måndag 12 mars 2012

Bloggmingel, Bubbel & Porriga underkläder!

För en tid sedan fick jag ett mail angående "Bloggminglet 2012" som ska vara nu i april i Stockholm och tänkte "Wiiiiiiiih!! Dit vill jag!!" Sen tänkte jag "Neeeeeej, jag känner ju INGEN!!" Ja, nu är det ju så att jag mer eller mindre har fastnat här hemma i småbarnsfamiljeträsket och sällan lämnar vårt trygga näste...men vafan!? Jag måste ju UT! Jag måste komma iväg lite, chocka min kropp med lite smink och omvårdnad - och chocka mig själv med att kommunicera med människor som är lika långa eller till och med längre än mig själv. Ja, vuxna människor! Wohoooo! Människor som svarar när man tilltalar dem, människor som luktar gott, torkar sitt eget snor, sköter sina toalettbesök själv och som inte tjatar hål i huvudet på mig. Ja, nu kanske jag har lite höga förväntningar här - men jag ser verkligen fram emot detta! Sist jag var i Stockholm var jag där med min då 14-åriga lillebror som visade mig runt i stan som en dement 70-åring. Fan, jag behöver verkligen komma ut oftare!

Jag är inte direkt känd för att vara blyg eller oförmögen att ta kontakt med folk, men att åka helt ensam är lite väl modigt till och med för mig. Så jag skickade ett mail till världens roligaste Bondmoran och mer eller mindre tvingade henne att inse att det var en alldeles förträfflig idé att åka upp med just mig. Jag har aldrig träffat människan eller ens pratat med henne - men jag älskar henne redan. Detta kan ju bara bli jättebra! En nagellacksberoende helkonstig bondmora i Onepiece och en understimulerad galen 2-barnsmamma i obekväma klackaskor. Så den 28 april drar vi till huvudstaden för årets Bloggmingel - "ett lyxigt event för alla bloggande föräldrar". Hur bra låter inte det?! Stockholm here we come! Wiiih!



- Övernattning med del i dubbelrum inklusive frukostbuffé - Bondmoran och jag hoppar över småpratet och blir sambo direkt! Äkta kärlek behöver ingen tid att växa!

-  Internetaccess via trådlöst nätverk - Halli Hallå omvärlden! Jag bloggar LIVE ifrån Stockholm...lite som Morgan Pålsson.

Konferenslunch med förrätt, varmrätt och hemmagjord chokladtryffel - Åh, skjut mig! Vuxna människor OCH mat! OCH chokladtryffel?! Yeyh!!

- Snittar & bubbel - Ja, man får helt enkelt bara vänja sig vid detta jävla småätande...så är det när man är på toppen och minglar!

- 3-rätters middag med vin - Åh, mer mat! I love it! RESÅR i midjan! Hoppas Bondmoran inte är på hälsoresa! Då slår jag fan ner henne!

- Intressanta föreläsningar - Inte om 15-timmarsbarnen eller nya läroplanen?! Wow! Gömmer lite snacks i min Pradaväska och ser fram emot att bli fullmatad med information som INTE har med barnen att göra!

- Knyta kontakter med företag/utställare - Är "Geishamannen" där ska jag fan hångla upp honom! Hm, undrar om det finns en "Geishaman"? En snygg man...som uppfunnit Geishat...och som nu åker runt på mässor och mingel och erbjuder gratis Geisha och...kärlek..? Bondmoran och jag ska inte släppa varandra ur sikte har vi lovat - finns det en Geishaman får hon hålla fast mig så att jag får komma hem igen!  

- Ta del av nya produkter/tjänster - Lets go crazy! Jag lämnar Helosansalvan hemma! Ha!

- Liveband - Eeeh? Ska jag dansa med Bondmoran? Fan. Jag är så kass på att dansa. Får öva i mina nya klackaskor som Alice övertalade mig att köpa...

- Lyxig goodiebag - Ja tack! Jag älskar lyx. Och goodies! Kanske ngt kul att lotta ut till mina fantastiska läsare!?

- Överraskning på hotellrummet - Halli Hallå!? Vad kan detta vara för en läckerbit? Bäst att raka benen INNAN vi checkar in!

Överraskning på rummet!?
Ja, en fantastiskt härlig kväll ser jag fram emot och jag hoppas verkligen att Bondmoran tycker om mig även live, haha. Jag sa till henne att vi kommer passa in som kaviar på en gräddtårta...så vi är beredda på att vi kanske gör oss bäst på hotellrummet med en massa choklad och nagellack?! Men vem vet!? Vi kan lika bra bli festens höjdpunkt! Bara inte den aggressiva mammamaffian från familjeliv är där på häxjakt efter mig... ;)

Min blivande mingel-sambo lär väl gå i sin Onepiece hela helgen (haha) men JAG har köpt en ny snygg klänning kvällen till ära. Kan tipsa er alla om Bonprix som har jäkligt snygga och bra kläder och skor till kanonpriser! Jag älskar Bonprix! De har storlekar även för kroppar med Semlevolanger och som min, haha. Man vill ju gärna kunna röra sig om man ska mingla och inte stå i ett hörn hela kvällen med sprucken rygg på klänningen! ;)

In och kika allihop! BRA priser, bra kvalitét, lite ovanliga och roliga kläder och fantastiskt bra underkläder även för oss i "Sarah Dawn-ligan"! Finns till och med PORRIGA underkläder för dem som tänker antasta "överraskningen" på rummet...eller någon annan lycklig.  

Eftersom att jag älskar mina läsare bjuder jag på en rabattkod som ger GRATIS FRAKT - endast idag den 12 mars! Ange rabattkod 93415 i kassan!

//Meekatt...



28 kommentarer :

  1. Hoppas att du får en underbar, härlig och jätterolig vistelse i huvudstaden:))

    SvaraRadera
  2. Låter ju råkul ju!! Massa bilder tack!!

    SvaraRadera
  3. Men så härligt...nu blir man ju riktigt avvis..... Ha det såååå himla skoj...kramisar

    SvaraRadera
  4. Jag ska också dit och den som vill skeda med mig får gärna höra av sig. Jag är typ trevlig OCH snäll... vilken bonus ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. INgen dålig kontakt annons! T"revlig OCH snäll och söker sambo för skedning"! Hittar du ingen får du ligga i "mittelen" hos oss, haha.

      Radera
  5. Jag trodde det var bra om Bondmoran är på hälsoresa, då kan du ju ta hennes snitt, hennes vin till maten osv. Dubbel så kul för dig, men kanske hälften så kul för Bondmoran? ;-)

    SvaraRadera
  6. Fan va kul!! Ska bli så roligt att läsa din rapport från hela grejen inkl hur Bondmoran var live in her flesh. ENJOY!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli intressant att se en Bondmora in action! ;)

      Radera
  7. Ska bli kul att se alla bilder! :) kändis Malin! :) coolt ! Tack för tipset! :) nu vet jag var jag ska köpa kläder i fortsättningen! Super nöjd!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket bilder ska det bli! :)

      Kul att du blev nöjd med grejorna!

      Radera
  8. Åh så kuuul!!!! Se till att ha massa spännande att berätta Wiehe :))))

    SvaraRadera
  9. Jag kall dit, åker ensam och bor ensam men har raggats upp av andra storfamiljsmammor så jag har sällskap där :P

    SvaraRadera
  10. Hahaha, du är ju komplett galen!! Tusan vet om jag vågar åka med dig över huvud taget... ;-) Vi kanske avskyr varann från första stund! Sitter i bilen och bråkar hela vägen upp om ifall vi är på rätt väg eller inte, vilken som är den godaste chokladen, Geisha eller Marabou Mjölkchoklad, om det heter "Snugging" eller "snygging" och vem som är snyggast, Depp eller Pitt. Eller så är det annat depp vi pratar om, och andra pittar. Vem vet...

    Och du! Du måste hjälpa mig att hoppa in sängarna när vi kommer dit. Det måste man ALLTID göra, det är det första jag gör när jag kommer till ett hotellrum. Skitkul!! På riktigt!!

    Shit vad jag längtar!!

    Kram på dig underbaring <3
    /Bondmoran
    www.bondmoran.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vi ska nog komma överens! Geisha OCH Marabou Mjölkchoklad, Snuggingar och Pittar! Hur kan det gå fel?! ;)

      SJÄLVKLART ska vi hoppa i sängarna, hahahaha. Ska bli så jäkla kul!!!

      Kram snygging!!

      Radera
  11. Ni kommer säkert att få superkul! Lite avis e man allt:)

    SvaraRadera
  12. Jag vill oxå gå!! Men jag är alldeles för mcyket "jag känner ingen" Vill helst att någon ska komma hit och DRAAAA mig dit!!
    Och du, alla de där förväntningarna du har...du vet väl att efter några drinkar kommer alla att bete sig så. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hallå! Jag och Bondmoran kommer inom och drar med dig!! Hahaha, jag känner verkligen INGEN! Vem vet, Bondmoran kanske är helt galen!? ;)
      Anmäl dig så möts vi upp innan!

      Radera
  13. SLUTA ALDRIG SNÄLLA HAR ONT I MAGEN VARJE GÅNG AV GARV HÄR INNE TACK TACK TACK.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, då blir jag glad!