera
  23. Hahahahaha... hvor H E R L I G T :D

    SvaraRadera
  24. Hahahahahh!...nu känns det enklare att gå vidare med att skriva på en jobbig skoluppgift när jag har fått skratta lite ^^ Hoppas in McFeast vad god i alla fall (men varför skulle den inte?)

    SvaraRadera
  25. Alltså seriöst..jag skrattar A L D R I G högt åt nåt blogginlägg förrän nu!!!
    Meningen: "Åfan?! Jag ska inte sitta kvar här då tills jag bara är 10 centimeter bred?!" ändrade på det.. :D Härligt!! Lever vi samma liv i olika universum kanske...? Live on!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Hahahaha...försöker skratta tyst på kontoret på jobbet, gick inget vidare, väntar på att nån ska fråga vad det är... ;-)

    SvaraRadera
  27. Haha, att jag aldrig lär mig - jag ska inte amma och läsa din blogg samtidigt. Lilleman släpper taget varje gång jag skrattar högt!

    SvaraRadera
  28. Haha, jag avlider! Måste hålla andan för att inte skratta högt och väcka Lilleman som sover i sängen bredvid mig - sambon sover i vanlig ordning på soffan ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!